• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Kalksten
    Lyckobebisen skrev 2011-08-08 18:20:24 följande:
    Vi var på gynakuten i 7+0 och gjorde vul där man såg ett hjärta :)
    tror det är här de är extra hårda med sånt...har hört det. Pratade med förlossningen för det är de enda man kan få tag på så här dags på gotland.
    hon sa jag skulle ringa igen vid 21....
  • Lillis2012

    Lyckobebisen: måste ju erkänna att jag har redan gjort the bakingsoda test även om det stod att man skulle göra det från v10+0 och jag gick idag in i v 9(8+0) men det vart en reaktion så det visar ju på en pojke vilket stämmer med min magkänsla! Den har dock bara haft rätt 1/3 gånger

  • Chetti
    Kalksten skrev 2011-08-08 18:16:10 följande:
    usch nu blev jag fan orolig o ledsen, vart juts på toa o nu kom blod tunnt men det är blod! =(

    Jag fick höra från dem att så tidigt gör de inga UL, men de vart förra evckan nu är jag ju i v.7 o hade en kompis som fick blödning i v.8 o hon fick göra UL då.

    usch vill bara lägga mig ner o gråta! =(
    Nej, vad tråkigt att höra!

    Jag tycker du ska kräva att få komma in och göra ett VUL så att du inte behöver gå och vara orolig.

    Lycka till!!
    blääääääääääää
  • Plockepinn
    Ponja skrev 2011-08-08 18:08:54 följande:
    Tack! Ja det är helt underbart, men så overkligt. Tror knappt på det, hoppas det kommer sjunka in efter ultraljudet :) Hur är det för dig då? Första barnet?
    För mig är det nummer tre! Jag sitter hela tiden och jämför med mina tidigare graviditeter, det är rätt kul.. Jag gjorde mycket löpande anteckningar då samt att jag tog bilder på magen i profil med jämna mellanrum vilket är kul att ha kvar i efterhand (tips om man är lite pyssligt lagd).

    Kan säga som så, att så som magen såg ut i vecka 20 med nr ett, så såg den ut i v. 14 med nr två, och i vecka 7 med nr tre.... så att dölja det på jobbet nu är en omöjlighet! Jag har börjat droppa det lite här och där även om inte vecka 12 är passerad. Så jobbigt att ana undrande blickar. 

    Vad gäller hur jag mår, så är det ingen skillnad alls mellan gångerna. Har fått två tjejer hittills, vet inte om man ska tro att det blir en till (inte om du frågar min man ;)) av den anledningen.. Jag tycker att hela resonemanget att man ska må si eller så om det blir tjej/kille känns lite fånigt och osannolikt. Vet inte hur ni andra ser på det men jag är ju den jag är och därför reagerar min kropp som den gör. Så känns det i mitt fall.  
  • Plockepinn
    Kalksten skrev 2011-08-08 18:16:10 följande:
    usch nu blev jag fan orolig o ledsen, vart juts på toa o nu kom blod tunnt men det är blod! =(

    Jag fick höra från dem att så tidigt gör de inga UL, men de vart förra evckan nu är jag ju i v.7 o hade en kompis som fick blödning i v.8 o hon fick göra UL då.

    usch vill bara lägga mig ner o gråta! =(
    Fy vad tråkigt - håller tummarna för att det bara är falskt alarm och du lyckas komma in på undersökning snart för lite besked!! Kram till dig!
  • Niiicole
    Kalksten skrev 2011-08-08 19:04:29 följande:
    tror det är här de är extra hårda med sånt...har hört det. Pratade med förlossningen för det är de enda man kan få tag på så här dags på gotland.
    hon sa jag skulle ringa igen vid 21....
    Jag hade bruna flytningar i 6 timmar innan det slutade och nu mår jag toppen, det hände förra veckan. Och när jag ringde till 1177 så sa dom att så länge det inte kommer rött blod/mycket blod eller gör ont/hugger så skall det inte vara någon fara Jag förstår din känsla, jag blev jätte nojig men som tur var försvann det. 
  • Daysis

    Plockepinn - Okej, jo jag håller med om att dricka för mycket runt barn är ju definitivt inte bra, och precis som du tror jag att det är ett större problem när barnen blir lite större. Så jo det kan nog vara värt att tänkas på.. Men jag ser inte lika stort behov av att upplysa om det på t ex mvc som att dom informerar om risker med att dricka under graviditet. Det finns ju trots allt en bra anledning att informera om alkohol under graviditet medan alkoholvanor för småbarnsföräldrar ändå handlar mer om eget sunt förnuft. SKulle nog känna mig lite kränkt om barnmorskan skulle börja moralpredika för mig om när och hur mycket man kan dricka efter bebisen är född.. om du förstår hur jag menar..

    Ang mående under graviditeten tror jag inte heller att det har något med barnets kön att göra. Jag har haft två helt olika graviditeter och nu under den tredje graviditeten mår jag helt annorlunda igen. Har nya symtom som jag inte haft tidigare och en del av de symtom jag hade förra gångerna finns inte alls.. Har en pojke och en flicka så man kan ju undra om det finns ett tredje kön som jag isf väntar denna gång

    Lyckobebisen - Oj, fyra på en gång lät riktigt tufft!! Ni gör nog rätt i att vänta två år iaf   

  • Bonneville

    Oj vad vi skriver flickor... Hinner ju inte med här alls längre.. Ändå är de bara en dag sedan jag kollade.
    Kalksten84, det är som sagt vanligt med blödningar så fösök att inte oroa dig. Det mår ingen bra av...

    Nu undrar jag om de är någon som vet om man kan få missfall utan blödning? Är det det som kallas Missed Abortion? Det enda gravidsymptom jag har är trötthet så man blir fundersam. Inte orolig. Är förvånansvärt lugn faktiskt. Hade ju ett MF i mars och det var helt annorlunda. Känns bra nu men som sagt, känner inte mycket av det.

    Så undrar jag hur ni gör med era fysiska aktiviteter som aerobic och dans och ridning och så? Slutar ni eller? Jag rider en eller två gånger i veckan.. Vilket min sambo INTE tycker om. Säger att det kan orsaka MF osv... Men själv känner jag att det finns saker som är värre. Klart det är farligt om jag trillar av men jag kan lika gärna krocka med bilen eller köra vält med cykeln... Vad tror ni?

    Förresten har vi berättat för sambons tidigare barn som är 4 nu. Hon har berättat för närmsta släkten och det känns riktigt bra. Är ju bara i vecka 9 men de får gå som de går. Det var någon som skrev här för länge sen "Vi väntar barn, inte missfall" Och det var mycket klokt sagt.. Det kör vi på! =)

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)