• Anonym (Arg)

    Jag skulle kunna slå min svärfar i ansiktet nu

    Är såååå arg!!! Vi skulle ha loppis för att få iväg mängder med barnkläder, leksaker, barnvagn mm. Min svärfar ställde då upp och skulle hjälpa oss och frakta dit alla saker för att jag jobbade. Hade gått igenom allt som skulle säljas och ungefärligt pris. Vi hade en barnvagn som jag skulle sälja och sa att 2000kr blir bra för den.

    Iallafall, när jag kommer hem så står fortfarande den där barnvagnen kvar MEN våran andra vagn (bugaboo Buffalo) är borta. Då har tydligen min svärfar tagit den vagnen istället och sålt den för 2000kr medan min sambo varit borta på andra ärenden.

    Jag bara kokar inuti då jag fick reda på det. Min sambo är också arg och ledsen men har inte vågat bli arg på hans pappa. JAG ÄR SÅ SUGEN ATT LYFTA TELEFONEN OCH RINGA OCH SKRIKA ÅT HONOM.

    hur fan hanterar man denna situation bäst????

  • Svar på tråden Jag skulle kunna slå min svärfar i ansiktet nu
  • Anonym (Arg)
    tankfull skrev 2015-04-29 10:01:48 följande:
    Om man skulle begära det av svärfar som tack för hjälpen med loppisen är man ju på riktigt dum i huvudet! TS flyttade på barnvagnen och svärfar såg inte skillnad på barnvagnarna - ska han straffas för det? Helt sjukt. Att TS är arg fattar jag, men hon borde vara arg på sig själv.
    Och att man lägger så mycket pengar på en barnvagn när det finns barn som svälter ihjäl tycker jag är helt fel prioriterat. Då hoppas jag att man åtminstone lägger samma summa till välgörenhet.
    ÅH, det där är det sämsta argumentet som finns. Då hoppas jag du äter från soptunnorna för att det gör barnen i Afrika. Eller hoppas att du aldrig skaffar barn, för tänk på dom som aldrig kan få barn.
  • Anonym (Är folk helt pantade?)

    Det är väl självklart att TS ska vara förbannad över detta? Nu har det inte framgått hur stor skillnad det är på vagnarna och exakt hur tydlig TS har varit. Men säg att den ena vagnen är blå och den andra är röd, TS har specifikt sagt att den röda ska säljas, sedan tar svärfar den blå vagnen och säljer den istället dagen efter. Det är ju snudd på mental retardation och jag hade blivit rejält förbannad också. Och är man osäker på vilken vagn som är vilken så kan man väl slå ett snabbt samtal eller skicka ett SMS? Svärfar i detta fall verkar vara så idiotisk och ansvarslös att jag nästan tror att han måste gjort det med flit. Ett sådant här misstag ska inte en vuxen person göra, t om ett barn kan se skillnad på 1 och 2.

    Så stå på dig TS! Kräv att din man tar ett snack med sin far och reder ut detta. Ge svärfar de 2000kr vagnen sålde för och säg åt honom att köpa er en ny likadan. Jag är nybliven förälder och har tillsammans med min fru prövat på och läst om dussintals barnvagnar innan vi hittade rätt vagn för oss, så jag vet hur viktigt det är med en vagn som passar en själv. Beroende på vilken sits i livet han har kanske ni ska bjuda på förmildrande omständigheter dock, är han fattigpensionär kanske ni ska vara lite mjukare i er bestraffning, men är han arbetsför fortfarande ska ni ha tillbaka hela summan tycker jag! Din man är ju dessutom hans son så det bör ju ligga i hans intresse att ångra sig och återbetala, eller?

    Och till alla er idioter som säger att "det bara är pengar", ni bör bara hålla käften. Vi talar flera tusentals kronor här samt förlusten av något man tycke rom och använder, och ni säger åt TS att bara glömma bort det och inte bry sig? Ni samma människor som gnäller på att bensinpriserna går upp med 50öre? Gå och gräv ner er i era uppenbarligen bottenlösa fickor och försvinn.

  • spillerkillern
    Anonym (Arg) skrev 2015-04-29 10:07:51 följande:

    Min sambo skulle vara med men dom ändrade plötsligt hans läkartid så han for dit men min svärfar sa att det var lugnt och att han skulle fixa dit grejerna. Sen sålde han vagnen innan sambon var där. Vagnarna är vääääldigt olika så ser man ingen skillnad är man intill blind. Självklart blir jag arg på honom, jag tycker inte jag gjort något fel då jag förklarade vilka saker vi skulle he bort.


