• Forumvärd

    Följ GrönaDruvans väg mot en plattare mage!

    GrönaDruvan vann "mammamage"-tävlingen.  Vinsten består av träningsprogrammet Maghjälpen och coaching av  träningsexperten Elmina.

    Nu har du chansen att följa GrönaDruvans träning och framsteg.
    Hon kommer att uppdatera oss allt eftersom så håll koll! Solig

    Har du en egen fråga till Elmina?
    Ställ den gärna här
    www.familjeliv.se/Forum-15-439

    Mammamage-tävlingen
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/tavlingar-anordnade-av-familjeliv-231/forum/m64096506.html

  • Svar på tråden Följ GrönaDruvans väg mot en plattare mage!
  • Veritaslux

    Har varit bortrest hos släkten i helgen så det blev en hel del "syndande". Nu tänkte jag köra lite striktare diet och se om det gör något på magen. Jag har ju gått ner väldigt mycket med tanke på hur mycket jag gick upp under min graviditet, och låren har helt klart blivit smalare för nu kommer jag i några av mina gamla byxor igen (strl M!).  Men magen, ack magen. Måttbandet visar stadiga 89-90 cm fortfarande!!! Jag är 170 cm lång och väger ca 65 kg. När jag trivs som bäst väger jag max 60 kg, så det är mitt mål. Det störiga är att jag är ganska nöjd med min kropp, med allt förutom magen som är minst 10 cm för stor!

    Jag tänkte köra en lågkolydratdiet i två veckor som ett test. Inget bröd, pasta, ris alls. Inget socker såklart. Däremot mycket grönsaker och lite frukt/bär.  Proteiner i form av kött, fisk, kyckling, keso, kesella, ägg, nötter...

    Jag måste också komma igång med träningen ordentligt.


    Mamma till underbar dotter född 19 juni 2011
  • Cissi87

    Alltså dom där måttbanden, var har ni köpt dom? 

    Idag blev det träning med kettelbell/gummiband och sen en lång promenad i massa upp/nerförs backar. Och så fick jag ju naturligtvis skoskav. Och jag som tänkt spring imon.... =/  

  • Träningsexpert Elmina
    GrönaDruvan skrev 2012-05-06 21:30:51 följande:
    Fortfarande inte kunnat träna.... Gör magövningar, men inget annat. 3 cm på måttbandet nu det onda i halsen är något bättre, men rethostan är jobbig. Får se om jag springer eller går runt vårruset på tisdag, känner att jag hellre vill vara i form till stora varvet på lördag! Stackars dig krambjörn tycker ändå du är väldigt duktig och kämpar på!

    3 cm är ju jättebra! med tanke på att du inte kunnat träna fullt ut.

    Är det tack vare kosten eller vad tror du?

    Hoppas verkligen att du blir frisk nu!!!    
  • Träningsexpert Elmina
    Boosse skrev 2012-05-06 22:24:45 följande:
    Har inte tränat på 2 veckor nu och maten ja, helt åt helskotta. Vart kalas med massa resten, utflykter, ja name it. Har ätit så onyttigt man kan. Har ingen lust att träna fastän jag vet att innerst inne så vill jag. Känner mig alldeles nedstämd och dan. Usch!

    Det är svårt med bra rutiner på kalas. 

    Jag känner mig tråkig som inte äter av alla tårtor/kakor!

    Är det någon som känner igen sig?

    Får ni några kommentarer om att ni inte äter av allt?      
  • Träningsexpert Elmina
    Ingen som du känner skrev 2012-05-07 07:55:24 följande:
    Så här har min träning sett ut i veckan:
    tisdag - fredag : Fysiskt arbete i jobbet.
    lördag och söndag : Renovering av hus.

    Jag har inte tänkt på vad jag äter, och igår blev det mycket läsk och kex.
    Har gått upp ett kilo sen jag vägde mig sist. Oooops.
    Hur går det till lixom? Jag rör mig mer än nånsin. Borde väl iallafall stå stilla på vågen tycker jag.

    Kosten är viktigast!

    Det är lättare att äta en kaka och dricka en läsk för mycket  än att ta en extra löprunda...
  • Träningsexpert Elmina
    Nelia82 skrev 2012-05-06 23:10:50 följande:
    Jag sprang 5 km idag på under 30 min, så nu är jag laddad inför vårruset på tisdag iaf

    Trist att du fortfarande inte är riktigt frisk GrönaDruvan, bra att du tar det lugnt och försöker kurera dig. Håller tummarna för att du är frisk lagom tills varvet så du kan springa!

    Snyggt! Bra tid
  • Träningsexpert Elmina
    Krambjörn skrev 2012-05-07 06:32:09 följande:
    Kommer ha en lugn vilodag idag då jag frtfarande känner av paniken och ont i bröstet pga paniken men då man var på akuten igår och tog ekg osv så var det okej och proven var bra, så jag måste ta det lungt idag för jag är grymt trött. Kroppen är medtagen.

    Vågen har sakta sakta sakta visat viktnedgång men det går fasligt sakta tyvärr.

     

    Ta hand om dig!
Svar på tråden Följ GrönaDruvans väg mot en plattare mage!