• MagdaA

    nu kämpar vi vidare, start: 2/1, mål: midsommar

    Kom igen nu tjejer, nu kämpar vi vidare! Jag fixade då inte ens hälften av mitt mål i höstas så ännu är det många kilon kvar. Nu är det nya friska tag, vi går mot ljusare tider och förhoppningsvis kommer energin tillbaka.

    Alla har vi olika mål, olika förutsättningar och olika "metoder", men alla kan vi peppa, tipsa, puscha och inspirera varandra.

    Välkomna hit, alla ni från gamla tråden ( www.familjeliv.se/Forum-24-64/m61257250.html) men även alla nya!


    Ebba, Alexander, Matteus. Älskade barn!
  • Svar på tråden nu kämpar vi vidare, start: 2/1, mål: midsommar
  • sniffs

    Hejsan!

    Jag testade lchf i 9 dagar och det var så skönt och slippa svullen mage och sötsuget. Men tyvärr
    var jag såå hungrig mellan målen trots att man inte ska vara det. Sen ammar jag ju och är då mkt
    hungrigare än normalt. Men jag var så orolig att min bebis inte fick i sig alla näring när jag åt enligt lchf. Och tyckte att tuttarna blev som skinnpåsar då. Även att bebisen vaknade flera ggr per natt då. Så jag började med långsamma kolhydrater och fettsnålt för 1 vecka sen, men tycker jag känner mig svullen.
    Någon av er som ammar och kör lchf? Har tyvärr gått upp 1 kg av det jag gick ner med hjälp av lchf. Känns så
    lönlöst allting. Jag tränar massor varje dag, ändå går jag upp i vikt. Midjemåttet och alla andra mått har dock minskat 4 cm. Ska jag lita på det mera?
     Gick ner -2,4 kg med hjälp av lchf, har nu gått upp 1 av dem. Vet ej hur jag ska göra. Testa lchf eller gi igen och hoppas bebisen bara var i en fas då hon behövde mera mat på nätterna.
    Hon är 5 månader nu men jag har tänkt amma länge till. Men usch jag vantrivs så med min vikt.

  • sniffs
    {#emotions_dlg.flower}  RESULTAT  {#emotions_dlg.flower}Magda start: 2/1. 79,7 kg, 106 cm.                NU:  76,5   kg, 98 cm.  (-3,2 kg, -8 cm)
    Mindran start: 2/1. 101,1 kg, 103  cm.          NU:  100,1  kg, 103 cm. (-1,0 kg)
    Liindatorri
    start: 2/1. 76,8 kg,  89 cm.           NU: 73,7 kg (-3,1  kg, 2 cm)
    missIce start 2/1. 88,4   kg                             NU: 88,4 kg
    Sniffs start 2/1 82,3 kg   79 cm                      NU: 81.1 kg   76 cm (- 1.3 kg - 3 cm) 
    Sarus85 start 2/1 66.1 90   cm                       NU: 64.9 90 cm (-1.2  kg)
    Carpe  Diem 08 2/1 62.1 kg 83  cm               NU:  62.1 kg, 83 cm
    GossipGirl   start: 2/1 73,5  kg                         NU: 71,1 (-2,4  kg)
    Prins06
    start 2/1 71kg 98cm                           NU: 71kg   98cm
    NochA start: 2/1,   70kg                                     NU: 69,1 kg (-0,9kg)
    Svalövsmamma
      start 2/1  68,3 kg                 NU: 67,1 kg (-1,2 kg)
    puffen2009
    start: 2/1, 83,9 kg                          NU: 83,9 kg
    Angelica 87
    start 23/1, 93,0                              NU:
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    sniffs skrev 2012-01-23 10:59:13 följande:
    Hejsan!

