• Anonym (helt sluut)

    ni med autismerfarenhet...hur tusan är det tänkt man ska orka

    Jag är helt övertygad att min sju månaders har autism och tycker det blir tydligare för var dag.

    Är så otroligt slutkörd av alla funderingar, faktagooglingar sökningar efter symtom osv. Det snurrar oavbrutet i mitt huvud och jag iakttar barnet varje vaken sekund. Kommer ju inte få diagnos än på ett tag. Hur fasen står man ut med väntan???? Det funkar bara inte att sätta sig ned och se tiden an.

    snälla har någon nått konkret tips?? Har redan kontakt med psykologen för egen del pga detta

  • Svar på tråden ni med autismerfarenhet...hur tusan är det tänkt man ska orka
  • Anonym (Snälla)
    Anonym (helt sluut) skrev 2014-11-03 23:04:28 följande:

    En fråga igen....

    Jag har alltid upplevt att dottern flackar runt rätt länge med huvudet om någon tilltalar henne el liknande. som att det tar några sekunder att lokalisera vart ljudet kommer från.

    Fick kallelse till BOEL test idag och började då tänka på det där att det är som hon hör väldigt bra men det tar några sekunder att lokalisera ljudet.

    Läser nu att det är ett tecken på autism, att inte kunna lokalisera ljud.

    Någon som känner igen detta??


    Så gör min son också. (Som är 7,5 månad) Han letar efter ljudkällan.
  • Anonym (Snälla)
    Anonym (helt sluut) skrev 2014-11-03 23:04:28 följande:

    En fråga igen....

    Jag har alltid upplevt att dottern flackar runt rätt länge med huvudet om någon tilltalar henne el liknande. som att det tar några sekunder att lokalisera vart ljudet kommer från.

    Fick kallelse till BOEL test idag och började då tänka på det där att det är som hon hör väldigt bra men det tar några sekunder att lokalisera ljudet.

    Läser nu att det är ett tecken på autism, att inte kunna lokalisera ljud.

    Någon som känner igen detta??


    Märker du inte själv att du letar efterf symtom? Snart skriver du väl "dottern blundar när hon sover.. visst är det tecken på autism?"

    Analysera ditt eget beteende en stund istället..
  • Anonym (helt sluut)

    Givetvis märker jag att jag letar symtom. Det är ju det mina dagar och nätter handlar om oavbrutet. Men jag gör det ju av en orsak.

    Hon jollrar inte heller nämnvärt vilket förutom ögonkontakten verkar vara en stor varningsflagga.

    Finns det fler sju månaders som inte jollrar med konsonanter?

    Hon låter aaa iiii, i olika tonlägen och har senaste dagarna börjat med en form av rrrr som hon gurglar långt bak i halsen. Inget som helst da ba ma el liknande

  • Ellie
    Anonym (helt sluut) skrev 2014-11-04 12:20:45 följande:
    Givetvis märker jag att jag letar symtom. Det är ju det mina dagar och nätter handlar om oavbrutet. Men jag gör det ju av en orsak.
    Hon jollrar inte heller nämnvärt vilket förutom ögonkontakten verkar vara en stor varningsflagga.
    Finns det fler sju månaders som inte jollrar med konsonanter?
    Hon låter aaa iiii, i olika tonlägen och har senaste dagarna börjat med en form av rrrr som hon gurglar långt bak i halsen. Inget som helst da ba ma el liknande
    Det är vanligt att bebisar kring 7 månader låter just sådär, och inte jollrar med stavelser. Jag känner flera barn i min omgivning som knappt jollrade alls innan ca 1 års ålder, utan bara "lät".

    Ja, du letar symptom av en orsak - att du fortfarande lider av depression efter förlossningen. Det finns ingen annan orsak att sätta sig att googla fram symptom och sedan noggrant studera ifall barnet uppvisar dessa. Ditt beteende i barnets närhet framkallar sannolikt en del symptom eftersom du är så "studerande". Det känner barnet.

    Som sagt, hoppas verkligen att du lyckas få till en samtalskontakt, för med eller utan diagnos på ditt barn är det du som är mest sjuk just nu.
  • Anonym (helt sluut)

    Jo förvisso men dottern avviker ju också

  • Ellie
    Anonym (helt sluut) skrev 2014-11-04 17:44:09 följande:
    Jo förvisso men dottern avviker ju också
    Frågan är om hon verkligen gör det, eller om alla "avvikelser" du hittar är normalvarianter. Man kan ju som sagt, även utan autism, uppvisa de symptom du pekar på.
    Ingen kan diagnosticera autism vid denna ålder, och därmed finns det inga avvikelser i denna ålder som är såpass talande för just denna diagnos.
    Hon är inte likadan som grannens barn, eller som något annat barn. Alla är unika, men kan vara helt normal för det.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (helt sluut) skrev 2014-11-03 23:43:07 följande:

    www.psykoterapitjanst.se/autism.html


    Men hallå!! Har du googlat dom där människorna på psykoterapitjänst? Det har jag och det var många lustigheter. Men det räcker med att läsa dom olika länkarna om behandling, utredning och medicin för att inse att JAG aldrig skulle anlita eller rekommendera dom.
    Exvis: Första besöket tar ca 90 och då utreds och sammanställs allt och medicin skrivs ut......
    En annan "kul" grej var deras länk till spädbarnspsykiatri

    www.psykoterapitjanst.se/spadbarnspsykiatri.html

    Kan sånt ens vara tillåtet? Jag är inte längre förvånad över till vanmakt och hur du fastnat i dina tankegångar om autism.... allt finns ju där och bekräftar dina tankar.

    Jag ska se om jag hittar något vettigare material åt  dig att läsa, för detta är ju rena vannsinnet.
  • Anonym (helt sluut)

    Jag försöker se min dotter som normal. Men det är svårt då hon skiljer sig så mkt från andra jämnåldriga.

    Jag vill bara hon ska vara 'frisk'

Svar på tråden ni med autismerfarenhet...hur tusan är det tänkt man ska orka