• Anonym

    min snart 9 månaders bebis har fått i sig lite klorin!!

    dumma dumma mig! jag skulle gå in och duscha plockade bort skurhink och alla farliga och vassa föremål som min bebis kunde få tag på. satte h*n sen på golvet med lite leksaker och gick in i duschen. tittade till h*n mellan schampoonering och avsköljning. i ett kort obevakat tillfälle får h*n tag i toalettborsten( som jag totalt glömde bort) och i där har jag klorin blandat med rengöringsmedel. h*n fick på händerna och i munnen..vet inte hur stor mängd. hoppade ur duschen och klädde av och satte h*n i duschen och sköljde i munnen. tror inte h*n fick i sig så mycket..men en halvtimme senare vart h*n väldigt trött och ligger nu och sover. tror ni de är nån fara?? usch har så dåligt samvete och känner mig som världens sämsta!

  • Svar på tråden min snart 9 månaders bebis har fått i sig lite klorin!!
  • Lavish
    Anonym skrev 2012-03-18 19:33:27 följande:
    Jag är rätt ny här så jag vet inte om man får göra så här som jag tänker göra men är det inte okej så får ni säga till så tar jag bort inlägget.

    Jag har själv inga barn så när jag läste denna tråd så började jag fundera.

    Hur gör ni andra när ni behöver duscha och där är ingen annan som kan passa barnet?

    Förutom då det självklara att man plockar bort det som kan vara farlig men man kan ju inte plocka bort allt som t ex. möbler och kablar.
    När han sover eller när sambon är hemma. När han var mindre brukade jag sätta honom i babysittern inne i badrummet. Men det kan ju hända att man blir akut nedskitad, tex mensen kommer plötsligt och geggar ner överallt. Då kan det bli knivigare.
  • finskaflikkan
    Leiben skrev 2012-03-18 20:45:50 följande:
    Chockad över denna hysteriska masspsykos som pågår här.

    Vanligtvis gillar jag fl men det här är typexempel på trådar som spårar ur. Skäms faktiskt över vissa inlägg här! 
  • 3 barns mamma84
    Anonym skrev 2012-03-18 19:33:27 följande:
    Jag är rätt ny här så jag vet inte om man får göra så här som jag tänker göra men är det inte okej så får ni säga till så tar jag bort inlägget.

    Jag har själv inga barn så när jag läste denna tråd så började jag fundera.

    Hur gör ni andra när ni behöver duscha och där är ingen annan som kan passa barnet?

    Förutom då det självklara att man plockar bort det som kan vara farlig men man kan ju inte plocka bort allt som t ex. möbler och kablar.
    Jag har 3 barn på 6½år 3½år och en 1åring.
    Om jag måste ducha så har jag alla barnen inne i vardagsrummet.
    Han ducka i en ½ timme utan att ora mig.
    Barnen tittar på tv tillsammans eller leker tillsammans.

    Om älsta barnen inte e hemma och jag har 1 åringen så antingen duchar jag då han sover o han sover då ca 2 timmar.
    Om inte så låter jag bli men om jag verkligen måste så har jag honom inne i vardagsrummet och tv på och låter honom leka.
    Han e en pillfinger men han har aldrig pillat på något han inte får + att vi inte har giftiga farliga saker som han kan få tag på alls.
    Vissa fall har jag honom med mig o det gillar han

    När han eller dom andra var små bebbar så hade jag dom med mig inne i bilbarnstolen eller babysittern.
    Första gången jag var mamma som 20 åring och ensam så sambon jobbade så hae jag henne i babysittern med mig inne i badrummet
    och hon älskade att vara med när mamma (jag) blötte ner henne då o då med vatten droppar.

    Som mamma så vet man bara och man vet vad man ska göra.              
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Anonym (uh)
    Anonym skrev 2012-03-18 20:32:41 följande:
    De var inte så att de va liter vis eller ens milliliter..h*n fick lite från fingret.. Och jo många som sagt att jag är dum i huvudet,olämplig förälder..osv osv.. Behöver inte ta sån skit och tänker inte bry mig ett skit om denna här sidan mer..skriv ni vad ni vill jag vet att jag är en bra mamma till mina barn!
    Oj, har du kollat på övervakningsfilmen från badrummet, om inte, hur kan du veta det? Du skrev i ts:  "h*n fick på händerna och i munnen..vet inte hur stor mängd."
  • Anonym (uh)
    Anonym skrev 2012-03-18 20:32:41 följande:
    De var inte så att de va liter vis eller ens milliliter..h*n fick lite från fingret.. Och jo många som sagt att jag är dum i huvudet,olämplig förälder..osv osv.. Behöver inte ta sån skit och tänker inte bry mig ett skit om denna här sidan mer..skriv ni vad ni vill jag vet att jag är en bra mamma till mina barn!

    Vet du, det finns faktiskt människor som får sina barn omhändertagna för sådana saker. Ring barn o ungdom på soc och berätta hela denna historia. De brukar ha familjebehandlare som kan få ordning på saker som gått fel i ens föräldraskap.
  • Anonym
    Anonym (uh) skrev 2012-03-18 20:54:38 följande:
    Oj, har du kollat på övervakningsfilmen från badrummet, om inte, hur kan du veta det? Du skrev i ts:  "h*n fick på händerna och i munnen..vet inte hur stor mängd."

    Ja precis jag kollade på övervakningskamerorna.. Vet inte exakt hur stor mängd men h*n fick ju lite på händerna och fingrarna och stoppade sen i munnen..satte h*n direkt i duschen och sköljde munnen och hela kroppen.. Svar nog på din fråga?
  • Anonym
    Anonym (uh) skrev 2012-03-18 20:58:46 följande:
    Vet du, det finns faktiskt människor som får sina barn omhändertagna för sådana saker. Ring barn o ungdom på soc och berätta hela denna historia. De brukar ha familjebehandlare som kan få ordning på saker som gått fel i ens föräldraskap.

    Ja ja.... Fantastiskt!
  • Anonym (uh)
    Anonym skrev 2012-03-18 21:00:53 följande:

    Ja ja.... Fantastiskt!

    Ja faktiskt! Det finns exempel på mammor som underlåtit att besöka sjukvård på en gång vid akut sjukdom på deras barn och därför inte ansetts lämpliga att ta hand om sina barn under en tid, tills de har förstått allvaret
  • Anonym

    Tack alla ni som svarade på min fråga om "Hur gör ni andra när ni behöver duscha och där är ingen annan som kan passa barnet?"

    Jag tror att jag själv hade valt att ta med barnet in i duschen. Tänkte också på det att man kan duscha när barnet sover men så tänkte jag att tänk om barnet vaknar. Vet inte om ett såpass gammalt barn kan ta sig ut från sängen.

    Men tack för att ni svarade.

Svar på tråden min snart 9 månaders bebis har fått i sig lite klorin!!