• Milla2016

    Vi som planerar äggdonation 2016

    Hej!

    Tänkte kolla om det finns intresse för en tråd för oss som planerar/gör äggdonation under 2016?

    Jag medicinerar nu inför ett FET i januari.

    Någon annan som är på gång eller planerar?

  • Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016
  • Savasana

    Bappen: Jag hade alla gånger kört på upplägget från din svenska gyn. IL-droppet är en näringslösning ,så så länge du inte är allergisk mot soja är det inget som kan skada kroppen. Däremot är det IL som ger den bästa effekten om det är att du har problem med ett aggressivt immunförsvar.

    Prednisolon bör man ta åtminstone 10 mg, gärna något mer med start ca en vecka innan ET.

  • Mooki

    Savasana: det kommer fortfarande lite rosa/brunt då och då tyvärr. Dessutom har jag så ont att jag måste ligga ned hela tiden. Imorgon åker jag nog till akuten igen, funderar på om jag kanske har fått någon infektion? Ingen feber iofs.

  • Savasana

    Bra att du ska kolla upp det Mooki. Det låter ju inte som det skulle vara smärtor pga ett begynnande MF utan mer som någon infektion. Kollade de UVI förra veckan?

  • Mooki
    Savasana skrev 2016-02-14 11:54:03 följande:

    Bra att du ska kolla upp det Mooki. Det låter ju inte som det skulle vara smärtor pga ett begynnande MF utan mer som någon infektion. Kollade de UVI förra veckan?


    Ja, de hittade inga bakterier i urinen. Jag tycker att om det varit missfallssmärtor så borde väl missfallet ha startat nu? Det här är 5:e dagen jag har jätteont. Funderar lite kring ureaplasma: strax efter vårt första ÄD-försök upptäcktes det att jag och sambon hade ureaplasma. Sambon var alltså infekterad när han lämnade sitt prov. Vi har behandlats och friskförklarats, men kan embryot bära på ureaplasma så att jag har blivit smittad igen? Får fråga läkarna.

    Skönt att det är dags för VUL och inskrivning för dig imorgon! Kommer du att gå på vanlig MVC?
  • Tulpa

    Hoppas det ordnar sig för alla er som blöder. Jobbigt att behöva oroa sig så.
    Tuttis: Vad tråkigt med minus. Hoppas det kommer nya chanser.

    Själv har jag äntligen fått klartecken så på torsdag 18 feb sker min andra transfer i Riga, känns väldigt bra. Efter att ha fått motstridiga uppgifter från Sophiahemmet Aleris röntgenavdelning, där jag gjort VUL 2 ggr denna vecka för att spara lite pengar, så tog Eva Einarsson emot mig med kort varsel. Förstår nu er som hyllar henne. Otroligt kunnig och engagerad; hur många gynekologer ordnar en akuttid under helgen!? Sophiahemmet hade mätt folliklarna fel, något som Eva tydligen hört förr. För enklare undersökningar kanske de är bra men jag kommer hålla mig till Eva framöver. Till mig skrev hon ut trombyl, prednisolon och E-vitamin. A-vitamin ska man tydligen vara försiktig med i detta läge. Förutom detta tar jag Lutinus och Progynon.

  • Milla2016
    Savasana skrev 2016-02-14 10:23:30 följande:

    Hej allesammans, jag har varit så supertrött i veckan att jag inte har orkat kommentera något i tråden. Har precis börjat ett nytt jobb efter att inte ha jobbat på nästan två år så jag har stupat i säng på kvällarna.

    Nu är det en dryg vecka sedan jag fick min jätteblödning och det enda som är kvar är ljusbruna Lutinus-rester. Jag har slutat med Trombyl men fortsätter som innan med Fragmin varannan dag. Imorgon eftermiddag är det dags för VUL och därefter är det hälsosamtal på MVC.

    Milla2016: Hur har det gått med blödningarna? Jag blödde också klumpar. Fick ut en gigantisk i storlek med en pingisboll som hamnade i muggen när jag skulle lämna urinprov. Gissa om jag kände att nu är det helt kört, men ett par timmar senare fick vi se ett litet hjärta slå på skärmen. Hoppas du lyckas få till ett ultraljud imorgon. Vilken vecka är du nu i?

    Mooki: Skönt att höra att ditt hcg ökar som det ska. Har dina blödningar upphört helt?


    Blödningen har slutat, har bara kommit ljusbrunt Lutinus sen igår eftermiddag o nu var det nästan vitt igen. Blödde inte så stora klumpar, tror att det var mest koagel, en större o några små. Har inte haft speciellt ont heller så ser det som positivt samt att alla symptom är kvar. Jag är i vecka 7 (6+3?). Har inte tagit Trombyl idag.

    Skönt att din blödning också avtagit! Det ska gå bra för oss allihopa! Kramar!
  • NinaCamilla

    Mooki: Jag har oxå ureaplasma och enligt Serum vid plusset hade jag tagit 14 dgr antibiotikakur även om vi är "botade" redan innan.

  • Savasana

    Mooki: Jag tänker likadant att hade det varit smärtor pga ett missfall borde det ju ha satt igång nu. Blödningen borde ju inte ha avtagit då.

    Jag går till vanliga MVC men de skickar remiss till spec MVC på sjukhuset. Så efter RUL blir det kontroller på båda ställena. Känns tryggt!

    Milla: Det låter hoppfullt!

    Tulpa: Härligt att du fick klartecken! Alltså, man undrar ju hur vissa bara kan mäta så fel. Helt galet!

  • Mooki

    NinaCamilla: Ja, jag vet att Serum ordinerar antibiotikakur om man haft ureaplasma. Kliniken i Riga ville dock absolut inte att jag skulle blanda in antibiotika... så olika det kan vara från klinik till klinik.

    Savasana: jag har inskrivning på MVC på torsdag. Valde att lägga det tidigt eftersom de ska skriva remiss till specialmödravården. Blev lovad att få gå där efter min förra graviditet som fick ett så abrupt slut.

    Tulpa: Det är därför vi älskar Eva:). Som du säger både kunnig och engagerad, dessutom lyckas hon alltid ordna en tid. Vad roligt att du är på gång nu!

  • Tuttis

    Nu är jag igång igen. Under ruvningen gör man så knasiga saker. Jag har ju inte fått två streck på gravtest men när jag kissade på ett ägglossningstest så blev det två plus. Är det pga att mensen är på gång?

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016