    Men varför märkte märkte du inte upp varorna med prislappar? Det ska alltid göras om någon annan tar över försäljningen för att inte det ska kunna ske misstag. Jag tycker att du är lika delaktig i missen som din svärfar som var snäll och hjälpte.
  • tankfull
    Anonym (Arg) skrev 2015-04-29 10:10:22 följande:
    ÅH, det där är det sämsta argumentet som finns. Då hoppas jag du äter från soptunnorna för att det gör barnen i Afrika. Eller hoppas att du aldrig skaffar barn, för tänk på dom som aldrig kan få barn.
    Nej, det handlar om att se på materiella ting och jämföra det med verkligt viktiga saker! Om du varit en månad i Afrika så hade du sett annorlunda på den här situationen, det är jag säker på. Jag köpte en begagnad vagn till min dotter och den fyllde sitt syfte alldeles utmärkt - jag hade inget behov av att visa upp en märkesvagn för andra. Mitt barn kunde sitta och ligga i vagnen och det fanns bra hjul, en lift och åkpåse. 

    Min syster och hennes man har massor med pengar men hon värmer rester till sina barn ibland och köper en del begagnat till dem eftersom hon inte vill att ungarna ska bli bratz!
    Om man har gott om pengar får man visst unna sig att leva gott - men jag tycker man ska rannsaka sig själv vad man lägger pengarna på. Är det viktigt att ha en skitdyr vagn och varför är det i så fall det? Bebisen märker ju ingen skillnad.
    Även om jag hade haft råd så skulle jag inte till exempel köpa tusen par skor - vem behöver det? I så fall gör de pengarna mer nytta där de behövs. Jag kan köpa 10 par skor och en billig men bra vagn och må finfint. Du verkar däremot må skit för att du förlorat en märkespryl!
    Din svärfar gjorde ju knappast det han gjorde av elakhet - så varför vill du slå honom i ansiktet? Det låter som att du borde växa upp.
  • Snygg kotlett

    Herregud. Lägg ner, galning. Han är gammal och man gör fel.

  • Anonym (snicksnack)
    tankfull skrev 2015-04-29 10:37:28 följande:

    Nej, det handlar om att se på materiella ting och jämföra det med verkligt viktiga saker! Om du varit en månad i Afrika så hade du sett annorlunda på den här situationen, det är jag säker på. Jag köpte en begagnad vagn till min dotter och den fyllde sitt syfte alldeles utmärkt - jag hade inget behov av att visa upp en märkesvagn för andra. Mitt barn kunde sitta och ligga i vagnen och det fanns bra hjul, en lift och åkpåse. 

    Min syster och hennes man har massor med pengar men hon värmer rester till sina barn ibland och köper en del begagnat till dem eftersom hon inte vill att ungarna ska bli bratz!

    Om man har gott om pengar får man visst unna sig att leva gott - men jag tycker man ska rannsaka sig själv vad man lägger pengarna på. Är det viktigt att ha en skitdyr vagn och varför är det i så fall det? Bebisen märker ju ingen skillnad.

    Även om jag hade haft råd så skulle jag inte till exempel köpa tusen par skor - vem behöver det? I så fall gör de pengarna mer nytta där de behövs. Jag kan köpa 10 par skor och en billig men bra vagn och må finfint. Du verkar däremot må skit för att du förlorat en märkespryl!

    Din svärfar gjorde ju knappast det han gjorde av elakhet - så varför vill du slå honom i ansiktet? Det låter som att du borde växa upp.


    Du är väl medveten om att det blir omöjligt för dig att köpa begagnat om ingen köper nytt? Sjukt onödigt att du köpte en vagn överhuvudtaget till ditt barn. En vagn behöva ju inte det är bara en bekvämlighetspryl...

    Jag skulle då verkligen må dåligt om jag förlorat 7000:- oavsett om det var en märkespryl. Det är snarare de som säger att man inte ska bry sig som inte har någon koll på pengars värde och är ekonomiskt oansvarsfulla!
  • Snygg kotlett

    Köp en ny vagn bara. När min syster en gång bad mig köpa ris så köpte jag istället 5 kilo potatis. Det är normalt att göra fel

  • Zerc
    tankfull skrev 2015-04-29 10:37:28 följande:
    Nej, det handlar om att se på materiella ting och jämföra det med verkligt viktiga saker! Om du varit en månad i Afrika så hade du sett annorlunda på den här situationen, det är jag säker på. Jag köpte en begagnad vagn till min dotter och den fyllde sitt syfte alldeles utmärkt - jag hade inget behov av att visa upp en märkesvagn för andra. Mitt barn kunde sitta och ligga i vagnen och det fanns bra hjul, en lift och åkpåse. 

    Min syster och hennes man har massor med pengar men hon värmer rester till sina barn ibland och köper en del begagnat till dem eftersom hon inte vill att ungarna ska bli bratz!
    Om man har gott om pengar får man visst unna sig att leva gott - men jag tycker man ska rannsaka sig själv vad man lägger pengarna på. Är det viktigt att ha en skitdyr vagn och varför är det i så fall det? Bebisen märker ju ingen skillnad.
    Även om jag hade haft råd så skulle jag inte till exempel köpa tusen par skor - vem behöver det? I så fall gör de pengarna mer nytta där de behövs. Jag kan köpa 10 par skor och en billig men bra vagn och må finfint. Du verkar däremot må skit för att du förlorat en märkespryl!
    Din svärfar gjorde ju knappast det han gjorde av elakhet - så varför vill du slå honom i ansiktet? Det låter som att du borde växa upp.