    Jag testade lchf i 9 dagar och det var så skönt och slippa svullen mage och sötsuget. Men tyvärr
    var jag såå hungrig mellan målen trots att man inte ska vara det. Sen ammar jag ju och är då mkt
    hungrigare än normalt. Men jag var så orolig att min bebis inte fick i sig alla näring när jag åt enligt lchf. Och tyckte att tuttarna blev som skinnpåsar då. Även att bebisen vaknade flera ggr per natt då. Så jag började med långsamma kolhydrater och fettsnålt för 1 vecka sen, men tycker jag känner mig svullen.
    Någon av er som ammar och kör lchf? Har tyvärr gått upp 1 kg av det jag gick ner med hjälp av lchf. Känns så
    lönlöst allting. Jag tränar massor varje dag, ändå går jag upp i vikt. Midjemåttet och alla andra mått har dock minskat 4 cm. Ska jag lita på det mera?
     Gick ner -2,4 kg med hjälp av lchf, har nu gått upp 1 av dem. Vet ej hur jag ska göra. Testa lchf eller gi igen och hoppas bebisen bara var i en fas då hon behövde mera mat på nätterna.
    Hon är 5 månader nu men jag har tänkt amma länge till. Men usch jag vantrivs så med min vikt.
    skulle inte gå efter ngn diet så länge jag ammade
  • sniffs
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2012-01-23 11:02:30 följande:
    skulle inte gå efter ngn diet så länge jag ammade
    Nej, var så jag också kände. Därför la jag av. Men när jag sakta men säkert går upp i vikt trots långa powerwalks, löpning, zumba m.m varje dag så känns det som jag ska hoppa på lchf igen. Man äter ju ändå mat då, bara fet mat är ju kolhydraterna man utesluter. Men är lite rädd att dottern inte ska få i sig allt det hon behöver när
    jag utesluter dem.
  • NochA
    {#emotions_dlg.flower}  RESULTAT  {#emotions_dlg.flower}Magda start: 2/1. 79,7 kg, 106 cm.                NU:  76,5   kg, 98 cm.  (-3,2 kg, -8 cm)
    Mindran start: 2/1. 101,1 kg, 103  cm.          NU:  100,1  kg, 103 cm. (-1,0 kg)
    Liindatorri
    start: 2/1. 76,8 kg,  89 cm.           NU: 73,7 kg (-3,1  kg, 2 cm)
    missIce start 2/1. 88,4   kg                             NU: 88,4 kg
    Sniffs start 2/1 82,3 kg   79 cm                      NU: 81.1 kg   76 cm (- 1.3 kg - 3 cm) 
    Sarus85 start 2/1 66.1 90   cm                       NU: 64.9 90 cm (-1.2  kg)
    Carpe  Diem 08 2/1 62.1 kg 83  cm               NU:  62.1 kg, 83 cm
    GossipGirl   start: 2/1 73,5  kg                         NU: 71,1 (-2,4  kg)
    Prins06
    start 2/1 71kg 98cm                           NU: 71kg   98cm
    NochA start: 2/1,   70kg                                     NU: 69kg (-1kg)
    Svalövsmamma
      start 2/1  68,3 kg                 NU: 67,1 kg (-1,2 kg)
    puffen2009
    start: 2/1, 83,9 kg                          NU: 83,9 kg
    Angelica 87
    start 23/1, 93,0                              NU:
  • NochA

    Wohoo, minus 0,1kg

    Men jag är faktiskt nöjd med det för jag har haft en väldigt dålig vecka. Fick ett dåligt besked så jag har ätit mycket godis, paj o fika i veckan. Har även ätit pizza.. Så jag är glad att jag inte har gått upp i vikt istället.

