• Marge Simpson

    Äggdonation Ava Peter november 2012

    Hej Alla!

    Jag startar en ny tråd, eftersom vi nu i november varit i St Petersburg och AVA Peter kliniken där och gjort en ÄD med makens simmare.

    Det skulle vara trevligt att höra om det finns fler där ute, som vi, som är ute sent i livet men som ändå ser ljust på framtiden, att diskutera frågor och annat som kommer upp i samband med ÄD.

    Det är första gången vi gör detta, och vi har satt in ett ägg som var näst intill exemplariskt, på rekommendation av Dr Z på kliniken. Jag väntar fortfarande på mitt första grav test, för att se om det har tagit sig.

    Jag har egentligen nästan inga biverkningar av medicinerna, är det fler som är som mig, eller har ni en massa biverkningar? Fick ni positivt första gången eller fick ni göra om det flera gånger innan det tog sig? Hur försiktig bör man vara efter ett positivt första test? Kan man leva lite mer som vanligt då?

    Jag har massor av frågor, men ingen i min egen situation att diskutera och utbyta erfarenheter med. Om ni finns där ute, vore det trevligt om ni svarade på min tråd.

    Kram
    Marge

  • Svar på tråden Äggdonation Ava Peter november 2012
  • Marge Simpson

    Emos, håller tummarna för dig.
    Vi var over två ganger och det hände ingen ting. När det var dax för tredje gången kände vi att det nog var kört, hade vi inte lyckats hittills så skulle vi inte lyckas nu heller. Vi planerade vad vi skulle göra I stället, resa, renovera på huset osv. Så vi slappnade nog av lite mer än vi gjort vid de andra tillfällena, och det var tydligen ett lyckat drag.

    Så åk och ha en mysig helg och gå på kaffe och njut av St Petersburg och varandra  Flört

    Michelangelina, hur var det för dig när du slutade med medicinerna? Det är min första dag I dag utan medicin, och jag är lite nervös för det. Kan man känna av det? Har förstått att allt ser bra ut, moderkakan sitter där den ska osv, men det är  I alla fall lite pirrigt.
    Knäpp man är, först är man nervös för att ta alla medicine och sedn blir man nervös av att släppa dem...

    Sköt om er!
    Marge       

  • Emos00

    Det jobbiga är att vi inte ens kommer så långt att det blir något att sätta in! Om det nu blir något så blir det vår enda chans för det kommer definititvt inte bli något att frysa. Jag försöker verkligen se det som en mysig helg, men samtidigt ligger allt i bakhuvudet och maler! Sen är man ju inte den mest harmoniska människan med alla dessa hormoner i kroppen. Humöret svänger hej vilt!

    Och sen hur mycket man än vill så kan man inte göra ett dugg åt saken! Det tror jag är en av det jobbigaste sakerna, då jag är van att jobba hårt för det jag vill! Så jag får helt enkelt hålla tummarna så hårt jag bara kan!!!

    //Em

  • mumin99

    Hej

    Grattis till alla plus . Vi har en paus och  gifter oss istället. Nytt  ÄD försök blir först  2014. Vi har nu fått alla remisser för nya blodprov  mm men avvaktar tills vi har bestämt oss för exakt tidpunkt. Vi har även börjat titta på andra kliniker bla I Brno Tjeckien som är "prisvärda" och har hög successrate. Följer tråden och håller tummarna att allt går vägen till en frisk bebis för er som plussat.   
    /Mumin

  • Emos00

    Hemma igen!


    Nu är vi hemma igen efter vår helg i St Peterburg. Två embryon har satts in! Känner mig väldigt lugn, nu kan jag verkligen inte göra någonting. All oro som var innan från visumstrul till blodprov och läkarundersökningar har det faktiskt gått vägen till embryon! Så långt har vi inte kommit tidigare så nu är det bara att hålla tummarna. Blev dock inget att frysa så det här är vår chans.


