• Milla2016

    Vi som planerar äggdonation 2016

    Hej!

    Tänkte kolla om det finns intresse för en tråd för oss som planerar/gör äggdonation under 2016?

    Jag medicinerar nu inför ett FET i januari.

    Någon annan som är på gång eller planerar?

  • Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016
  • Uptomeism

    Du har ju ändå inget annat väl än att vänta och se. Du behöver inte fundera på att sluta med hormoner i alla fall.

    Jag håller tummarna för att du är låghormonare.

  • Mooki

    Tuttis: 10 blastocyster är ju ett fantastiskt resultat, men man vill ju så klart alltid att det ska lyckas på första försöket. Skönt att du känner förtroende för din läkare, det är viktigt. Du kanske redan har berättat det, vilken klinik går du på?

    Uptomeism: skönt att du sluppit blödningar, men jobbigt med tröttheten så klart. Har ingen aning om vilket hormon som ligger bakom. Vi får hoppas att det vänder snart!

  • Hopp72

    Skönt att höra att trenden har vänt för de flesta här i forumet och håller tummarna för resten

    Själv tog jag ett hcg test i torsdags via Werlabs men har inte fått något svar på det heller, jag verkar ha lite otur med svaren. Ville mest kolla att hcg nivåerna fortsätter uppåt men jag antar att det tar ett par dagar tills jag får svar. Känner mig dock oerhört trött och lite låg och det har främst med Lutinus att göra tror jag. Hoppas kunna sluta med det snart. När har ni fått veta att ni ska trappa ner eller sluta ta Progynon och Lutinus? Jag har inte fått några indikationer än från min klinik.

  • Uptomeism
    Hopp72 skrev 2016-02-15 15:32:17 följande:

    Skönt att höra att trenden har vänt för de flesta här i forumet och håller tummarna för resten

    Själv tog jag ett hcg test i torsdags via Werlabs men har inte fått något svar på det heller, jag verkar ha lite otur med svaren. Ville mest kolla att hcg nivåerna fortsätter uppåt men jag antar att det tar ett par dagar tills jag får svar. Känner mig dock oerhört trött och lite låg och det har främst med Lutinus att göra tror jag. Hoppas kunna sluta med det snart. När har ni fått veta att ni ska trappa ner eller sluta ta Progynon och Lutinus? Jag har inte fått några indikationer än från min klinik.


    Min klinik tyckte att jag skulle trappa ner lutinus och progynon på en vecka ungefär i vecka nio-tio, men jag har förstått att många trappar ner först efter vecka 12. Jag frågade Eva som tyckte att jag skulle vänta till efter vecka 12 med tanke på att jag har passerat klimakteriet och inte har någon normal egen produktion.

    Jag tror jag hade väntat ändå för att inte ta onödiga risker.
  • Wish

    Oj vad det går upp och ler i tråden. Nu vill vi bara se glada besked! Jag håller tummar och tår för dig Milla2016.

    Å grattis till dig Mooki! Härligt att se att allting är okej.

    Jag har precis börjat med att ta lutinus i fem dagar för att trigga igång min mens. Någon mer som har fått gjort det? Jag har ju läst här i tråden att det kan rinna lite. Så imorse var jag beredd och hade ett trosskydd med mig. Dum som jag av tog jag bort det under fm. Sedan rann det! Där stod jag på jobbet med dyngsura trosor. Kul! Haha men aja. Nu vet jag iallafall.

  • emmm28

    Panik här. Efter lunch idag fick jag plötslig värk i magen och kände hur "det började droppa". Vi kastade oss i bilen och körde till akuten. Fick smärtstillande och de gjorde ett vul där man såg hinnsäck, gulesäck och förmodligen fladdrande hjärtslag. Dock menade läkaren på att det är så pass tidigt att det precis ska ha skett/ska ske (att hjärtslag ska synas), och att ultraljudsmaskinen inte var den absolut bästa som finns. Hon menade på att hon kunde konstatera att en graviditet finns som sitter rätt men att man får vänta ca en vecka (då jag har mitt vul) för att se tydliga hjärtslag. Ingen kan väl förklara blödningen men det kan så klart vara början på ett missfall. Hon sa också, som vi ju erfarit här inne, att blödningar förekommer och allt kan gå bra ändå.

