• Anonym (nada)

    Ni som lever i sexlösa förhållanden, hur undviker ni att er "bitterhet" spiller över på resten av förhållandet?

    Lever i ett förhållande där min partner inte vill, aldrig tagit initiativet till sex. Jag har sedan länge ledsnat på att känna mig sig "oattraktiv" och trots att förhållandet i övrigt ska fungera bra, ligger det här som en varböld över allt. Tar avstånd och känner mig irriterad på allt och alla överlag. Hur ska man kunna vara go och glad när när man hela tiden lever med känslan av att ens partner inte vill ha en.  En hemskt nedbrytande känsla.
    Ni som lever med en partner som inte vill, hur hanterar ni förhållandet i övrigt?

  • Svar på tråden Ni som lever i sexlösa förhållanden, hur undviker ni att er "bitterhet" spiller över på resten av förhållandet?
  • Anonym (Njuter)

    Jag har varit den ovilliga parten i ett sexlöst förhållande. Jag höll min dåvarande partner ifrån mig i 9 år. Det var fruktansvärt för honom och jag kan ångra att jag inte gick

    Ifrån honom tidigare, för bådas skull.

    Tyvärr så tror jag att orsaken i mitt fall att vi höll fast vid varandra av gammal vana & enkelhet. Vi trodde att vi hade det bra för övrigt. I själva verket var vår relation väldigt ojämlik och kärlekslös. Tyvärr så tror jag att en sexlös relation är dömd att misslyckas.

    Har du verkligen öppna ögon när du tittar på er relation för övrigt? Är det så bra som du tror?

  • P30

    Jag lade alldeles för många år i ett sexlöst förhållande.

    Det är det bästa jag har gjort att lämna henne.

    Hade jag vetat att jag kunde få hur mycket sex jag ville hade jag nog lämnat tidigare, men trodde att ingen ville ha sex med mig. Konstigt hur man kan tänka efter 20 år med alldeles för lite sex. Men vi blev ihop som tonåringar och jag förstod i te att jag kan ha krav också.

    Något år efter jag lämnade henne träffades vi och jag fick en kram. Hon bad om förlåtelse för vilken bitch hon hade varit. Berättade att hon var skitkåt i sitt nya förhållande och att han aldrig ville. Att hon plötsligt förstod vad det gör med en person att ständigt få ett nej...

    Idag är jag poly och kan ha sex med vem jag vill och har insett att det faktiskt är många som tänder på mig och att jag är riktigt bra på sex.

    När jag lämnade henne hade jag inget självförtroende alls. Har gått många sex- tantra- och repkurser för att återfå självförtroende och vara så säker på allt tekniskt som kan vara skoj att jag kan vara totalt närvarande i det jag gör.

    Mitt livs viktigaste tips: lämna ditt sexlösa förhållande nu.

    Och är du inte redo ännu - börja med stt återfå stolthet över din kropp genom att börja träna. Tre gånger i veckan. Det som känns roligt. Kondition och styrka.

    Eller börja med att skriva till någon som gjort samma resa.

    Och nej. Du kan inte skylla på barnen. De mår inte bättre av stt du är kvar i ett uselt förhållande. De behöver en glad mamma och pappa. Ett år efter separationen är både du och ditt framtida ex lyckligare.

    Lycka till.

    Dö inte bitter.

    Du ångrar bara det du inte gjort.


    Läs om vem jag är i profilbeskrivningen. Om du vill!
  • P30
    Anonym (På riktigt bittrast av precis ALLA) skrev 2016-01-19 23:40:45 följande:

    Jag är 29 och så besviken. Mellan 20-25 träffade man dåliga killar som man hade korta dåliga förhållanden med. Letade efter den rätta så mitt liv kunde sätta igång med allt som jag tyckte hörde till. Tänkte att vi 25-26 kommer det. Hade inte haft mer än 10-12 sexpartners och de flesta var dåliga. Tänkte att det kommer.

    Nästa år fyller jag 30 och min kropp kommer inte alltid vara så här. Vil njuta av den nu!! När den ännu är tiptop! Slösar bort mina viktigaste år här. Kan lämna honom nu men skadan är redan skedd, lär inte ha ny partner före 30 så alltså - mina bästa år är förlorade.

