• Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • Vibban01
    Johan75 skrev 2014-11-19 11:49:02 följande:
    Ja, kanske det - men (igen), det är inte det som diskuteras här. 

    De som anser att detta är en bluff är kristna, kunniga om vad som står i Bibeln och bokstavstroende. Ändå så anser de att detta är en bluff, helt enkelt för att det med all sannolikhet är en bluff. Nu pratar jag om de arkeologiska "bevis" som några män påstår sig ha hittat. Jag pratar inte om huruvida Noa och arken har funnits eller inte - det tror både KristenTjej84 och de som anser att detta är en bluff. 
    Kvittar vem av kristenheten som anser, när inte ens påven tror på Skapelsen,

    Om du ärligt ser vad du t ex ser vad som händer i vår natur, då ser du att vi arbetar hårt på vårt kollektiva självmord.

    Så vad är lösningen på våra stora problem

    www.jw.org/sv/publikationer/b%C3%B6cker/Kan-man-f%C3%A5-svar-p%C3%A5-livets-stora-fr%C3%A5gor/1102008390/
  • Johan75
    Vibban01 skrev 2014-11-19 18:38:23 följande:
    Kvittar vem av kristenheten som anser, när inte ens påven tror på Skapelsen,

    Om du ärligt ser vad du t ex ser vad som händer i vår natur, då ser du att vi arbetar hårt på vårt kollektiva självmord.

    Så vad är lösningen på våra stora problem

    www.jw.org/sv/publikationer/b%C3%B6cker/Kan-man-f%C3%A5-svar-p%C3%A5-livets-stora-fr%C3%A5gor/1102008390/
    Vet du - det är så fruktansvärt respektlöst när du gör på det här viset. Igen skriver du något som inte har något som helst med det jag skrev att göra. Då tog jag mig ändå tid att flera gånger förklara vad det handlade om och kivirush översatte text för att du skulle kunna läsa och ta till dig. Sen bara struntar du i detta och skriver din vanliga harang igen. 

    Jaja, det är väl så du jobbar antar jag. 
    Behold, i come as a thief.
  • Vibban01
    Johan75 skrev 2014-11-19 21:40:42 följande:
    Vet du - det är så fruktansvärt respektlöst när du gör på det här viset. Igen skriver du något som inte har något som helst med det jag skrev att göra. Då tog jag mig ändå tid att flera gånger förklara vad det handlade om och kivirush översatte text för att du skulle kunna läsa och ta till dig. Sen bara struntar du i detta och skriver din vanliga harang igen. 

    Jaja, det är väl så du jobbar antar jag. 
    jag tror det kvittar vad jag säger, du har bestämt svaren.
    varför inte diskutera mad dig självt.
  • Johan75
    Vibban01 skrev 2014-11-20 09:13:01 följande:
    jag tror det kvittar vad jag säger, du har bestämt svaren.
    varför inte diskutera mad dig självt.
    Detsamma. I frågan jag ställde så var svaren rätt öppna. Problemet som jag ser det är att du aldrig svarar på själva frågan. Du svarar på frågor som ofta aldrig ställts. Så det där med att diskutera med sig själv tycker jag nog passar in minst lika bra på dig. 
    Behold, i come as a thief.
  • Vibban01
    Johan75 skrev 2014-11-20 09:24:00 följande:
    Detsamma. I frågan jag ställde så var svaren rätt öppna. Problemet som jag ser det är att du aldrig svarar på själva frågan. Du svarar på frågor som ofta aldrig ställts. Så det där med att diskutera med sig själv tycker jag nog passar in minst lika bra på dig. 
    Vill du ha svar - X
  • Johan75

    Nu gör du det igen. Ger svar på en fråga som inte ställts. Eller kommer denna bibelkurs att ge svar på hur man ska tolka arkeologiska fynd som någon hävdar är Noas ark?


    Behold, i come as a thief.
  • Tenshii
    Johan75 skrev 2014-11-20 10:14:43 följande:

    Nu gör du det igen. Ger svar på en fråga som inte ställts. Eller kommer denna bibelkurs att ge svar på hur man ska tolka arkeologiska fynd som någon hävdar är Noas ark?


    Det är ingen ide att lägga energi på den personen. Han eller hon har kört samma metod under flera olika nick under några års tid nu. Det finns inget hopp om bättring här tyvärr. 
  • Johan75
    Tenshii skrev 2014-11-20 12:45:50 följande:
    Det är ingen ide att lägga energi på den personen. Han eller hon har kört samma metod under flera olika nick under några års tid nu. Det finns inget hopp om bättring här tyvärr. 
    Jag vet. Haft mina meningsutbyten (eller nåja, vi har citerat varandra här på Familjeliv) med både Vibban och Lampstället. Har jag lite energi över så kommer jag nog fortsätta att ibland lägga den på Vibban. Vem vet, så småningom kanske hen lär sig att "det ni vill att människor ska göra för er, det ska ni också göra för dem".
    Behold, i come as a thief.
  • Vibban01
    Johan75 skrev 2014-11-20 12:51:57 följande:
    Jag vet. Haft mina meningsutbyten (eller nåja, vi har citerat varandra här på Familjeliv) med både Vibban och Lampstället. Har jag lite energi över så kommer jag nog fortsätta att ibland lägga den på Vibban. Vem vet, så småningom kanske hen lär sig att "det ni vill att människor ska göra för er, det ska ni också göra för dem".
    Det ända du är ute efrer så är det åndlösa debatter.

    Debattör är en individ med stort behov att framföra sin åsikt i en eller flera frågor.


    Kan grovt delas in i sådana som uttrycker åsikter inom områden de behärskar och sådana som uttrycker åsikter inom alla områden, oavsett om de behärskar dem eller inte.


    1 Korinthierna 1:20 2000
    ?Var finns ni de visa, de skriftlärda och denna världens klok huvuden? Har inte Gud gjort världens vishet till dårskap?


     

Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3