• Milla2016

    Vi som planerar äggdonation 2016

    Hej!

    Tänkte kolla om det finns intresse för en tråd för oss som planerar/gör äggdonation under 2016?

    Jag medicinerar nu inför ett FET i januari.

    Någon annan som är på gång eller planerar?

  • Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016
  • Mooki

    Savasana: jag visste inte att vanlig vårdcentral hjälper till med blodprov när man gjort ÄD utomlands. Hade varit så mycket smidigare.

    Är lite orolig då jag tar progesteron i tablettform och de börjar ta slut. Har dock Lutinus hemma.

    Ni som tar Lutinus: hur många tar ni per dag?

    Jag tar 8 100-milligrams tabletter om dagen, men att ta 8 Lutinus om dagen låter väldigt mycket.

  • Savasana

    Mooki: Jag tar 2 x 3 Lutinus varje dag.

    Fick precis svar på blodprov nummer två. Hcg-värdet låg på 1385 igår. Nu väntar jag på svar från AVA när de vill att jag ska göra vul.

  • längtar74

    Savasana - stort grattis till den finfina stegringen!! Tjohoo! {#emotions_dlg.flower}

    Emmm - håller tummarna för att du sett början till något som snart blir starkareSkrattande

    Mooki - du har inte Werlabs i närheten? Där kan du också ta prover, helt utan remiss. Om VC hjälper till är nog helt upp till dem, men skadar ju aldrig att fråga! Håller tummarna för att de är vettiga och kan tänka sig att stötta.

  • Mooki

    Savasana: stort grattis till stegringen och info om lutinus! Nu är du officiellt gravid, härligt:).

    Längtar74: jo, jag har Werlabs i närheten. Menar du stt jag bara kan gå dit utan remiss och säga att jag vill ta hcg-prov? Hur snabbt får man svar?

  • längtar74
    Mooki skrev 2016-01-29 10:42:57 följande:

    Savasana: stort grattis till stegringen och info om lutinus! Nu är du officiellt gravid, härligt:).

    Längtar74: jo, jag har Werlabs i närheten. Menar du stt jag bara kan gå dit utan remiss och säga att jag vill ta hcg-prov? Hur snabbt får man svar?


    Japp, du går in på hemsidan och skapar ett konto och lägger sedan en beställning, Finns ett som heter "gravid kombo" (typ) - är både progesteron och hcg. Så snart beställningen är klar så kan du gå dit och ta blodprov. Man behöver bara ta med sig leg, har jag för mig.

    Beroende på när du lämnar provet så kan det ta lite olika lång tid, men jag fick svar nästa dag.

    Jag har för mig att det finns en rabattkod med fertilitetsguiden. Ska kolla upp det.
  • längtar74

    Mooki - fertilitetsguiden ska ge 15% rabatt på werlabs.

    Jag tyckte att det funkade supersmidigt att beställa och ta provet (fick göra det då gyn hade semesterstängt, hon brukar alltid hjälpa med remisser annars). Men, hade ett jäkla strul med att kunna logga in på hemsidan och kolla provresultatet. Mailade till werlabs och fick svaret den vägen istället. Lite för otålig att orka vänta på att hemsidan skulle funka...

  • Kurrea
    Savasana skrev 2016-01-29 09:39:32 följande:

    Mooki: Jag tar 2 x 3 Lutinus varje dag.

    Fick precis svar på blodprov nummer två. Hcg-värdet låg på 1385 igår. Nu väntar jag på svar från AVA när de vill att jag ska göra vul.


    Åh vad roligt, spännande med VUL. :)
  • emmm28

    Savasana : Wow, såå skönt med en sådan stegring - grattis!!

    Måste passa på att fråga dig om ditt streck blev lite starkare för varje dag som gick, efter att det börjat synas?

    Tack för era glada tillrop; vi får se hur det fortskrider...

    Pepp till er alla!

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016