    Dessutom är jag nu deprimerad (sedan samma år vi blev ihop, ungefär 6 månader in i förhållandet) och har nyligen kommit fram till följande slutsats: antideppmedicin för serotonin hjälpte inte. Jag har brist på dopamin och denna typ av medicin hjälper mig. Hur får man fart på dopaninet, jo - sex är det som frigör det. Konstigt att jag är deprimerad pga slut på dopamin i min kropp? Tänker därför att min depression är direkt påverkad av mitt obefintliga sexliv. Jag är såå bitter! Behöver ett gott råd om någon har det. Gärna en man.


    Ibland undrar jag hur människor fungerar. Varför i hela världen kastar du bort ditt liv på honom?

    Förstår du inte att du har exakt ett liv? Att varje dag som går blir du äldre, mindre attraktiv och mer bitter?

    Att du, bara du, har ansvar för ditt liv och att ditt ansvar är 100%igt. Du kan inte skylla på honom när du blivit bitter, för du väljer den där porrunkande mannen varje dag i ditt liv istället för att ha bra och hett sex med någon som vill tillfredsställa dig så du inte kan sitta dagen efter.

    Välj nu eller skyll sig själv.
    Läs om vem jag är i profilbeskrivningen. Om du vill!
  • Anonym (Reptilhjärnor)
    Anonym (Njuter) skrev 2017-07-08 17:12:05 följande:

    Jag har varit den ovilliga parten i ett sexlöst förhållande. Jag höll min dåvarande partner ifrån mig i 9 år. Det var fruktansvärt för honom och jag kan ångra att jag inte gick

    Ifrån honom tidigare, för bådas skull.

    Tyvärr så tror jag att orsaken i mitt fall att vi höll fast vid varandra av gammal vana & enkelhet. Vi trodde att vi hade det bra för övrigt. I själva verket var vår relation väldigt ojämlik och kärlekslös. Tyvärr så tror jag att en sexlös relation är dömd att misslyckas.

    Har du verkligen öppna ögon när du tittar på er relation för övrigt? Är det så bra som du tror?


    Låter som du har dåligt samvete över detta idag?

    Vill inte vara oförskämd men det kan väl inte låta annat nu. Det här är nästan ett skräckexempel som visar på hur viktigt det är att verkligen ifrågasätta en partner med rak kommunikation.
  • Ben66
    P30 skrev 2017-07-08 18:34:36 följande:

    Jag lade alldeles för många år i ett sexlöst förhållande.

    Det är det bästa jag har gjort att lämna henne.

    Hade jag vetat att jag kunde få hur mycket sex jag ville hade jag nog lämnat tidigare, men trodde att ingen ville ha sex med mig. Konstigt hur man kan tänka efter 20 år med alldeles för lite sex. Men vi blev ihop som tonåringar och jag förstod i te att jag kan ha krav också.

    Något år efter jag lämnade henne träffades vi och jag fick en kram. Hon bad om förlåtelse för vilken bitch hon hade varit. Berättade att hon var skitkåt i sitt nya förhållande och att han aldrig ville. Att hon plötsligt förstod vad det gör med en person att ständigt få ett nej...

    Idag är jag poly och kan ha sex med vem jag vill och har insett att det faktiskt är många som tänder på mig och att jag är riktigt bra på sex.

    När jag lämnade henne hade jag inget självförtroende alls. Har gått många sex- tantra- och repkurser för att återfå självförtroende och vara så säker på allt tekniskt som kan vara skoj att jag kan vara totalt närvarande i det jag gör.

    Mitt livs viktigaste tips: lämna ditt sexlösa förhållande nu.

    Och är du inte redo ännu - börja med stt återfå stolthet över din kropp genom att börja träna. Tre gånger i veckan. Det som känns roligt. Kondition och styrka.

    Eller börja med att skriva till någon som gjort samma resa.

    Och nej. Du kan inte skylla på barnen. De mår inte bättre av stt du är kvar i ett uselt förhållande. De behöver en glad mamma och pappa. Ett år efter separationen är både du och ditt framtida ex lyckligare.

    Lycka till.

    Dö inte bitter.

