• Svar på tråden Mola/Druvbörd
  • Villhabebisnu123
    ellinoras skrev 2018-02-28 20:26:50 följande:
    Tack snälla :) Jag är glad men också orolig. Jag försöker vara cool men misslyckas fullständigt.

    Hoppas att även du får bli gravid snart igen!
    Tack snälla!
  • Villhabebisnu123
    ellinoras skrev 2018-02-28 20:26:50 följande:
    Tack snälla :) Jag är glad men också orolig. Jag försöker vara cool men misslyckas fullständigt.

    Hoppas att även du får bli gravid snart igen!
    Hur har det gått för dig?
  • Villhabebisnu123
    Horisontell1990 skrev 2018-02-27 17:25:06 följande:

    Tack ellinoras! Hör gärna av dig och berätta hur det går. Själv har jag såhär inför väntad mens börjat få svagt positiva graviditetstest..! Får vänta och se vad som händer framöver nu.


    Hur har det gått för dig, är det en liten bebis?
  • Horisontell1990
    Villhabebisnu123 skrev 2018-03-07 11:51:52 följande:

    Hur har det gått för dig, är det en liten bebis?


    Det undrar jag också! Ska på undersökning om två veckor så först då vet vi mera. Mensen har inte kommit, basaltemperaturen håller sig hög och testen visar positivt. Även om det som i bästa tänkbara fall skulle visa sig att det finns början till ett människobarn där är det tyvärr inte lika med en bebis om några månader. Men de gäller ju alla som väntar. I vårt fall är ju risken högre för att det är ny mola eller att de kommit tillbaka. Just nu är jag redo att ta det som det kommer, kan ändå inte påverka.

    Önskar er lycka med er bebisdröm!
  • Villhabebisnu123
    Horisontell1990 skrev 2018-03-07 20:50:39 följande:
    Det undrar jag också! Ska på undersökning om två veckor så först då vet vi mera. Mensen har inte kommit, basaltemperaturen håller sig hög och testen visar positivt. Även om det som i bästa tänkbara fall skulle visa sig att det finns början till ett människobarn där är det tyvärr inte lika med en bebis om några månader. Men de gäller ju alla som väntar. I vårt fall är ju risken högre för att det är ny mola eller att de kommit tillbaka. Just nu är jag redo att ta det som det kommer, kan ändå inte påverka.

    Önskar er lycka med er bebisdröm!
    Håller tummarna att det blir en liten bebis.
  • ellinoras
    Villhabebisnu123 skrev 2018-03-07 11:51:07 följande:

    Hur har det gått för dig?


    Än så länge går det bra, inga tecken på missfall. Jag ska kolla nästa vecka, då får vi se. Jag tycker att det känns ganska jobbigt med denna väntan, men försöker göra det bästa av situationen. Hur går det för dig? Jag håller tummarna!
  • Villhabebisnu123
    ellinoras skrev 2018-03-08 09:50:58 följande:
    Än så länge går det bra, inga tecken på missfall. Jag ska kolla nästa vecka, då får vi se. Jag tycker att det känns ganska jobbigt med denna väntan, men försöker göra det bästa av situationen. Hur går det för dig? Jag håller tummarna!
    Åh jag håller mina tummar! Vet att det är svårt men försök tänka att det kommer gå vägen. Lova att du håller mig uppdaterad. Vilken vecka är du i nu?

    Jag har inte fått mens. Hade BIM i tisdags. Har lite värk i brösten (ej ömma), uppsvälld mage (och gasig), extremt trött, lättirriterad (och gråter) och kissar oftare. Men jag vågar inte testa. Är så rädd för att bli besviken. Tror jag skulle ta det bättre om mensen kom än ett negativt test.
    Ska testa i helgen om inte mensen dykt upp.
    Allt i kroppen säger att jag är gravid men jag har svårt att fatta det för vi hade bara sex en gång vid ägglossning, vet att det bara behövs en gång men har svårt att fatta att det skulle lyckas på ett försök.
  • Villhabebisnu123
    ellinoras skrev 2018-03-08 09:50:58 följande:
    Än så länge går det bra, inga tecken på missfall. Jag ska kolla nästa vecka, då får vi se. Jag tycker att det känns ganska jobbigt med denna väntan, men försöker göra det bästa av situationen. Hur går det för dig? Jag håller tummarna!
    Fick ett plus så har jag tur blir det ett novemberbarn
  • Horisontell1990

    Stort grattis till plusset! :) För oss gick det tyvärr inte hela vägen denna gång. Vi får fortsätta vänta på vår tur..

  • ellinoras
    Villhabebisnu123 skrev 2018-03-12 19:50:54 följande:

    Fick ett plus så har jag tur blir det ett novemberbarn


    Gratulerar, vad roligt! Ett litet novemberbarn va :D Jag är i vecka 7+1, så beräknad till slutet av oktober. Imorgon ska jag göra ul/vul igen, jag är så nervös att jag knappt kan andas. Hoppas så innerligt att det går bra denna gång, men kan inte låte bli att tänka på hur hemskt det var sist
Svar på tråden Mola/Druvbörd