• Anonym (Logik?)

    Inte ok för män att rata tjejer för att de legat runt men....

    Kvinnor har rasat över att en del män inte kan tänka sig tjejer som legat runt samtidigt som de anser det helt ok att själva rata en man för att han är oskuld.

    Kvinnlig logik?

  • Svar på tråden Inte ok för män att rata tjejer för att de legat runt men....
  • Anonym (M)
    Anonym (Mella) skrev 2017-12-10 00:12:12 följande:

    Om jag har förstått rätt så menar TS att kvinnor tycker det är ok att rata pga sexuellt bagage i ena fallet men inte andra och att det är ologiskt.

    Är det samma kvinnor som säger båda sakerna och endast det så ja, det finns ingen logik där.


    Ja kan hplla med om att det är ologiskt ifall det är samma personer som säger detta och orsaken är samma tex moralisk syn på sexuellt bagage. Men tänker att diskussionen knappast egentlogen handlar om vilka man har rätt att rata - för det måste väl alltid vara upp till var och en - utan vilka värderingar man anser ok. I detta fall moraliska värderingar kring sex. Och då kan jag hålla med om att den moraliska logiken haltar om man i ena fallet anser att det är fel att värdera en mäniska utifrån sexuell erfarenhet men i det andra fallet inte anser det.

    Jag ställer mig dock tveksam till att den åsikten skulle vara särskillt vanlig.
  • Anonym (Erfarenhet)

    En kvinna som har ?legat runt? har jag inga problem med. Har hon velat det så är det bara nice att hon har blivit mer erfaren och gillar sex. Tycker det är sexigt med självständiga och erfarna kvinnor. Fattar inte att det finns de som resonerar att kvinnor ska vara oskulder idag 2017! Ligg runt och knulla hur mycket ni vill, är det någon som har åsikter om det så knulla med någon annan

  • Anonym (precis!)

    Kvinnor som legat runt har dålig karaktär och är statistiskt sett en sämre mamma

    De skapar otrygga barn i samhället som löper en mycket större risk att bli kriminella,drogmissbrukare, och våldsamma

  • Anonym (Män)
    Anonym (precis!) skrev 2017-12-10 09:12:14 följande:

    Kvinnor som legat runt har dålig karaktär och är statistiskt sett en sämre mamma

    De skapar otrygga barn i samhället som löper en mycket större risk att bli kriminella,drogmissbrukare, och våldsamma


    Ja, tråden i min länk är ett bra exempel på en sådan kvinns med dålig karaktär , som ligger runt.

    "

    Nu har det gått snart ett halvår sedan vi separerade och lite mindre än så innan skilsmässan gick igenom. Detta på mitt initiativ. Jag ville av olika anledningar skilja mig. Men nu i efterhand känner jag att det var fel beslut. Jag saknar honom och undrar hur jag kunde vara så dum.

    Jag lämnade honom för att jag blev förälskad i en annan och var väl jättelycklig med honom i ett par veckor men sedan brast det. Jag hann knappt separera innan den relationen inte heller funkade.

    Men det var inget fel på mitt äktenskap. jag älskade och älskar honom (min exman alltså) och var faktiskt lycklig med honom. lite uttråkad och kände mig lite fången men inte alls olycklig. Jag saknar honom så mycket att det gör ont."

    www.familjeliv.se/forum/thread/78261522-angrar-mig-efter-skilsmassan
  • Anonym (Mella)
    Anonym (Män) skrev 2017-12-10 09:17:23 följande:

    Ja, tråden i min länk är ett bra exempel på en sådan kvinns med dålig karaktär , som ligger runt.

    "

    Nu har det gått snart ett halvår sedan vi separerade och lite mindre än så innan skilsmässan gick igenom. Detta på mitt initiativ. Jag ville av olika anledningar skilja mig. Men nu i efterhand känner jag att det var fel beslut. Jag saknar honom och undrar hur jag kunde vara så dum.

    Jag lämnade honom för att jag blev förälskad i en annan och var väl jättelycklig med honom i ett par veckor men sedan brast det. Jag hann knappt separera innan den relationen inte heller funkade.

