• Anonym (Kläder?!)

    Ni som köper OddMolly, Bondelid och dyra märken..

    Hej! Detta är inget "gnällinlägg", bara en nyfiken och enkel fråga. Jag älskar kläder och tycker kvalitet är bättre än kvantitet...men det bär mig ändå emot att köpa en kofta från exempelvis Bondelid för 800 spänn. Ni som oftast köper sådana kläder, får jag fråga vad ni jobbar med?? Tycker var och varannan människa traskar runt i dessa plagg.

    Köper ni billigare basplagg, eller har ni andra tips? Jag har svårt att unna mg så dyra kläder...men det kanske är värt det? En kofta från ett dyrt märke håller ju längre än nåt från GinaTricot till exempel...?

    Hoppas ngn fattar frågan! Och är som sagt bara lite nyfiken!

  • Svar på tråden Ni som köper OddMolly, Bondelid och dyra märken..
  • accept

    Handlar mycket Burberry, Odd Molly, Bondelid, Marc Jacobs och liknande märken, men ALLTID bara baslinnen från H&M, och även jeans från H&M då jag inte hittar några som sitter lika bra någon annanstans. Jag jobbar som undersköterska, just nu mammaledig. Min man är läkare.


  • SailorGirl
    Anonym skrev 2012-03-15 08:57:38 följande:
    Visst! HM är en av de värsta i kvalitet. Två tvättar och plaggen finns inte kvar.
    Om man inte vet hur man ska sköta sina kläder stämmer det absolut...
  • sextiotalist
    Anonym skrev 2012-03-15 08:57:38 följande:
    Visst! HM är en av de värsta i kvalitet. Två tvättar och plaggen finns inte kvar.

    Oj, jag har köpt mycket på HM, kläder som jag haft säsong efter säsong som håller tvätt efter tvätt.
  • Konvaljen

    Jag blandar dyrt och billigt och handlar ofta på rea. Lägger mycket pengar på saker jag kan ha år efter år, som ex klassiska designerväskor eller skor. Köper också ex jeans från Acne som visserligen är dyra men som håller. Å andra sidan är mina basplagg från Lager 157 och Gina Tricot och alla lite roligare och trendiga plagg köper jag på kedjorna eller rea.
    Jag har ett ganska stort klädkonto men tjänar bra och mode är ett intresse för mig, precis som att min man gillar att spela golf!

  • straw2008
    Anonym skrev 2012-03-15 08:51:31 följande:
    ok dyrt behöver inte vara av bra kvalitet. Köpte för 6 år sedan ett par gummistövlar på ÖoB för 99 kr. Fortfarande än är de i toppen skick när jag har röjt med de i skogar, träsk och klättrat berg eftersom är en väldigt aktiv naturutforskare.

    Fast det där säger ju bara att billigt oxå kan vara bra kvalite. Du nämner ju inget dyrt du köpt som inte hållt ???
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Anonym (design nörd)

    Lägger mycket pengar på kläder, främst danska och svenska märken så som Dagmar, Acne, Modstöm, Rutzou, Hope osv.
    Kläder och kanske främst design är ett stort intresse och jag känner att det är väl värt pengarna. 
    Basplagg äger jag nästan inga, men de få linnen och liknade jag har köper jag främst på Weekday.  Billigt och bra! :)
    Har ett akademiskt arbete, dvs studieskulder och relativt låg lön men mina kläder är min lyx Glad 

  • Indianica

    Vi tjänar runt 50 000 sammanlagt efter skatt (lärare&läkare) så vi är absolut inte rika, men jag avskyr att köpa kläder så jag köper endast något märkesplagg per säsong (kofta eller kjol) Trosor och linnen köper jag på Konsum (Pierre Robers, he,he). Tror jag lägger runt 2500 per år på mina kläder.

    Barnens kläder är däremot dyra eftersom jag köper funktionsplagg till dem vintertid och det kostar nog 4-5 000 per barn.

  • Anonym (Ida)
    Indianica skrev 2012-03-15 14:42:11 följande:
    Vi tjänar runt 50 000 sammanlagt efter skatt (lärare&läkare) så vi är absolut inte rika, men jag avskyr att köpa kläder så jag köper endast något märkesplagg per säsong (kofta eller kjol) Trosor och linnen köper jag på Konsum (Pierre Robers, he,he). Tror jag lägger runt 2500 per år på mina kläder.

    Barnens kläder är däremot dyra eftersom jag köper funktionsplagg till dem vintertid och det kostar nog 4-5 000 per barn.
    Ni får ut 50 papp och du ser er inte som rika? Hur mycket skulle du få ut om du blev ensamstående och sjukskriven? 
  • Anonym (Tiger)

    Jag älskar Tiger och FilippaK, köper sånt som jag vill ska hålla länge på dom ställena (typ dräkt/kostym, stickat). Hittills har jag inte blivit besviken... Toppar däremot köper jag på GinaTricot, älskar deras bastoppar, dom håller både färg och form tvätt efter tvätt och ledsnar man på en färg är det inte hela världen för 99:-
    Ska tilläggas också att jag är ett stort fan av outlets och Blocket samt second-hand. 

    Jag och min man är statsanställda, har ganska normala löner skulle jag säga.  

Svar på tråden Ni som köper OddMolly, Bondelid och dyra märken..