• Längtarsåefterbarn

    Bf juli 2018

    Hej!

    Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

    Plussade imorse och är överlycklig!

    Är det någon mer som precis plussat?

    Behöver någon att prata lite med :)

  • Svar på tråden Bf juli 2018
  • Iowhannah
    Perpen skrev 2018-02-23 08:28:23 följande:

    Men vad är det för läkare du träffat? Det var ingen inom psyk utan en vanlig läkare på vårdcentralen som skrev ut receptet till mig. Detta var ju dock ett bra tag (över ett år) innan jag blev gravid. Den läkaren ställde bara frågor utifrån något testformulär och konstaterade sedan ångest och sa typ direkt att hon ville medicinera. Plus att jag skulle träffa psykolog förstås. Nu går jag inte ens hon psykolog längre utan behöver bara ta medicinen.


    Skönt att få bekräftat att det inte bara är jag som upplevde läkaren som okänslig/okunnig (min sambo höll med när jag berättade allt för honom)! Jag fyllde också i ett formulär, fast hos psykologen, och hon fastslog snabbt att det rör sig om en måttlig depression och så föreslog hon medicinering jämte samtalskontakt.

    När jag gick till läkaren på VC med förlossningsdepression så frågade han på en gång om jag ville ha medicin. Det var seriöst det första han frågade! Likadant när mitt ex sökte för depression, han fick medicin på en gång. Jag kanske ska gå via VC ändå? Kanske att MVC kan skicka nån remiss dit istället, vi får se. Jag hoppas det.

    Läkaren jag träffade i går tyckte att jag äter och sover bra och klarar vardagen (jag tvingar mig att klara vardagen för mitt barns skull. Det sa jag, men det spelade ingen roll), således mår jag inte så dåligt som jag påstår. Enligt henne är jag bara orolig inför kommande tvåbarnsföräldraroll och för att drabbas av förlossningsdepression igen (DUH! Risken är överhängande nu när jag mår så dåligt).

    10:30 ska jag vara hos bm. Jag uppdaterar mer efteråt.
  • malikan

    En frisk liten flicka verkar det vara!

    Kommer dock få ett ul i v 32 för moderkakan ligger för utgången just nu! Men brukar rätta sig till sa hon så hoppas på det!

  • Horisonten
    malikan skrev 2018-02-23 09:05:47 följande:

    En frisk liten flicka verkar det vara!

    Kommer dock få ett ul i v 32 för moderkakan ligger för utgången just nu! Men brukar rätta sig till sa hon så hoppas på det!


    Åh grattis till flickan :) Såg allt bra ut annars? Vilket bf datum? Har också hört att den flyttar med sig när bebis växer. Så det hoppas vi på :)
  • malikan
    Horisonten skrev 2018-02-23 09:11:59 följande:

    Åh grattis till flickan :) Såg allt bra ut annars? Vilket bf datum? Har också hört att den flyttar med sig när bebis växer. Så det hoppas vi på :)


    Ja allt såg jättebra ut! Blev kvar på 19/7!
  • Mamma till S

    Någon här som tänkt söka graviditetspeng/havandeskapspeng eller vad det idag heter!! Jobbar i vården å känner redan nu att det börjar blir tungt.. Bara v 21 så känns ju sådär. Får ju isf gå hem tidigast i maj! Suck.

  • Anastacia80
    Mamma till S skrev 2018-02-23 10:19:19 följande:

    Någon här som tänkt söka graviditetspeng/havandeskapspeng eller vad det idag heter!! Jobbar i vården å känner redan nu att det börjar blir tungt.. Bara v 21 så känns ju sådär. Får ju isf gå hem tidigast i maj! Suck.


    Jag får graviditetspenning from 1 april pga av mitt jobb, jobbar inom psykiatrin. Sen tar jag ut föräldrapenning på minsta tjejen from 1 mars så jag jobbar mitt sista pass på onsdag :)
  • Horisonten
    malikan skrev 2018-02-23 09:16:45 följande:

    Ja allt såg jättebra ut! Blev kvar på 19/7!


    Åh vad skönt. Spännande då skiljer det bara en dag mellan oss :)
  • Horisonten
    Mamma till S skrev 2018-02-23 10:19:19 följande:

    Någon här som tänkt söka graviditetspeng/havandeskapspeng eller vad det idag heter!! Jobbar i vården å känner redan nu att det börjar blir tungt.. Bara v 21 så känns ju sådär. Får ju isf gå hem tidigast i maj! Suck.


    Ja jag kommer söka det. Då både min läkare,sjukgymnast och FK tyckte det. Jobbar ju också inom vården. Men jag har ju inte jobbat sen typ v 6 tror jag det var. Pga illamåendet och sen även pga foglossningen. Så varit sjukskriven. För kan absolut inte jobba med de jag gör med illamåendet som år kvar ännu. Och absolut inte med denna foglossning och smärta :(
  • Horisonten
    Meedaa1 skrev 2018-02-23 10:48:23 följande:

    Rul avklarat här också. Allt såg bra ut vad hon kunde se. Bf 18 juli samma som innan


    Åh vad skönt och härligt. :) Grattis :) Samma Bf som mig.