    Men det var inget fel på mitt äktenskap. jag älskade och älskar honom (min exman alltså) och var faktiskt lycklig med honom. lite uttråkad och kände mig lite fången men inte alls olycklig. Jag saknar honom så mycket att det gör ont."

    www.familjeliv.se/forum/thread/78261522-angrar-mig-efter-skilsmassan


    Vart står det att hon ligger runt?

    Och vad har det här med dubbelmoral hos kvinnor att göra, som är vad tråden handlar om?
  • Anonym (Mella)
    Anonym (Erfarenhet) skrev 2017-12-10 06:39:41 följande:

    En kvinna som har ?legat runt? har jag inga problem med. Har hon velat det så är det bara nice att hon har blivit mer erfaren och gillar sex. Tycker det är sexigt med självständiga och erfarna kvinnor. Fattar inte att det finns de som resonerar att kvinnor ska vara oskulder idag 2017! Ligg runt och knulla hur mycket ni vill, är det någon som har åsikter om det så knulla med någon annan


    Vad har det här med TS att göra?
  • Anonym (Mella)
    Anonym (M) skrev 2017-12-10 06:14:33 följande:

    Ja kan hplla med om att det är ologiskt ifall det är samma personer som säger detta och orsaken är samma tex moralisk syn på sexuellt bagage. Men tänker att diskussionen knappast egentlogen handlar om vilka man har rätt att rata - för det måste väl alltid vara upp till var och en - utan vilka värderingar man anser ok. I detta fall moraliska värderingar kring sex. Och då kan jag hålla med om att den moraliska logiken haltar om man i ena fallet anser att det är fel att värdera en mäniska utifrån sexuell erfarenhet men i det andra fallet inte anser det.

    Jag ställer mig dock tveksam till att den åsikten skulle vara särskillt vanlig.


    Vad handlar diskussionen egentligen om då menar du? Man kan ju bara utgå från informationen i TS.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Män) skrev 2017-12-10 09:17:23 följande:
    Ja, tråden i min länk är ett bra exempel på en sådan kvinns med dålig karaktär , som ligger runt.

    "
    Nu har det gått snart ett halvår sedan vi separerade och lite mindre än så innan skilsmässan gick igenom. Detta på mitt initiativ. Jag ville av olika anledningar skilja mig. Men nu i efterhand känner jag att det var fel beslut. Jag saknar honom och undrar hur jag kunde vara så dum.

    Jag lämnade honom för att jag blev förälskad i en annan och var väl jättelycklig med honom i ett par veckor men sedan brast det. Jag hann knappt separera innan den relationen inte heller funkade.

    Men det var inget fel på mitt äktenskap. jag älskade och älskar honom (min exman alltså) och var faktiskt lycklig med honom. lite uttråkad och kände mig lite fången men inte alls olycklig. Jag saknar honom så mycket att det gör ont."
    www.familjeliv.se/forum/thread/78261522-angra...
    Hittar inte något om att den kvinnan har dålig karaktär och är otrogen, man har nämligen rätt att lämna sin partner av vilket skäl som helst,
  • dream on
    Anonym (Män) skrev 2017-12-09 23:06:00 följande:

    Felet du gör är att du inte förstår att du måste ta hänsyn till statistika skillnader om du vill bli framgångsrik. Att det finns undantag är irrelevant.


    Framgångsrik i betydelsen att övertyga dig om att gruppen kvinnor och män är statistiskt jämförbara utiftån antagandet att de båda är människor? Det tror jag aldrig kommer nå framgång. Du verkar vara en sån där som bestämt dig. Vad grundar du dina egna analyser på?
    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • Anonym (Tvilling)

    Men många kvinnor ratar väl också män som legat runt? När man letar efter en man att bilda familj med vill man väl ha en trygg och stabil och trogen man? Inte troligt att den man som haft sex med tjugo kvinnor eller fler plötsligt skulle välja att bli trogen en kvinna resten av livet.

    En oskuld på trettio år får ju en att bli lite misstänksam, känns inte heller förtroendeingivande.

    Man vill ju ha en man med lite erfarenhet.

    Jag har läst att sex sexpartners innan äktenskapet är det optimala. Det ökar chansen för ett långt och lyckligt äktenskap. Jag tycker dock personligen att tre räcker gott och väl.

Svar på tråden Inte ok för män att rata tjejer för att de legat runt men....