• kallemaja

    Januarimammor 2014

    Tänkte att vi som har plussat nyligen och har beräknad BF i Januari 2014 kunde samlas här och dela erfarenhet..
    Fick nyligen reda på att jag plussat för första gången i mitt livSkrattande äntligen!
    Mycket tankar och känslor....dela gärna med er...
    När har ni BF? (själv har jag inte varit på MVC än, utan bara räknat ut via gravkalendern) 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-12 20:43
    Har ni några gravsymptom än glömde jag fråga...

  • Svar på tråden Januarimammor 2014
  • Serafine

    Hej!
    (jag har bytt avatar, jag känner mig inte lika bitchig som den förra antydde)

    Jag fick en blödning i måndags och var på vul idag. Allt såg bra ut! Bönan var så stor som den borde och satt på rätt ställe. Det finns inga garantier, men det känns som ett stort steg i rätt riktning.

    Hur går det för er andra?

  • EmelieK89

    Vilken vecka är du i? Jag har blött till o från hela tiden.. Gjort 2 ultraljud men är ju inga garantier som sagt :/ är i vecka 12 nu och inte fått blödning på 3 v så börjar lugna mig lite iaf men på onsdag ska vi på kub test så då vågar ja äntligen bli "glad" och slappna av!!

  • Serafine

    EmelieK89: Jag är i vecka 9 så det är det är ett par veckor av osäkerhet kvar. Håller tummarna för dig

  • EmelieK89

    Okej vaspännande! Tiden går så sakta i början men ändå inte på nått sätt:) snart har du gått över v 12 och kan pusta ut :)

  • feamin

    Har haft en blödning som varade i två dagar. Något mindre än en vanlig mens. Åh vad rädd jag blev att det skulle va ytterligare ett missfall på G. Men ett akut UL på kvinnokliniken visade att det lilla pyret sprattlade som aldrig förr!! :D

  • Blårosa
    bulleen skrev 2013-06-18 10:27:52 följande:
    Tänkte hoppa in här jag också, om det är ok? Helt ny inom det här med graviditet & barn men plussade för någon vecka sen trots minipiller & var igår på ett VUL för att se så att allt stod rätt till men även för att kolla vecka. Det visade sig att jag är så långt som i v10 (9+2 idag) & allt såg bra ut. Fick till och med se det lilla hjärtat slå. Har under en 4 veckorsperiod mått illa på morgonen till eftermiddagen men idag har jag inte känt något alls. Blir såklart nojig och oroar mig för att något skulle ha hänt... Ska bli kul att följa och kunna snacka med folk i samma situation :)

    Jag vet hur känslan är, förvåningen. Hade även preventiv medel men blev gravid, vilket jag är glad nu för men chockad från början. Illamående kommer och går för mig och det är nog vanligt ( tror jag). :)
  • Serafine

    Mitt illamående har slutat att komma och gå, det är numera konstant. Jag mår illa när jag vaknar och jag mår illa när jag går och lägger mig, däremellan kräks jag ett par gånger. Och ja, jag tycker väldigt synd om mig själv
    Jag har en vecka kvar till semester, men imorgon ska jag försöka få tag på en läkare och få lergigan och kanske en sjukskrivning.

    Förra helgen blev jag moster, så igår fick jag snusa bebis lite. Det gjorde gott, att bli påmind om varför jag utsätter mig själv för det här igen.

  • ossie79

    Mitt illamående har nästan helt slutat nu det är så skönt; då jag mådde illa varje dag i så många veckor.                 På söndag går jag in i vecka 12 och ska på ultraljud det ska bli spännandeSkrattande    Annars har mina bröst blivit gigantiska och ömma, när sonen kommer nära skriker jag haha. det ska bli skönt med semester, slutar imon och så blir det en spännande höst då jag ska flytta ihop med pappan till barnen, har fått nytt jobb i en annan stad, så semestern kommer gå åt att packa och så......ha en skön sommar alla!!!!

  • svalan

    Hej allihopa!

    Jag hoppar också in här, hoppas det går bra :)

    Jag plussade 6 april och vår lilla är beräknad till 11 januari. Har hunnit med två tidiga ultraljud och fått se lillen sprattla omkring för fullt därinne.

    Vad kul att följa andra som är beräknad till samma månad! Är det någon som bor i Sundsvall eller i närheten?

  • goaround
    c89 skrev 2013-06-26 13:24:56 följande:

    Så skönt att slippa det värsta! Du får givetvis vara med! Rädda antingen mig, Carolina Wallenthin eller Solveig Arvill Finnpers så kan vi lägga till dig. Går bara bjuda in vänner nämligen :)
    jag addar dig också Carolina Wallenthin, vill bara med i gruppen på facebook. Heter Fanny-
Svar på tråden Januarimammor 2014