    Vet inte vad jag ska tro. Känns som att hoppet är ute men samtidigt lite hoppfullt då den inte kommit ut - än... Fick utskrivet liknande cyklo f, mot blödning men inga andra råd. Jag tar ju normalt 3 Lutinus per dag - har ni några råd kring det?

  • Mooki
    emmm28 skrev 2016-02-15 16:24:19 följande:

    Panik här. Efter lunch idag fick jag plötslig värk i magen och kände hur "det började droppa". Vi kastade oss i bilen och körde till akuten. Fick smärtstillande och de gjorde ett vul där man såg hinnsäck, gulesäck och förmodligen fladdrande hjärtslag. Dock menade läkaren på att det är så pass tidigt att det precis ska ha skett/ska ske (att hjärtslag ska synas), och att ultraljudsmaskinen inte var den absolut bästa som finns. Hon menade på att hon kunde konstatera att en graviditet finns som sitter rätt men att man får vänta ca en vecka (då jag har mitt vul) för att se tydliga hjärtslag. Ingen kan väl förklara blödningen men det kan så klart vara början på ett missfall. Hon sa också, som vi ju erfarit här inne, att blödningar förekommer och allt kan gå bra ändå.

    Vet inte vad jag ska tro. Känns som att hoppet är ute men samtidigt lite hoppfullt då den inte kommit ut - än... Fick utskrivet liknande cyklo f, mot blödning men inga andra råd. Jag tar ju normalt 3 Lutinus per dag - har ni några råd kring det?


    Oj, vilken pärs! Hoppas så att allt går bra. Positivt att de kunde se hjärtslag, om än fladdrande. Jag tycker gott du kan ta en extra lutinus eller två. Vissa i denna tråd tar 6 om dagen. Ta c-vitamin också. Se om du kan få tag på de koncentrerade tabletterna som någon, jag tror det var Savasana, tipsade om. Och se till att vila. Jag håller tummarna för att det inte kommer mer blod och att allt ser finfint ut nästa vecka. Kram!
  • Lavisen

    Mooki: skönt att höra att allt såg fint ut.


    Tutti: vad tråkigt att det inte funkade förstår att du är besviken om det verkligen är kört!? Håller med de andra 10 blasto är ju fantastiskt bra så det kanske var värt att prova ett ostimulerat försök då!?


    Då kan man väl göra ett nytt försök snabbare inpå, än om man tar stimulerat? Jag är tyvärr inte så insatt i hur det funkar, med tanke på att jag vid mina äggdonationsförsök får så mycket hormoner/mediciner o allt?Så är det ju fantastiskt att det bara går att stoppa in ägget och att det fastnar utan all hjälp utifrån. (funkade för en vän till mig).


    Milla: håller tummarna att allt går bra, vet känslan när det börjar blöda o man vill bara sätta på stop knappen :/


    Emmm28: håller tummarna för att det inte var ngt allvarligt nu för er!


    Själv känner jag inte särskilt mycket denna gång från att förra ggn känna tydliga symptom väldigt tidigt. Men det är ju fortfarande väldigt, väldigt tidigt så det är ju bara att ha is i magen, som vi alla måste ha som håller på i det här, en riktig känslomässig bergodalbana.

  • Savasana

    VUL:et gick bra. Det lilla embryot var i exakt rätt storlek för vecka 7+2 som jag är idag. Puh, vilken lättnad! Glad

    emmm28: Håller tummarna för att blödningen avtar och att allt ser fint ut nästa vecka.

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016