• Milla2016

    Vi som planerar äggdonation 2016

    Hej!

    Tänkte kolla om det finns intresse för en tråd för oss som planerar/gör äggdonation under 2016?

    Jag medicinerar nu inför ett FET i januari.

    Någon annan som är på gång eller planerar?

  • Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016
  • emmm28

    Milla2016: Skönt; grattis!

    Jag var tvungen att ta ett test för några dagar sedan; för att stilla min nojighet (även om jag vet att inget är säkert för det). Ett tydligt plus vart det.

    Milla; när är det dags för vul för dig?

  • Milla2016

    Tack allihopa!

    Emmm28, har inte fått datum för VUL ännu, har meddelat kliniken idag att jag plussat. Har du fått datum?

  • Uptomeism

    Jag är så trött just nu. Varje morgon när jag kommer till jobbet undrar jag hur jag ska orka hela dagen och jag stupar i säng före nio varje kväll. Jag har tänkt att ringa min bästa barndomsvän och prata med henne om graviditeten, men det går inte eftersom jag inte kan hålla mig vaken efter att hon har fått sina barn i säng.

    Jag läste någonstans att tröttheten beror på alla hormoner. Är det någon som vet vilka hormoner? Är det hcg:n eller påverkar progesteron och östrogen? Jag var inte trött på samma dos under den första tiden. Betyder det att min kropp har börjat producera eget?

  • Tulpa
    Uptomeism skrev 2016-02-09 07:43:48 följande:
    Så rent teoretiskt skulle flera här kunna få samma äggdonator om det går lite tid mellan graviditeterna, men däremot inte från samma omgång ägg?

    Det är spännande och lite läskigt det där med potentiella syskon, tycker jag. Det känns ändå bra att det blir begränsat genom klinikernas försorg. Jag har förstått att det är en del kvinnor som söker spermiedonatorer via nätet och att det finns män som gjort det till sin grej att ställa upp. Spridningen blir helt okontrollerad.
    Ja, men då kliniken erbjuder att sätta in 2 ägg, med risk/chans för tvillinggraviditet, så kan det väl bara finnas 1 barn tidigare från samma donator, sen är ju kvotan fylld...

    Håller med, både spännande och läskigt med potentiella syskon. Det är mycket man inte har kontroll över i denna process. Har varit en utmaning för mig, känns som jag lyft på varenda sten nu - funderat och processat - men får nog inse att jag inte kommer att få svar på allt. Man får försöka att bara ta det till sitt hjärta och hoppas att allt blir bra i slutändan:)
  • Hopp72

    Ni som väntade på svar från Eva, hur länge dröjde det? Har försökt att ringa och skicka mail för att få veta provsvaren men har inte hört något. Tog det i fredags så jag kan börja känna mig lite frustrerad över att hon inte hör av sig. Nog borde det vara självklart att man går

    Som på nålar? Vill även få tips på

    Andra läkare i Stockholm som ni går till och som ni tycker är bra. Har inte någon lång historia med Eva utan har gått hos Jullig flera år men då han kommer att börja dra ner och bytt klinik så var jag tvungen att byta.

  • Mooki

    Hopp72: Jag tog mitt prov på torsdagen, fick svar sent måndag kväll efter att jag messat och frågat  om provsvar.

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016