    Du ångrar bara det du inte gjort.


    Du skriver vist och bra. Jag håller mig till ditt tips om att träna. Förändrar kroppen och börjar sakta må bättre.

    Med Poly, menar du då att du är bisexuell?
  • New  Dawn
    P30 skrev 2017-07-08 18:34:36 följande:

    Jag lade alldeles för många år i ett sexlöst förhållande.

    Det är det bästa jag har gjort att lämna henne.

    Hade jag vetat att jag kunde få hur mycket sex jag ville hade jag nog lämnat tidigare, men trodde att ingen ville ha sex med mig. Konstigt hur man kan tänka efter 20 år med alldeles för lite sex. Men vi blev ihop som tonåringar och jag förstod i te att jag kan ha krav också.

    Något år efter jag lämnade henne träffades vi och jag fick en kram. Hon bad om förlåtelse för vilken bitch hon hade varit. Berättade att hon var skitkåt i sitt nya förhållande och att han aldrig ville. Att hon plötsligt förstod vad det gör med en person att ständigt få ett nej...

    Idag är jag poly och kan ha sex med vem jag vill och har insett att det faktiskt är många som tänder på mig och att jag är riktigt bra på sex.

    När jag lämnade henne hade jag inget självförtroende alls. Har gått många sex- tantra- och repkurser för att återfå självförtroende och vara så säker på allt tekniskt som kan vara skoj att jag kan vara totalt närvarande i det jag gör.

    Mitt livs viktigaste tips: lämna ditt sexlösa förhållande nu.

    Och är du inte redo ännu - börja med stt återfå stolthet över din kropp genom att börja träna. Tre gånger i veckan. Det som känns roligt. Kondition och styrka.

    Eller börja med att skriva till någon som gjort samma resa.

    Och nej. Du kan inte skylla på barnen. De mår inte bättre av stt du är kvar i ett uselt förhållande. De behöver en glad mamma och pappa. Ett år efter separationen är både du och ditt framtida ex lyckligare.

    Lycka till.

    Dö inte bitter.

    Du ångrar bara det du inte gjort.


    Jag känner igen mig fast helt annorlunda. Så här skulle min version sett ut :

    Jag har levt många år i en relation med mestadels monotont, men frekvent och regelbundet sex.

    Jag lämnade honom och har växt både sexuellt och som person.

    Hade jag vetat hur mycket bättre sex jag kunde ha och hur mycket jag kunde utvecklas sexuellt och som person skulle jag lämnat tidigare.

    Jag fattade inte att jag hade potential att njuta och jag fattade inte att män kunde tycka att jag var sexig. Jag trodde inte jag kunde njuta mer än jag gjorde. Konstigt hur man kan tänka efter 20 år med regelbundet sex. Men vi blev ihop som tonåringar så jag visste inte bättre.

    Jag har insett att jag har stora möjligheter att ha sex med många män, men har också insett hur ointressant det känns. I dag lever jag i en ny monogam relation och har växt både sexuellt och personlighetsmässigt och har fått bättre självförtroende och vi har verkligen kul ihop och Jan prata om allt.

    Jag har insett att sexet i relationen hänger ihop med så mycket annat och har sett att det fanns emotionella begränsningar i min förra relation.

    Det känns jättebra med barnen och de tycker om min nya man. Jag och exet har också en bra relation.

    Och nej. Du kan inte skylla på barnen. De mår inte bättre av stt du är kvar i ett uselt förhållande. De behöver en glad mamma och pappa. Ett år efter separationen är både du och ditt framtida ex lyckligare.

    Lycka till

    Dö inte bitter.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Plommonstop!)
    P30 skrev 2017-07-08 18:34:36 följande:

    Jag lade alldeles för många år i ett sexlöst förhållande.

    Det är det bästa jag har gjort att lämna henne.

    Hade jag vetat att jag kunde få hur mycket sex jag ville hade jag nog lämnat tidigare, men trodde att ingen ville ha sex med mig. Konstigt hur man kan tänka efter 20 år med alldeles för lite sex. Men vi blev ihop som tonåringar och jag förstod i te att jag kan ha krav också.