    Alltså, om folk har bra jobb med bra löner så är det väl helt upp till dem vad de vill köpa. De kanske väljer att köpa en barnvagn för 11k. Många köper ju nya bilar för 200k, eller sparar ihop pengar till att köpa hus, ska de bo i lägenhet istället för att hus bara är något de kan visa upp? Man ansvarar inte för hela världen. Man lever bara i 80 år, gör vad fan du vill med ditt egna liv. 


    Varken jag eller min sambo tjänar fantasisummor, vill vi ha någonting så sparar vi, men jag hade också velat haft en dyrare barnvagn, just eftersom att de är helt jävla otroliga och extremt sköna att köra. Handlar inte alls om hur de ser ut. Och om du har sett en bugaboo så är det absolut INTE snyggare än en billigare vagn, många skulle till och med säga att den ser konstig ut.


    Och nu har ju inte TS varit i Afrika kanske, så varför kommer du med så jävla kassa argument?


    Vill du köpa en begagnad barnvagn så gör det, vad andra gör ska du ta och skita i.

  • Anonym (fy)
    Anonym (Arg) skrev 2015-04-28 21:11:25 följande:

    Är såååå arg!!! Vi skulle ha loppis för att få iväg mängder med barnkläder, leksaker, barnvagn mm. Min svärfar ställde då upp och skulle hjälpa oss och frakta dit alla saker för att jag jobbade. Hade gått igenom allt som skulle säljas och ungefärligt pris. Vi hade en barnvagn som jag skulle sälja och sa att 2000kr blir bra för den.

    Iallafall, när jag kommer hem så står fortfarande den där barnvagnen kvar MEN våran andra vagn (bugaboo Buffalo) är borta. Då har tydligen min svärfar tagit den vagnen istället och sålt den för 2000kr medan min sambo varit borta på andra ärenden.

    Jag bara kokar inuti då jag fick reda på det. Min sambo är också arg och ledsen men har inte vågat bli arg på hans pappa. JAG ÄR SÅ SUGEN ATT LYFTA TELEFONEN OCH RINGA OCH SKRIKA ÅT HONOM.

    hur fan hanterar man denna situation bäst????


    Så det blev fel, han misstog sig/lyssnade inte. Och du är arg.
    Att göra fel, missförstå eller inte lyssna ordentligt är mänskligt. Som många andra skrivit, vill han vara riktigt säker på att inget blir fel får man göra det själv.

    Men att vilja "slå svärfar i ansiktet" är inte en normal reaktion. Att bemöta fel, missförstånd eller okunskap med våld är bara......överdrivet. Och sjukt.
    Ingen dog. Ingen blev skadad. Ni förlorade (kanske) några tusenlappar. Men du är villig att ta till våld!

    Stackars era barn när de blir stora nog att inte lyssna ordentligt, göra fel eller missförstå.
  • Anonym (Arg)
    tankfull skrev 2015-04-29 10:37:28 följande:
    Nej, det handlar om att se på materiella ting och jämföra det med verkligt viktiga saker! Om du varit en månad i Afrika så hade du sett annorlunda på den här situationen, det är jag säker på. Jag köpte en begagnad vagn till min dotter och den fyllde sitt syfte alldeles utmärkt - jag hade inget behov av att visa upp en märkesvagn för andra. Mitt barn kunde sitta och ligga i vagnen och det fanns bra hjul, en lift och åkpåse. 

    Min syster och hennes man har massor med pengar men hon värmer rester till sina barn ibland och köper en del begagnat till dem eftersom hon inte vill att ungarna ska bli bratz!
    Om man har gott om pengar får man visst unna sig att leva gott - men jag tycker man ska rannsaka sig själv vad man lägger pengarna på. Är det viktigt att ha en skitdyr vagn och varför är det i så fall det? Bebisen märker ju ingen skillnad.
    Även om jag hade haft råd så skulle jag inte till exempel köpa tusen par skor - vem behöver det? I så fall gör de pengarna mer nytta där de behövs. Jag kan köpa 10 par skor och en billig men bra vagn och må finfint. Du verkar däremot må skit för att du förlorat en märkespryl!
    Din svärfar gjorde ju knappast det han gjorde av elakhet - så varför vill du slå honom i ansiktet? Det låter som att du borde växa upp.
    Det hade jag säkert, men det går inte och tänka så då skulle vi inte kunna köpa nånting längre.

    ...och vadå märkespryl? Så vitt jag vet är alla vagnar märkesvagnar. Jag köpte inte en vagnen för att den var dyr utan för att av alla vagnar vi testade tyckte jag den var överlägset bäst. Nä bebisen märker ingen skillnad, men jag gör och det är jag som ska gå och styra den dagligen.

    Ditt inlägg är så mycket svammel det bara kan bli.
Svar på tråden Jag skulle kunna slå min svärfar i ansiktet nu