• Hormonermedhumör

    Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

    Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

    Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

  • Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Anonym (stressad mamma)

    Här är en till med hypokondri och stress-symoptom pga detta! Senaste tiden har jag känt hur det hettar till på ena sidan av huvudet...kommer och går men känns obehagligt! Nästan som huvudet kokar. Tänker självklart på att det är hjärnblödning, tumör eller ett blodkärl som är på väg att brista :(. Någon som känner igen sig? 

  • Anonym (emmy)

    Har lyckligtvis känt mig ganska ok på sistone, men i dag på em kom dom obehagliga känslorna tillbaka , det snurrade till och jag kände mig skakig, magen blev orolig, armar känns svaga.. hjärtat darrar.. så nu ligger jag här och mår dåligt. Tänker ofta katastrof tankar o sjukdomar. Hoppas detta går över snabbt. Hatar när jag får så här!!!! 

  • Anonym (är det ångest)

    Nu har jag ätit p-piller i ca 1.5 vecka och känner att hjärtklappningen är mycket bättre. Jag känner mig också mycket lugnare i hela kroppen och bättre till mods än på länge. Jag har nog haft hormon brist länge...

  • Anonym (zz)
    Anonym (emmy) skrev 2014-03-05 17:49:32 följande:
    Har lyckligtvis känt mig ganska ok på sistone, men i dag på em kom dom obehagliga känslorna tillbaka , det snurrade till och jag kände mig skakig, magen blev orolig, armar känns svaga.. hjärtat darrar.. så nu ligger jag här och mår dåligt. Tänker ofta katastrof tankar o sjukdomar. Hoppas detta går över snabbt. Hatar när jag får så här!!!! 
    när du får sådär, finns det nåt som hjälper? för jag får oxå väldigt snarlika "attacker" som e det symton som hindrar mig nu för tiden.. kommer det när ja e ute o går eller e nånstans..då vill ja bara avlida typ. blir som helt stationär då..o ända stället jag kan i hyfsad lugn form ta dessa stunder..e i min säng där ja känner mig trygg.
    du skriver att hjärtat darrar..får du hög puls oxå? för mitt hjärta går upp till ca 130-150 i puls från normalt under dessa attacker. o de kan verkliegen komma från ingenstans..det e ju typ det värsta. kan aldrig känna mig lugn/säker

    nån annan som får såhär och lyckatsbli av med de/har tips?
  • Anonym (oxå)
    Anonym (är det ångest) skrev 2014-03-05 21:39:17 följande:
    Nu har jag ätit p-piller i ca 1.5 vecka och känner att hjärtklappningen är mycket bättre. Jag känner mig också mycket lugnare i hela kroppen och bättre till mods än på länge. Jag har nog haft hormon brist länge...

    Vad skönt att de hjälper! Tog du några hormonprover, vilket p-piller äter du??
  • Anonym (MM73)

    Hejsan på er alla!

    Måste bara höra ifall någon haft dessa symtom efter ni haft väldigt mycket att göra fast ni ej haft jobb!

    1. Trött absolut ingen energi alls till nånting inte ens vardags sysslor.
    2. Känner sig som en bly klump i armar och ben
    3. Sjukdomskänsla
    4. Feberkänslor
    5. svårt att beskriva men totalt slutkörd och mår inte bra alls känner sig sjuk på nått sett.

    Så här har jag haft det i 5 dagar nu och har funderat på om jag är förkyld eller om det är för att jag haft en period med otroligt mycket att göra och under dessa dagar kände jag mig rätt okej men sen blev det totalt platt fall, och jag får lite små panik av denna känsla i kroppen och tror ungefär att jag aldrig mer ska bli okej!

    Har lidit av panikångest, gad, ångest, hypokpndri och depression i 20 år och vissa dagar är bättre och vissa sämre, men nu vet jag inte om det är nån slags ME eller om jag gått in i väggen totalt bara för att jag kört på så hårt i 2 veckors tid, kanske dumt jag vet, men mådde ju bra och så och då vill man göra en massa!

    Så jag undrar om man kan bli så dålig av för mycket stress eller är jag sjuk?  Jag har då ingen aning, men denna sjukdomskänsla som sitter i ansikte och huvud blir jag galen på! Någon mera?

  • Anonym (gad)
    Anonym (MM73) skrev 2014-03-21 10:38:58 följande:
    Hejsan på er alla!

    Måste bara höra ifall någon haft dessa symtom efter ni haft väldigt mycket att göra fast ni ej haft jobb!

    1. Trött absolut ingen energi alls till nånting inte ens vardags sysslor.
    2. Känner sig som en bly klump i armar och ben
    3. Sjukdomskänsla
    4. Feberkänslor
    5. svårt att beskriva men totalt slutkörd och mår inte bra alls känner sig sjuk på nått sett.

    Så här har jag haft det i 5 dagar nu och har funderat på om jag är förkyld eller om det är för att jag haft en period med otroligt mycket att göra och under dessa dagar kände jag mig rätt okej men sen blev det totalt platt fall, och jag får lite små panik av denna känsla i kroppen och tror ungefär att jag aldrig mer ska bli okej!

    Har lidit av panikångest, gad, ångest, hypokpndri och depression i 20 år och vissa dagar är bättre och vissa sämre, men nu vet jag inte om det är nån slags ME eller om jag gått in i väggen totalt bara för att jag kört på så hårt i 2 veckors tid, kanske dumt jag vet, men mådde ju bra och så och då vill man göra en massa!

    Så jag undrar om man kan bli så dålig av för mycket stress eller är jag sjuk?  Jag har då ingen aning, men denna sjukdomskänsla som sitter i ansikte och huvud blir jag galen på! Någon mera?
    Känner igen...låter som när jag får ångestpåslag. För mig är det pga stress.

    Men visst kan man också hålla på att bli sjuk, förkyld eller influensa. Men för MIG är det ångest!

    kram
  • Anonym (MM73)
    Anonym (gad) skrev 2014-03-21 11:06:44 följande:
    Känner igen...låter som när jag får ångestpåslag. För mig är det pga stress.

    Men visst kan man också hålla på att bli sjuk, förkyld eller influensa. Men för MIG är det ångest!

    kram
    Tack så mycket för svar! Jag vet inte vad det kan vara, det ända jag kan tänka mig är att jag kört på för hårt, men att man ska bli så dålig av det och i flera dagar! För känner mig inte så speciellt förkyld heller förutom denna sjukdomskänsla som verkar ta all min energi just nu! Känns som jag bara vill ligga ner!
  • Anonym (gad)

    jaha nu har jag den där jobbiga tryckande huvudvärken..och så känns det som det domnar i ansiktet. ..jag vet att det är min ångest som spökar men likväl är det jätte jobbigt ändå:((

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?