    Igår var vi i stallet och tolkade med hästarna så man var rätt färdig sen när man hade plumsat i snön ett bra tag. Men barnen hade jättekul! sniffs- Jag ammar oxå (sonen är 7 månader) och jag har hört att man inte ska gå ner mer än 0,5kg/vecka. Jag har turen att om jag bara äter bra (struntar i godis o sött) så går jag ner automatiskt nu när jag ammar. Jag vet dock de som går på lchf o har gott om mjölk. Men det är nog från person till person.
    Jag tycker att du ska lita på måtten! Vikten kan bero på allt från vatten till muskler så mät dig istället om det passar dig bättre nu när du ammar

  • MagdaA
    sniffs: om din ambition är att amma länge till tycker jag inte att du ska börja "exprimentera" allt för mycket med dieter. ät bra, skippa onödigt godis och fika, rör på dig lagom och se till att du och barnet mår bra. Jag är tyvärr den sorten som inte går ner alls när jag ammar, el ja, kanske lite, men det är knappt märkbart. inte förns nu när jag slutat amma och fokuserar ännu mer på det här projektet så har det börjat lossna.

    Saurus: aj då, fick du vända?
    Ebba, Alexander, Matteus. Älskade barn!
  • sniffs
    MagdaA skrev 2012-01-23 15:39:43 följande:
    sniffs: om din ambition är att amma länge till tycker jag inte att du ska börja "exprimentera" allt för mycket med dieter. ät bra, skippa onödigt godis och fika, rör på dig lagom och se till att du och barnet mår bra. Jag är tyvärr den sorten som inte går ner alls när jag ammar, el ja, kanske lite, men det är knappt märkbart. inte förns nu när jag slutat amma och fokuserar ännu mer på det här projektet så har det börjat lossna.

    Saurus: aj då, fick du vända?

    Jag ammade mitt 2:a barn i  2 1/2 år. Kanske kommer amma detta barn lika länge. Får se. Men när mitt 2:a barn var 1 1/2 år gick jag med i viktklubb.se och gick ner 23 kg snabbt. När jag ammade mitt 1:a barn rasade jag ner i vikt trots att jag åt massor av choklad. Det är svårare denna gången nästan 10 år senare och efter 3:e barnet.
    Men usch är verkligen inte nöjd med mig själv nu när jag väger över 80 kg! Brukar väga runt 60 kg. Men jag är så hungrig när jag ammar också så det är svårt och stå emot frukt och någon smörgås då och då.
    NochA skrev 2012-01-23 11:55:52 följande:
    Wohoo, minus 0,1kg

    Men jag är faktiskt nöjd med det för jag har haft en väldigt dålig vecka. Fick ett dåligt besked så jag har ätit mycket godis, paj o fika i veckan. Har även ätit pizza.. Så jag är glad att jag inte har gått upp i vikt istället.

    Igår var vi i stallet och tolkade med hästarna så man var rätt färdig sen när man hade plumsat i snön ett bra tag. Men barnen hade jättekul!

    sniffs- Jag ammar oxå (sonen är 7 månader) och jag har hört att man inte ska gå ner mer än 0,5kg/vecka. Jag har turen att om jag bara äter bra (struntar i godis o sött) så går jag ner automatiskt nu när jag ammar. Jag vet dock de som går på lchf o har gott om mjölk. Men det är nog från person till person.
    Jag tycker att du ska lita på måtten! Vikten kan bero på allt från vatten till muskler så mät dig istället om det passar dig bättre nu när du ammar

     Så brukar jag också ha det. Bara jag struntar i onyttigheter och rör mig så brukar jag gå ner. Nu verkar det vara svårare. Men enligt måtten händer det ju saker så jag får väl gå efter dem.
  • GossipGirl

    Jag vägde mig imorse och hade gått upp litegrann. Vet dock att resultatet inte stämmer till hundra procent för magen har inte funkat de senaste dagarna och jag hade lite kläder på mig. Brukar inte ha det.
    Tror jag väger mig imorgon eller på onsdag och ser hur jag ligger till då. Är mer tillförlitligt då tror jag.

    Är det någon av er som går på Friskis-pass? Jag är lite av en nybörjare och så himla taggad. Var ju som ni vet på två pass förra veckan. Har ju gått en del förut men aldrig kontinuerligt. Bara ett pass då och då.
    Men ni som är Friskisar, vilka pass går ni på? :) 

Svar på tråden nu kämpar vi vidare, start: 2/1, mål: midsommar