    Vi är verkligen super nöjda med kliniken. De har varit så proffsiga och hjälpsamma! Har inget att klaga på överhuvudtaget! Sen tycker jag St Peterburg var en otroligt häftig stad som jag är glad att jag fått se men jag hoppas ju att jag slipper se den igen


    Så håll nu alla tummar och tår att de två små stannar kvar därinne och vill växa till sig till små underbara barn! Testdag blir den 10/9.


    //Em

  • Loreley

    Hej alla!

    Det är ett bra tag sedan jag har hört av mig sist. Det har varit en del och inte bara roliga saker. Men. Den 21/8 satts in 2 fina bastocyster och det har givit resultat. Jag är gravid! I vecka 4+4. I morgon har jag inskrivningssamtal på MVC och förhoppningsvis kan jag få en tid för VUL om 2 veckor. Det går nu väldigt fort och långsamt samtidigt. Oj, vad jag hoppas på att snart få se ett eller två tickande hjärta! Och att det håller hela vägen!

    Marge och Michelangelina, minns ni era hcg-värden?

    Em, jag tänker på dig och håller tummarna hårt!

    Kram,
    Loreley

  • hoppfull03

    Hej alla!

    Grattis till alla som fått plus Skrattande

    Michelangelina och Marge Simpson: hur har det gått med sprutorna man skulle ta när man blödde? Kom ihåg att jag var riktigt nervös för det  Obestämd 

    Lycka till Emos00 

    Våra två försök i Sankt Petersburg misslyckades, först så fick jag cellför'ändringar och gjorde en konisering,så ET blev uppskjutet i ett halvår och nu sist vid FET försöket så upptäckte de två polyper. Troligen var de som förstörde allt Rynkar på näsan
    Har fått en operationstid för det i mitten av september. Sen tror jag man måste vänta minst två menstuationer innan man kan göra nytt försök. Ska höra med min gyn läkare. Men det känns som vi knappt kommer hinna innan jul . Väldigt jobbigt med all väntan. Var väldigt jobbigt att börja jobba igen efter semestern. Man hade ju hoppats på att vara gravid och snart få vara mamma ledig. Vi tänkte prova i Spanien nästa gång. Hoppas på tredje gången gillt och nu tycker jag faktiskt att det är vår tur att lyckas.

    Lycka till alla! Kram 

  • Emos00

    Lite illamående skulle jag inte ha något emot nu! Vet att det är jätte tidigt men något tecken skulle jag gärna ha! Men samtidigt så skulle jag bara ta det som biverkning på medicinen. Hur man än gör så är man aldrig nöjd och lugn! Foten i munnen

    //Em

  • Strandhem

    Emos00: det enda tidiga symtomet innan testdag jag fick på att jag var gravid var att jag kände lite smärta och liksom lite drag kring äggstockarna, men det var troligen livmoderns ligament som det drog i.
    Lycka till!

  • Emos00

    Gjorde ett grav test nu på morgonen som var negativt. Jag vet att det är 2 dagar för tidigt men jag fick bara ett ryck då jag inte kunde sova kl 6 imorse. Trist men på något sätt så kände jag det på mig. Varför skulle vi lyckas på första försöket?! Finns självklart ett litet litet hopp men det är så litet att jag inte ens ser det som ett hopp. 

    Konstigt nog är jag inte så ledsen som jag trodde jag skulle bli. Det känns lite som att jag orkar inte vara ledsen för det har vi varit så mycket redan. Och jag har inte gått igenom allt för att misslyckas!

    Så nu börjar jag genast tänka, hur snabbt kan man göra ett nytt försök? Vad har ni för erfarenhet?

    En annan fråga: när ni har sökt visa, har ni sökt turist visum eller affärsvisa? Och har ni sökt visa innan ni vet exakt vilken dag ni ska åka? Och om ni sökt turist visa har ni fått inbjudan från hotellet då?

    Tacksam för hjälp!
    Em

     

Svar på tråden Äggdonation Ava Peter november 2012