• Anonym (Arg)

    Jag skulle kunna slå min svärfar i ansiktet nu

    Är såååå arg!!! Vi skulle ha loppis för att få iväg mängder med barnkläder, leksaker, barnvagn mm. Min svärfar ställde då upp och skulle hjälpa oss och frakta dit alla saker för att jag jobbade. Hade gått igenom allt som skulle säljas och ungefärligt pris. Vi hade en barnvagn som jag skulle sälja och sa att 2000kr blir bra för den.

    Iallafall, när jag kommer hem så står fortfarande den där barnvagnen kvar MEN våran andra vagn (bugaboo Buffalo) är borta. Då har tydligen min svärfar tagit den vagnen istället och sålt den för 2000kr medan min sambo varit borta på andra ärenden.

    Jag bara kokar inuti då jag fick reda på det. Min sambo är också arg och ledsen men har inte vågat bli arg på hans pappa. JAG ÄR SÅ SUGEN ATT LYFTA TELEFONEN OCH RINGA OCH SKRIKA ÅT HONOM.

    hur fan hanterar man denna situation bäst????

  • Svar på tråden Jag skulle kunna slå min svärfar i ansiktet nu
  • Anonym (e)
    Anonym (Arg) skrev 2015-04-30 12:57:58 följande:

    För mig är det obegripligt att inte se skillnad. Dom är helt olika, syns bättre i verkligheten också.


    Fast hur skulle din svärfar kunna veta vilken av barnvagnarna som skulle säljas om du inte innan gjorde det klart tydligt?

    Varför lägger du all skuld på din svärfar?
  • tankfull
    Anonym (Arg) skrev 2015-04-30 10:40:29 följande:
    Jag ska ha den till att styra runt mitt barn i. Men det handlar väl inte om någon billigare eller dyrare variant, det har du fått om bakfoten. Det handlar om en vagn man trivs med vilket i mitt fall vart en bugaboo. Om du väljer att köpa en begagnad vagn eller att du river ner barnens trädkoja och snickrar ihop en vagn utav de plankorna så får du göra det, men jag tänker inte det. Acceptera det.

    Vagnarna stod bredvid varandra. Ena är helsvart, den andra är röd/svart.
    Det handlar alltså inte alls om att du förlorade de 9000 kronor som du trodde du kunde få för vagnen i begagnat skick? Ja, då har jag ju missuppfattat ditt gapande om märket bugaboo och pengarna... Trodde det var därför du var så arg så du ville slå svärfar. Inte för att bugaboo är så helt exeptionellt mycket skönare för handlederna. Det finns rätt många mellanting mellan att snickra ihop en vagn själv och att köpa en för 11.000 kronor så det borde gå att hitta nånting att "styra runt ditt barn i " som du kan trivas med.

    Du skrev innan att du ställde in vagnen i hallen, och det var alltså där den andra vagnen stod? Men du tänkte själv aldrig tanken att de kunde förväxlas då? Jag tror att väldigt, väldigt många är ointresserade av barnvagnar och tycker inte det är konstigt att två svarta vagnar kan uppfattas som snarlika. Nu lämnar jag den här tråden och hoppas att du kan finna ett sätt att komma över det tragiska som hänt. Det var trots allt bra gjort av dig att få ur dig ilskan innan du pratar med svärfar{#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Arg)
    Anonym (e) skrev 2015-04-30 13:00:20 följande:
    Fast hur skulle din svärfar kunna veta vilken av barnvagnarna som skulle säljas om du inte innan gjorde det klart tydligt?

    Varför lägger du all skuld på din svärfar?
    Jag tyckte jag gjorde klart och tydligt. Jag visade vagnen, jag visade hur man fällde ihop den. Ändå tog han fel.

    Erbjuder jag mig att ställa upp för en vän så ser jag väl till att sälja rätt saker också. Säljer jag fel sak så är det mitt fel också, vem annars skulle det vara?
  • Bibbielou

    Men snälla. På grund av slarv/oaktsamhet från såväl din som svärfars sida så är den vagnen du föredrar nu borta. Din svärfar menade inte att sälja fel vagn och du menade inte att sätta honom i den här positionen, men nu är det ändå gjort.

    Du gjorde en ekonomisk förlust, men du har ju fortfarande en vagn eller hur?  Svärfar försökte hjälpa till men gjorde fel, det var ett misstag. Och inte behöver ni svälta för det. Hur är det med ditt sinne för proportioner egentligen?

  • Anonym (Bortcurlade svamphjärnor)
    Anonym (Arg) skrev 2015-04-30 11:13:17 följande:
    Ursäkta, men vilken värld lever du i?
    I en värld där man underlättar för dem som är så pass snälla att de ställer upp och hjälper till. Istället för att försvåra för dem och sedan stå och gnälla. 
  • Anonym (Bortcurlade svamphjärnor)
    Anonym (Arg) skrev 2015-04-30 11:25:33 följande:

    Så här såg båda vagnarna ut vid loppisen. Lika? Näää...


    Hahaha Och svärfar ska se skillnad på de två? Bor du i skogen?
  • Anonym (Arg)

    Men alltså, hur fungerar ert tankesätt egentligen?

    Gör jag ett prov och får underkänt så är det enligt er lärares fel för han/hon har lärt ut för dåligt? Hmm.. Eller så är det jag som kanske lyssnat för dåligt på lektionerna?

  • Anonym (Bortcurlade svamphjärnor)
    Anonym (Arg) skrev 2015-04-30 13:57:57 följande:

    Men alltså, hur fungerar ert tankesätt egentligen?

    Gör jag ett prov och får underkänt så är det enligt er lärares fel för han/hon har lärt ut för dåligt? Hmm.. Eller så är det jag som kanske lyssnat för dåligt på lektionerna?


    Väx upp så kan vi diskutera sedan.
  • Anonym (kalmera)
    Anonym (Arg) skrev 2015-04-30 13:57:57 följande:

    Men alltså, hur fungerar ert tankesätt egentligen?

    Gör jag ett prov och får underkänt så är det enligt er lärares fel för han/hon har lärt ut för dåligt? Hmm.. Eller så är det jag som kanske lyssnat för dåligt på lektionerna?


    Eller så är det du som gör helt vansinniga jämförelser.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Bortcurlade svamphjärnor) skrev 2015-04-30 14:04:34 följande:
    Väx upp så kan vi diskutera sedan.
    Är det för att du få tid till att hitta på några dåliga argument så du kan diskutera?
Svar på tråden Jag skulle kunna slå min svärfar i ansiktet nu