• Nany

    Shape Up

    Idag börja jag med kalori programmet shape up för att tappa gravidetkilo. Jag undra om några fler vill vara med? I den här tråden kan vi pusha varandra, dela med mattips, träningstips, viktminskning och ställa olika frågor till varandra. Vilka är med?


  • Svar på tråden Shape Up
  • Tildalainen
    alexs mamma skrev 2013-11-23 12:59:24 följande:

    Tyvärr har nyare forskning visat på att man inte alls behöver sprida ut sitt kaloriintag över hela dagen. Om man tex använder sig av fastemetoden 16:8 så har man ju bara 8 timmar på sig att äta sina kalorier jämfört med om man äter en frukost när man vaknar vid låt oss säga  7.00 och avslutar med en middag vid 19.00 (det blir 12 timmars ätfönster). Så det där med att man äter för få gånger behöver man inte fundera så mycket på längre om man inte är intresserad av att slippa blodsocker fall och hålla en jämn insulinkurva förstås som man gör vid tex lchf  och gi kost.

    Det finns t.om. dem som äter hela dagens kaloriintag vid ett tillfälle och som mår toppen på det.... 

    Vad gäller att äta för lite vet jag inte. Det verkar ha stor betydelse vad man äter och det är högst individuellt... Kanske ska du funder på vad du fyller dina kalorier med och testa att i en period byta ut några och se om det hjälper dig något...
    Jag förstår. Det var bara en idé eftersom du sa att det inte visade något på vågen. Jag har inga problem alls, jag går stadigt neråt 0,5 - 0,8 kilo i veckan. Och jag äter utspritt över hela dagen.
  • Emmut

    Ytterligare -0,7 kg idag vilket innebär -7,4 kg sedan mitten av augusti :) nu är det bara 3,7 kg kvar :)!

  • Tildalainen

    Hejja Emmut! Jag är precis på samma linje! -7,7 kilo sedan slutet på augusti och -3,3 kilo kvar

    Min app fick spader nu när jag uppdaterade den, hur tar man bort mat man lagt till?????? 

  • Frutess

    Min app har också fått spader! Den stänger av sig hela tiden!:(
    Men på iPhone så drar man åt sidan över de som ska tas bort:)

    Idag visade vågen 94.8 så totalt ner 8.2kg sedan 27 augusti!:D

  • Tildalainen

    Frutess: min app funkar nu sedan jag stängde av telefonen och satte på den igen. Tips kanske?

    Bra jobbat med -8 kilo!!!! 

  • Emmut
    Tildalainen skrev 2013-11-26 11:25:35 följande:

    Hejja Emmut! Jag är precis på samma linje! -7,7 kilo sedan slutet på augusti och -3,3 kilo kvar smile1.gif

    Min app fick spader nu när jag uppdaterade den, hur tar man bort mat man lagt till?????? 


    Kul att vi har liknande siffror ;)! Bra jobbat av båda oss :)

    Frutess: bra jobbat du med!
  • Nany

    Jag har fastnat... behöver motivation.. har sista 6kg kvar men dem sitter ordentligt och jag börjar tappa motivationen

  • Pommac

    Nu har jag gått ner 9 kilo. Från 99 kg i slutet av augusti till 90 kilo idag. Så underbart! Det går dock väldigt segt men det är ju bara bra enligt läkaren. Jag har 12 kg till ivf nu om vi inte lyckas själva innan.

  • Tildalainen

    Kom igen Nany, 6 kilo är en hel storlek på kläder, det fixar du! Delmålen har hjälpt mig, ta två kilo i taget kanske? Sätt upp en lapp med din målvikt, kanske på toa, eller vågen, för att inspireras. Du vet att appen funkar, du fixar det!

  • Frutess

    Nany: kämpa kämpa! Tänk de är BARA 6kg kvar! De är ju som tildalainen skriver en hel storlek! Tänk va stolt du kommer va när de är borta!:D

    Ytterligare 0,5kg ner på en vecka men däremot -2cm i midjan! Helt galet!^^
    Ska försöka komma igång med träningen igen efter 3 veckors sjukdom. Men ikväll är de teater och middag på restaurang som gäller och imorgon är jag ensam min sonen då maken ska på firmafest men en promenad i (förhoppningsvis) fint väder blir det imorgon!:)

    Heja heja alla shape uppare;)

Svar på tråden Shape Up