• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Daysis
    Coriander skrev 2011-07-30 23:18:07 följande:
    O  M  G ! 
    Fick precis extrem sug efter Marabou choklad... schweizer nöt!! Jag ska inte köra 1 mil för att få tag i det mitt i natten!! Å andra sidan är ju 1 mil inte långt alls.... haha, jag skulle inte komma så långt hemifrån ändå.. så fort jag skulle ta bilnycklarna skulle min man fråga vart jag var på väg... och han skulle ta nycklarna från mig när han hörde att det hela handlar om 200 gram chocklad!

    Näe... jag får väl ta mig i kragen, gå till köket och baka en härlig smuldegspaj med äpplen och rabarber.. och så har vi vaniljsås i påse också hemma!!! Tungan ute 

    Att leva med mig just nu - inte lätt! Oskyldig 
    Jobbig läge, men kanske tur att du har så långt till affären ändå, förmodar att 200 gram choklad mitt i natten bara skulle få dig att må ännu mer illa
  • kristinka

    Jag är sjukt suger att äta något, men inget av det som jag tänka mig ätbar vill jag ha!? pff

  • Coriander
    kristinka skrev 2011-07-30 22:52:15 följande:
    Kunde inte skriva det bättre själv :)
    Undrar varför ingen nämner det innan man själv hamnar i situationen :/ Det känns som att man förväntas hela tiden vara superlycklig ..  
    loppan skrev 2011-07-30 22:56:39 följande:
    Kristina: Precis! Jag erkänner, jag svävar inte på små rosa moln..jag vet inte om det kan bero på att iaf i mitt fall att jag inte riktigt har förstått att jag är gravid än även om jag har sett plusset och allt det där. :) vi får försöka stötta varandra i den här tråden och försöka peppa varandra, vi vill ju ha våra barn och det kommer bli bättre, imorgon är en ny dag! Glad
    Tjejer ni har så rätt i det ni skriver! Varför har alla sådana förväntningar på blivande mammor. Det första jag läste när jag plussade var hur otroligt bra jag skulle må, hur min hud skulle skimmra, mina ögon tindra och jag skulle dansa på rosor. Vad löjligt att de inte skriver i samma andetag, att de flesta mammor börjar må bra vid 15:e veckan! Det är då illamåendet brukar släppa och kroppen har vant sig vid hormonerna...

    Jag önskar själv att jag var längre in i graviditeten, för att jag på riktigt skulle känna det. Nu innan jag ens varit på UL eller några undersökningar känns begreppet "mamma" och "barn" lååååångt borta. Det hjälper inte heller att vissa i min omgivning säger när de hör att jag är i 8:e veckan "Men oj, har du inte kommit längre än så?" eller "Hmm, du har över ett halvt år av din väntan!". 

    Klart vi ska stötta varandra här tjejer! Bara skriva hit när ni (vi) mår dåligt och så får man stöd från en massa andra blivande mammor i samma sits! 

    {#emotions_dlg.flower} KRAM {#emotions_dlg.flower}
  • Wielkip
    kristinka skrev 2011-07-30 23:23:23 följande:
    Försök att slappna av, eftersom du ändå inte kan påverka även om det skulle ske en missfall .. Har det gått bra till vecka 10 så sanolikheten är stor att det kommer att gå bra :)

    Berättade du??? 
    jag veet, haha, men man läser så mycket, och det verkar som sagt så himla vanligt...PLUS att det känns så overkligt att det ligger nått insektsliknande, 3 cm långt nånting inuti och snurrar runt och hickar, så himla konstigt!

    Nej, kunde inte med, haha, väntar tills v.13+0, för det är väll då MFrisken sjunkit som mest?
  • Chokladälskaren

    Hahaha!! Jag har precis suttit och vräkt i mig en halvliter kanelglass. Mmmm så gott det varGlad

  • Chokladälskaren
    Wielkip skrev 2011-07-30 23:28:07 följande:
    jag veet, haha, men man läser så mycket, och det verkar som sagt så himla vanligt...PLUS att det känns så overkligt att det ligger nått insektsliknande, 3 cm långt nånting inuti och snurrar runt och hickar, så himla konstigt!

    Nej, kunde inte med, haha, väntar tills v.13+0, för det är väll då MFrisken sjunkit som mest?
    Redan i vecka 12 så kan du berätta det för då har risken sjunkit markant.
  • Wielkip
    Chokladälskaren skrev 2011-07-30 23:29:17 följande:
    Redan i vecka 12 så kan du berätta det för då har risken sjunkit markant.
    jag menade 12+0! har hört att man ska gå hela 12an ut innan det sjunkit som mest?
  • Lillis2012

    Fick just en liten rolig tanke!! Tänk att vi kan gå tillbaka och läsa sen om
    Hur oroliga vi var för än det ena än det andra! Som jag idag har haft massor mer molvärk ön innan å genast blir man alldeles livrädd för missfall!! Om ca 30-35 veckor kommer vi alla sitta här i tråden och inte vilja annat än att ungarna ska komma ut en rätt så lustig tanke att jag var rent tvungen å fnissa lite!

  • Kalksten

    Vi berättade typ någon dag efter att vi fått plus, men bara för familjen. Men en evcka senare även för 6 närmaste vännerna som vi vet håller tyst. Det hade inte gått för oss att hålla tyst, dels pga av att vi pratar om allt med våra föräldrar och dels för att jag inte skulle kunna sitta o ljuga mina vänner rakt upp i fejjan för de skulle fatta när jag tackar nej till vin osv. För oss kändes det helt rätt och vi har ju berättat för alla att det ännu är mkt som kan ske och många osäkra veckor framför oss. men vi väljer att njuta och fokusera på att vi lyckats bli med barn och hoppas allt går fint, skulle det bli mf så finns det en naturlig förklaring som kroppen har svar på.

  • Chokladälskaren
    Wielkip skrev 2011-07-30 23:33:55 följande:
    jag menade 12+0! har hört att man ska gå hela 12an ut innan det sjunkit som mest?
    Ja men är du i vecka 12 oavsett om det är 11+1 eller 11+6 så kan du vara lugn och ta det hela med ro. Tänk inte mer på det. Det hjälper ju varken dig eller någon annan.
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)