    Något år efter jag lämnade henne träffades vi och jag fick en kram. Hon bad om förlåtelse för vilken bitch hon hade varit. Berättade att hon var skitkåt i sitt nya förhållande och att han aldrig ville. Att hon plötsligt förstod vad det gör med en person att ständigt få ett nej...

    Idag är jag poly och kan ha sex med vem jag vill och har insett att det faktiskt är många som tänder på mig och att jag är riktigt bra på sex.

    När jag lämnade henne hade jag inget självförtroende alls. Har gått många sex- tantra- och repkurser för att återfå självförtroende och vara så säker på allt tekniskt som kan vara skoj att jag kan vara totalt närvarande i det jag gör.

    Mitt livs viktigaste tips: lämna ditt sexlösa förhållande nu.

    Och är du inte redo ännu - börja med stt återfå stolthet över din kropp genom att börja träna. Tre gånger i veckan. Det som känns roligt. Kondition och styrka.

    Eller börja med att skriva till någon som gjort samma resa.

    Och nej. Du kan inte skylla på barnen. De mår inte bättre av stt du är kvar i ett uselt förhållande. De behöver en glad mamma och pappa. Ett år efter separationen är både du och ditt framtida ex lyckligare.

    Lycka till.

    Dö inte bitter.

    Du ångrar bara det du inte gjort.


    Bra skrivet (som vanligt).

    Jag lever iof inte i ett sexlöst förhållande men har alldeles för lite sex för att vara tillfredsställd (sex ett par gånger i månaden, men oftast bra sex dessa gånger där båda njuter helt). Det som håller mig (mannen) kvar är känslan av att min partner faktiskt åtrår mig även om det sällan leder till sex. Tränar också rätt mycket och håller mig i form, klär mig snyggt, har ett prestigefyllt yrke mm. för att försöka vara lite attraktiv.

    För egen del finns det en risk att jakten på uppskattning skulle kunna bli för stor och jag skulle riskera att vara otrogen om rätt tillfälle uppenbarade sig (är egentligen inte alls intresserad av sex med andra, men är mycket intresserad av att få uppskattning för den jag är och det jag gör) Men jag tror i så fall mer på ett öppet förhålllande eller att helt enkelt lämna.
  • Anonym (Njuter)
    Anonym (Reptilhjärnor) skrev 2017-07-08 20:49:57 följande:

    Låter som du har dåligt samvete över detta idag?

    Vill inte vara oförskämd men det kan väl inte låta annat nu. Det här är nästan ett skräckexempel som visar på hur viktigt det är att verkligen ifrågasätta en partner med rak kommunikation.


    Ja, jag har absolut dåligt samvete. Men, vi hade båda våra skäl till att vara kvar och en stark vänskap var ett. Jag önskar att han hade vågat konfrontera mig tidigare.

    Nu lever vi båda i varsitt nytt förhållande. Mitt ex är lycklig med sin tjej. Själv har jag massor med härligt sex med min blivandr make som matchar mig perfekt. Att neka honom sex finns inte på kartan.

    Livet är för kort för att slösas bort på en person som inte vill..!
  • Anonym (Reptilhjärnor)
    Anonym (Njuter) skrev 2017-07-09 00:35:37 följande:

    Ja, jag har absolut dåligt samvete. Men, vi hade båda våra skäl till att vara kvar och en stark vänskap var ett. Jag önskar att han hade vågat konfrontera mig tidigare.

    Nu lever vi båda i varsitt nytt förhållande. Mitt ex är lycklig med sin tjej. Själv har jag massor med härligt sex med min blivandr make som matchar mig perfekt. Att neka honom sex finns inte på kartan.

    Livet är för kort för att slösas bort på en person som inte vill..!


    Slutet gott allting gott.
  • Anonym (mrx)

    Håller verkligen med om det där med träning. Gymet säger aldrig nej. Framförallt styrketräning ger en enorm tillfredsställelse eftersom det är så pass enkelt att få synliga resultat.

    När man börjar känna sig nöjd med sin egen kropp så får man bättre självförtroende. Då blir det också lättare att stå upp för sig själv i ett förhållande.

Svar på tråden Ni som lever i sexlösa förhållanden, hur undviker ni att er "bitterhet" spiller över på resten av förhållandet?