• faceprimer

    fortsättningstråd: vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Nu är det dags att starta en fortsättningstråd för bebisarna från: "Vi som väntar marsbebis 2012 "
    trots att det "bara" är januari just nu, så har bebisar velat titta ut lite tidigare.
    Vi håller tummar och tår allt allting kommer gå fortsatt bra för er!
      
    Allt eftersom tiden går kommer denna tråd fyllas på med våra "marsbebisar" och här kan vi prata om våra små, om tiden efter föslossning, lägga ut bilder, diskutera, stötta... Ja, i princip samma funktion som förra tråden alltså

    och vi säger VÄLKOMMNA TILL VÄRLDEN alla bebisar!
    Ni är efterlängtade!  

    _____________________________________________________
    Prat-tråden:www.familjeliv.se/Forum-11-228/m59819696.html
    Bild-tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html 
         


    I väntan på vår älskade son - mars 2012 ♥
  • Svar på tråden fortsättningstråd: vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Stinis83

    Scorpio, W gör precis som Enja och signalerar att han vill ha mat NU, så jag ger Minifom precis innan amningen. Även på natten :) Hoppas att det ordnar upp sig med amningen! Får hon sitt snuttbehov stillat med napp så kanske hon äter bättre eftersom hon då inte får småmål hela tiden? Fråga BVC :)

  • candydarling
    Becka 77 skrev 2012-03-26 04:14:40 följande:
    Candydarling - vad jobbigt att Seth har jobbigt med magen. Hoppas det ger med sig snart. Man lider så med dem när de har ont.
    Jodå vi har allt provat att massera. Dock lyckas vi alltid göra det när han redan är som mest förbannad och då går det inte alls. Han brukar inte få ut någon luft heller hur mycket vi än masserar och böjer benen :s
    Scorpio skrev 2012-03-26 04:33:09 följande:
    Candydarling: hmm, hur långt före målen ger ni? Det är ju det som är svårast att tajma tycker jag...

    Becka: Jadu jag vet faktiskt inte vad hon håller på med :P Men hon verkar hungrig eftersom när hon åt sig mätt på flaska med min mjölk i, efter att jag ammat henne, så blev hon nöjd och somnade. Detta har hänt 2-3 ggr så det är därför jag fått för mig att hon inte blir mätt... :/ Napp har hon så smått börjar ta nu faktiskt, skönt! Även om det är korta stunder.
    Vi brukar ge direkt innan matningen, fungerar bra för oss :)
  • Nikis

    Juno har kommit till världen, den 21/3 klockan 18.40. 3330 gram och 52 cm lång. Underbart vacker unge såklart Solig Jag vill föda barn igen!! haha men Juno va antagligen min sista. Förlossningen va jättebra och gud vilken fin personal det är på ds förlossning. Underbara människor :)

    Nu försöker jag få amningen att vara smidig. Jag har massor av mjölk, Juno vill ammas ofta. Ungefär varannan timme men äter bara ett litet tag isf. Såren på brösten hinner ju aldrig läka :/ Jag har purelan salva som barnmorskorna rekomenderade. Jag har testat amningsnapp men det vill inte Juno tutta på. Om det blir så att det går tre-fyra timmar mellan amningarna så känns vårtorna mycket mycket bättre. Men annars gör det satans ont :( gör ont ner i benen och det är ibland nära att jag börjar gråta.
    En annan sak som stör mig är att hon inte får tag i bröstet direkt, det kan vara svårt att hitta rätt och hon blir så frustrerad och ivrig. då hinner jag blöta ner hela tröjan med mitt bröst, det bara rinner. Inte så trevligt. Hur ska man göra med det om man är ute och ammar tex?

    Juno är gul och imorgon ska vi tillbaka till ds för att kolla gulheten igen, vi va där igår oxå. Någon mer som har ett gult barn? 

  • Stronza simpatica

    Grattis Nikis:))!

    Nu har D verkligen börjat spy ofta och ganska mkt efter varje måltid. Vet inte vad jag ska göra:(. Hon vill ju helst amma lääänge men börjar fundera på om hon äter för mkt och därför spyr, skall jag då bara låta henne äta 10 min fr varje bröst?

  • Stinis83

    Grattis Nikis :) William var gul, men vi låg ju kvar på bb i 5 dagar så det hann gå ner medan vi var där. Hoppas Juno är mindre gul idag :)

    Stronza, grattis på födelsedagen! :) Härligt med sån utveckling :) William spyr också nästan varje gång men olika mycket. Jag låter honom äta tills han börjar somna ifrån eller inte klunkar lika ofta, men jag vet inte vad som är rätt att göra :S

    Nu är mjölkstockningen hävd iaf, hoppas jag slipper fler nu. Bröstvårtan är sårig trots att jag "retat upp" honom så han har fått ordentligt tag på en gång, så jag ska försöka ta mig iväg och köpa Purelan sen när jag sovit. Snacka om att man har klippkort på Apoteket... :)

    Var det fler som var totalt osynkade idag? Jag vill skylla på sommartiden... Oj vad vi blev sena iväg till dagis, det är svårt att få i ordning tre st under "tidspress", speciellt som en sätter sig på tvären och gör tvärtemot vad man säger, och en annan absolut ska äta precis innan man måste dra. Men det där får man väl kanske rutin på sen :)

  • kristinka

    Nikis, Benjamin va också gul och hela tiden på gränsen att solan, men eftersom han åt bra behövdes det aldrig, och det gick av sig själv ;)

    Stronza, hon kommer att lära sig äta tillräckligt mycket efter ett tag, jag skulle låte henne äta så länge hon vill.. B kan också spy mycket ibland och om han vill ha mer sen, då vet jag att han kräktes för att han svalde mycket luft.. Men om han är nöjd sen då är det bara att han åt för mycket ;)
    Går hon upp i vikt?

    Scorpio, vad säger de på BVC? Går hon upp i vikt?

  • Johannanl

    Hur är bästa sättet att bli av med mjölkstockning?? Kan ingenting om amning känner jag :( Mitt vänstra bröst är hårt och gör skitont att amma från! Och jättespänt så hon knappt får tag... :/ Råd?

Svar på tråden fortsättningstråd: vi som väntar marsbebis 2012 :-)