• Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • Michael 310
    SonOfSagan skrev 2013-09-05 23:19:00 följande:
    Jag har aldrig tidigare stött på någon så ivrig att inte svara på frågor. Dessutom kan det ju vara värt att påpeka att Edens lustgård aldrig funnits och de händelser som påstås ha inträffat där har aldrig inträffat.
    Att det inte funnits någon edens lustgård är inget bekymmer om man hämtar sina argument ur en sagobok..
  • Lampstället
    SonOfSagan skrev 2013-09-05 23:19:00 följande:
    Jag har aldrig tidigare stött på någon så ivrig att inte svara på frågor. Dessutom kan det ju vara värt att påpeka att Edens lustgård aldrig funnits och de händelser som påstås ha inträffat där har aldrig inträffat.
    Ni förstår inte svaren eftersom ni inte tror på Gud.
  • Michael 310
    Lampstället skrev 2013-09-06 09:19:50 följande:
    Ni förstår inte svaren eftersom ni inte tror på Gud.
    Vi förstår inte svaren eftersom det är komplett nonsens..
  • Lampstället
    Michael 310 skrev 2013-09-06 09:55:08 följande:
    Vi förstår inte svaren eftersom det är komplett nonsens..
    Enligt dig ja.

    En andlig människa är en människa som betraktar saker och ting genom trons ögon. Hon ser saker och ting från Guds ståndpunkt.


     

  • Toboas
    Lampstället skrev 2013-09-06 12:52:17 följande:
    Enligt dig ja.

    En andlig människa är en människa som betraktar saker och ting genom trons ögon. Hon ser saker och ting från Guds ståndpunkt.


     


    Fast dina svar är "godag yxskaft" större delen av tiden. Huruvida vi tror att bibeln är korrekt eller inte har ingen bäring för om dina svar är rätt eller fel. Påstår jag att Kalle Anka har tre brorsöner som heter Knatte, Fnatte och Pippi Långstrump så kan vi objektivt konstatera att det är fel genom att läsa innantill, vi behöver inte tro att Kalle Anka finns på riktigt.
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Lampstället
    Toboas skrev 2013-09-06 14:18:22 följande:
    Fast dina svar är "godag yxskaft" större delen av tiden. Huruvida vi tror att bibeln är korrekt eller inte har ingen bäring för om dina svar är rätt eller fel. Påstår jag att Kalle Anka har tre brorsöner som heter Knatte, Fnatte och Pippi Långstrump så kan vi objektivt konstatera att det är fel genom att läsa innantill, vi behöver inte tro att Kalle Anka finns på riktigt.
    Det blir så för dig eftersom du är ateist.
  • Toboas
    Lampstället skrev 2013-09-06 14:23:55 följande:
    Det blir så för dig eftersom du är ateist.
    Nej, jag är även Kalle Anka-ateist och jag har inga problem med att se om ett svar är rätt eller fel utifrån den historien.
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Tenshii
    Lampstället skrev 2013-09-06 14:23:55 följande:
    Det blir så för dig eftersom du är ateist.
    Om bibeln hade sagt att gräsmattan är rosa hade du envetet hävdat att den är rosa fast att du själv kan se att den är grön? 
  • Michael 310
    KristenTjej84 skrev 2013-09-10 14:58:55 följande:
    sidroth.org/television/tv-archives/tom-horn
    Har du lyssnat på smörjan själv ?

    Frimurare och en profetia om antikrists återkomst på usa:e endollars sedlar..  samt att alla amerikanska presidenter är besatta av anden av den egyptiska guden osiris...

    Hör och häpna även han säljer bok och dvd för en "donation" på 40 dollar...

    Fy fan vilken skit... 
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3