• Linn73

    Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

    Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

    Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

    Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

    Kramar till alla ni som kämpar därute!

     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

    Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

  • Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • Rocktroll
    Kattflickan skrev 2012-03-14 14:41:29 följande:
    Linn: jättetrist! Hoppas det går på sista försöket men bra att ni har en plan om det inte funkar.

    Jag fick tillbaka 2 blastocyter idag. Ett var i toppklass och det andra var ok. Känner mig så glad att jag kom till ET. Nu har vi åtminstone en chans och vi vet att jag har ägg som inte har DS.

    Millan

    Gud så skönt med friska embryon Skrattande grattis till ruvarstatus.

    Jag själv fick tillbaks en liten rackare idag, den enda som överlevde så nu håller vi tummarna här för den Glad  
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • lillamillan

    Rocktroll: grattis, håller tummarna . Själv har jag dragit på mig en regäl hosta, nästan så jag kräks. Gör så ont imagen när jag hostar, och det gör jag typ var 5 min. Kom lite rosa idag oxå så antar att det e kört denna gången oxå .

  • Kattflickan

    Grattis Rocktroll!! Hoppas det fastnar och växer till sig.

    Lillamillan: Hoppas det inte är kört, man kan få blödning utan att det betyder något. Min syster fick det vid menstid och sen slutade blödningen och hon fick en liten son.  Jag håller mina tummar för dig! Det är svårt att dämpa hostan när man hoppas man är gravid, jag har kvar lite hosta men jag försöker lösa det med att vara så tyst som möjligt och dricka te.

    Millan 

  • Poussin
    Linn - NEEEJ!!! Gråter Usch vad ledsamt, beklagar verkligen. Bra med en plan och skönt att ni är på semester så att du kan tänka (försöka) på annat. Ett tips är att du kan kontakta Dr D och höra vad han tror, ni binder inte upp er till något, om ni känner för det förstås. Stora varma kramar HjärtaKattfllickan - Grattis till blastisarna, det är ju kanon!  Ja det är klart att du är PUPO! GladAnemon - Tack! {#emotions_dlg.flower} Här är det med dig?

    Attack - Jag har gått på akupunktur / zonterapi sen oktober 2010 och jag fick akupunktur 2 dagar innan ET, samma dag som ET samt kvällen innan ÄP denna gång. Jag tror mycket på det, det har hjälpt mig att komma i balans och så det är väldigt avslappnande. Bor i Stockholm så har bara tips på här i krokarna.

    VASL - Men det är ju helt underbart att bägge delade sig till 4-celliga! Nu är du också PUPO! Glad
    Linné betygsätter embryona efter en 10-gradig skala, tyvärr innebär inte 4 celler automatiskt att det är 10-poängare men det brukar ge rätt bra betyg. Jag brukar aldrig fråga om betyg när vi sätter tillbaka dem, känns som om det skulle påverka mentalt.  FlörtRocktroll - Grattis till dig också, det behövs bara ett! Ännu en PUPO - härligt! Gladlillamillan - Håller tummarna för att det en nidationsblödning som många verkar få. Heja heja pyrena i magen! {#emotions_dlg.flower}

    Själv ska jag ta hcg test imorgon och sen ett nytt på måndag för att se om det ökar. Blir skönt att få lite mer bekräftelse om det går åt rätt håll.

    Kram till er alla!
  • VASL

    Rocktroll: Grattis. Håller tummarna för ditt guldägg!!!!

    Jag begärde att få min journal och nu har jag försökt googla på hur "bra" mina embryon var som de satte in.
    Båda var 4 celliga med 4 kärnor. Embryo nr 1 var lite fragmenterat ( hade en 1) och embryo nr 2  var inte fragmenterat alls ( hade en 0). EQ ( likformighet) hade båda en 1. PÅ SY ( symmetrin) hade det ena en 0 och det andra en 1.  Jag tror att detta är bra men jag vet inte.

  • Bullen73

    Linn: tråkigt med minus:( skönt att ni har semester.

    Många som fått fina embryon idag. Grattis alla!!! Intressant med bedömningen.

    Själv fick jag ett 4 och ett 6 celligt tillbaka samt ett till frysen så jag är supernöjd!!!

    Kram alla!

  • pp08

    Poussin: det vanliga protokollet. Korta metoden menopur. Idag var 5 st befruktade får se hur det ser ut imorgon. Finns det minst 2 kvar blir det insättning av båda. Kanon OM vi skulle få någonting till frysen.

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH