• Vilda Tiger

    Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare

    Nu fortsätter vi vårt babbel under resan mot våra små. {#lang_emotions_smile} Här samlas vi som har diabetes typ 1 och är gravida, för att diskutera dagliga blodsockerkontroller, hba1c, tillväxtultraljud, mat och annat som har med hanteringen av vår diabetes under graviditeten att göra.

    Välkommen!

    bf-tråd: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m47858295.html

    förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m48213362.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 22:13
    Ny bf-tråd!!! www.familjeliv.se/Forum-2-143/m51905038.html

  • Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare
  • HannaMedina

    Kim

    Vi hann bara skriva här i tråden häromdan att vi inte känt nåt o vips så har både gjort det, jätte kul :) Varje gång det rör sej blir man helt varm i kroppen :)
    Har ni tagit reda på så att ni vet att det är en kille?
    Själv ska jag på UL på onsdag o får förhoppningsvis veta då vad det är för krabat :)

  • kim86

    Hannamedina
    Ja, visst var det så. =) galet. Nu vill man bara att han ska röra sig hela tiden. får väl invänta en riktig spark o sen vill amn kanske att den ska lugna sig... =)
    ja, jag tog reda på det, men sambon ville inte veta, så nu är det endast jag som vet, o myser med den tanken. =) kände att jag hade lättare att ta in att jag faktiskt bar på en liten människa, om jag visste vad det var för något där inne. (annars spelar det ju självklart ingen roll, hade blivit lika glad för en tös..)
    ohhh ul om 2 dagar.. spännande..
    vill både du o mannen din veta vad det är för kön?

  • HannaMedina

    Kim

    Nee det spelar ju absolut ingen roll om det är en tjej eller kille men jag har fått en känsla av att det är en kille så det ska bli kul o se om man har rätt och även min dotter tror att det är en lillebror så vi får väl se och som tur är så vill min man oxå ta reda på vad det är :)
    Men vet din sambo att du vet könet? Jag skulle nog inte kunna hålla mej att inte få veta om jag var killen tihi!

    Är det någon av er som varit med om ett utvidgat UL som vet hur det skiljer sej från ett vanligt? Jag ska nämligen göra det på onsdag.

  • kim86

    Det har inte jag fått veta att de skulle göra på mig. Jag ska få göra ett om 2 veckor där de ska kolla hjärtat noga, men mer än så vet jag inte..
    Hannamedina.
    Ja, kul o se om du har rätt, jag var bombsäker på att det var en liten tjej i magen, men jag hade fel.. =)
    sambon vet att jag vet, o blir som sagt inte arg om jag försäger mig, men ska försöka hålla på det så länge som möjligt, när man sen börjar handla några kläder kanske han fattar iaf, han vet att jag älskar små klänningar, så köper jag inga sånna så fattar han att det är en liten grabb. =)

  • blehnda

    Hej!
    Grattis till tjejen luna, hoppas att ni mår bra. här händer det också en massa vill jag lova. på onsdag morgon ska min bebis plockas ut, är då i vecka 34+5 så jag hoppas att han mår bra när han kommer ut och att lungorna inte är allt för omogna. har superfina ctg kurvor iaf så det känns ju bra.

    I morse kom Babyno2 inrullandes på förlossningen där jag ligger. hennes vatten hade gått kl 5 i morse och bebisen verkar vilja se dagens ljus lite tidigare än hennes planerde snitt den 25 maj. hon är i vecka 36+5 (?) tror jag hon sa så inte lika prematurt som min bebbe. så nu ligger vi här båda två, hon ska göra snitt i em/kväll och jag på onsdag morgon. tänka att det aldrig blir riktigt som man har tänkt sig.

    Vi mår bra båda två och får väl känna tröst i att vi åtminstonde kommer ha varandra som stöd under den första tiden här på neonatalen o bb.

    Håll tummarna för friska bebbar nu, det behöver vi!

    Kram på er

  • ebyl

    blendha & babyno2: Vilket sammanträffande! Skönt att ha varann, någon som går igenom samma sak. Lycka till båda två, här håller jag å mina bebbar 6 tummar!

    Som sagt..det händer MYCKET i den här tråden nu! Går det i skov?

  • kim86

    Det verkar som det är en omgång nu, sen över sommaren verkar det vara ganska lungt, sen kommer vi med några höstbebisar igen.. =)
    Kul sammanträffande.. =)

    hoppas allt går bra.. håller tummarna..

  • HannaMedina

    Vilda: Visste inte heller att alla diabetiker fick göra det, förra graviditeten gjordes inget sådant på mej iaf men nu får jag göra eftersom det varit sisådär med bs.

    Lycka till till er båda två Blehnda och babyno2. Hoppas allt går toppen bra!

    Idag har jag varit hos diabetes SSK och mitt hba1c låg på 4,4 % så man kan ju inte precis säga att jag ligger för högt..{#lang_emotions_smile}

  • kim86

    Oj wow.. vilket bra Hba1c hannamedina,.. grattis..
    det är ju så normalt som man kan få det...
    grattis...

Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare