• mullemeck

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • darkisen

    Jag hade kunnat skriva exakt dom meningarna själv mullemeck. Jag går ju in i v 11 nu i veckan å visst jag mår lite illa ibland på dagarna och på kvällen men det är ju inget i jämförelse med de andra graviditeterna då jag kaskadkräktes i flera veckor. Jättemärkligt tycker jag, kan det va så olika? Har kub en vecka efter dig å jag är redan nervös över om man ens kommer se nåt. Kan det verkligen ligga en bebis där liksom.

  • mullemeck

    Vad skönt att höra att det inte är bara jag som har de här tankarna. Jag går in i vecka 12 idag. Och jag känner också att jag ljuger när jag berättar för någon. 
    Jag sa till min man igår att jag kommer blunda när jag ligger och skall göra KUB för jag vågar inte se om där inte skulle vara någonting. 

  • Annemi

    Lämnar denna tråd då vi förlorade vårt lilla gryn idag i vecka 9+5.

    Lycka till allihop och ta väl hand om er och era graviditeter.

  • Edvina

    Jag har kub imorgon.. Börjar bli nervös nu.. Jag har haft lite ont ett par dagar. Lite som mensvärk och att det sticker till, men det kanske är växtvärk?! Man får hoppas iallafall. Magen har plötsligt ploppat fram iallafall, det gick över en natt typ, plötsligt syns det att jag är gravid

  • Emms1984
    mullemeck skrev 2014-07-19 21:23:25 följande:

    Jag tänker fortfarande att någonting är "fel" och att det kanske inte kommer någon bebis. Jag mår ju illa, är trött och har inga blödningar eller så. Men jag mår inte lika illa som med de två tidigare graviditeterna. 
    Jag vill inte/vågar inte tro att det finns någonting där inne på riktigt. 

    Är det någon mer som känner såhär?


    Känner precis som du. Mår illa från och till men inte lika mycket som i början. Känner livmodern långt ner lite till höger och tyckte att jag kände bebis när jag skulle sova i förgår. Är i vecka 16 nu (15+2) och idag har vi tid till bm för att lyssna på hjärtljud och lite så. Är mycket mer nojig denna graviditet än dem andra.
  • darkisen
    Annemi skrev 2014-07-21 08:50:04 följande:

    Lämnar denna tråd då vi förlorade vårt lilla gryn idag i vecka 9+5.

    Lycka till allihop och ta väl hand om er och era graviditeter.


    Men fy va hemskt och ganska sent med. Ta hand om dig!
  • mullemeck
    Annemi skrev 2014-07-21 08:50:04 följande:

    Lämnar denna tråd då vi förlorade vårt lilla gryn idag i vecka 9+5.

    Lycka till allihop och ta väl hand om er och era graviditeter.


    Usch! Vad tråkig, jag beklagar verkligen. Ta hand om dig.
  • Laura79
    Annemi skrev 2014-07-21 08:50:04 följande:

    Lämnar denna tråd då vi förlorade vårt lilla gryn idag i vecka 9+5.

    Lycka till allihop och ta väl hand om er och era graviditeter.


    Å nej fy så tråkigt! Beklagar verkligen! Ta hand om er! Kramar
  • Laura79

    Måste bara fråga - ni som fått tid för kub, vilken vecka kommer ni att vara i? Jag har fått tid för blodprov första veckan i aug och då kommer jag vara typ 10+1 men tid till UL har jag inte fått. BM som jag pratade med sa att det inte var någon brådska med det för "vi har ända in i sep på oss". Men kan det verkligen stämma? Första veckan i sep är jag i v 14 + 1-6. Är inte det lite sent eller är jag ute och cyklar? Har för mig att UL ska göras runt v 12 vid kub?!

Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!