• Anonym (TS)

    KVINNOR: Hur mycket pengar behöver en man du dejta MINST tjäna?

    Som frågan i rubriken lyder. Hur mycket pengar tycker du som är kvinna att en man minst ska tjäna för att du ska vara beredd att dejta honom? Utgå ifrån att du är ute efter ett seriöst förhållande.

    Jag tror medelinkomsten för män är runt 26000 i månaden. Duger det för er eller ska han tjäna mer än så? Kan han ha en lägre lön? Skulle du rent av kunna tänka dig att dejta någon som är långtidsarbetslös eller går på socialbidrag?

  • Svar på tråden KVINNOR: Hur mycket pengar behöver en man du dejta MINST tjäna?
  • Aliyah
    Anonym (Värdelös) skrev 2018-01-14 08:07:11 följande:

    Skriver inte detta i presentationen utan det kommer fram senare, när vi har chattat ett tag. Har kämpat i över 25 år så nu har jag gett upp angående arbete samt att må bra, fysiskt och psykiskt.

    Vill finna kärleken så att livet blir lite ljusare - men det verkar omöjligt tyvärr...


    Det finns självklart andra människor i din situation som också vill dejta men du får nog leta ett tag för att hitta denna!

    För mig som själv studerat på högskola i flera år för att få mitt drömjobb som jag nu har, så skulle jag inte känna att jag hade nåt gemensamt med en man som inte arbetar.

    Men det är ju bara jag. Du får se det som att de kvinnor du pratat med har ju gillat dig som person, men kanske har för svårt att relatera till din livsstil. Så när du väl hittar rätt kvinna så kommer det säkert funka!
  • Anonym (D)

    Jag tjänar 44000 och har 3 miljoner i tillgångar. Jag skulle helst se att en partner tjänar över 35, inte under 30. Mina pengar går till mina barn så är inte beredd att gå in i en relation där jag får försörja den andra till viss del, inte heller vill jag ha en partner som jag inte kan t ex resa med för att personen inte har råd. Been there, done that.

  • Anonym (Söt)

    Det spelar ingen större roll så länge han har råd att skämma bort mig. Jag är kanske konservativ men förväntar mig att bli bjuden när vi går ut och sånt. Men det handlar ju mer om hur han ekonomiskt planerar än vad han tjänar.

  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Värdelös) skrev 2018-01-14 08:07:11 följande:

    Skriver inte detta i presentationen utan det kommer fram senare, när vi har chattat ett tag. Har kämpat i över 25 år så nu har jag gett upp angående arbete samt att må bra, fysiskt och psykiskt.

    Vill finna kärleken så att livet blir lite ljusare - men det verkar omöjligt tyvärr...


    Är du engagerad inån förening eller liknande? Jag tror att det skulle vara betydligt lättare för dig att hitta kärleken genom kontakter IRL än genom kontaktannons på nätet. Då får ju personen först lära känna dig och vet hur ditt mående påverkar dig och din personlighet. Träffar man någon via nätet har man ju inte så mycket att gå på utan de egna föreställningarna kring vad olika saker innebär blir viktigare. Vilket inte är så konstigt.
  • Anonym (Nooo)
    Anonym (TS) skrev 2018-01-12 22:20:42 följande:

    Som frågan i rubriken lyder. Hur mycket pengar tycker du som är kvinna att en man minst ska tjäna för att du ska vara beredd att dejta honom? Utgå ifrån att du är ute efter ett seriöst förhållande.

    Jag tror medelinkomsten för män är runt 26000 i månaden. Duger det för er eller ska han tjäna mer än så? Kan han ha en lägre lön? Skulle du rent av kunna tänka dig att dejta någon som är långtidsarbetslös eller går på socialbidrag?


    Spelar ingen som helst roll hur mycket en man tjänar. Jag är fullt kapabel till att försörja mig själv och mina barn. Dock är det är krav att han är någorlunda ekomisk och tar ekonomisk ansvar.
  • Anonym (Nooo)
    Anonym (Värdelös) skrev 2018-01-14 08:07:11 följande:

    Skriver inte detta i presentationen utan det kommer fram senare, när vi har chattat ett tag. Har kämpat i över 25 år så nu har jag gett upp angående arbete samt att må bra, fysiskt och psykiskt.

    Vill finna kärleken så att livet blir lite ljusare - men det verkar omöjligt tyvärr...


    Min man var arbetslös när vi träffades, hade ingen inkomst överhuvudtaget, men heller inte några direkta utgifter förutom mat, en försäkring och ett kontantkort som hans farbror betalade (han bodde hos honom). Det var inte hans ekonomi som fick mig att falla för honom. Han var en underbar människa och han hade dessutom en stor vilja att göra nått av sitt liv.

    Han började gå kurser igenom arbetsförmedlingen, fick tillslut jobb och har idag en helt okej ekonomi.
  • Anonym (Qw)
    Anonym (.)(.) skrev 2018-01-13 23:35:32 följande:

    Det är ingen risk att du är världens bästa tjej, så det behöver du inte fundera på...


    Oj oj oj OJ vilken otroligt extrem BURN det där var! Nu blev jag jättesårad!

    Eller inte....
  • Anonym (33)
    micromat skrev 2018-01-14 00:19:56 följande:

    Jag skulle kunna tänka mig att dejta någon som är arbetslös, sjukskriven eller går på försörjjningsbidrag.

    Det viktigaste i kråksången är att personen har drivkraft, söker jobb, arbetar med sitt mående och inte tänker gå på socbidrag hela livet. Alla kan ha det tufft men det beror på vad man gör av med det hela. En sån person skulle jag absolut kunna dejta eller ingå i ett förhållande med.

    Sätter man på sig offerkoftan & väntar på att jobbet ska ramla ner i knät på en själv, att någon annan ska lösa alla problem..

    Ja då ligger man illa och det är ingen jag skulle dejta eöler bli seriös med


    Detta skriver jag under på.

    Alla kan hamna i situationer i livet där ekonomin inte är bra. Jag har själv varit där. Frågan är om man har ambitioner och för avsikt att ta sig ur det.
  • Anonym (Hahaha)
    Anonym (Qw) skrev 2018-01-14 10:46:09 följande:

    Oj oj oj OJ vilken otroligt extrem BURN det där var! Nu blev jag jättesårad!

    Eller inte....


    Jag tycker det är uppfriskande att du är ärlig. Oavsett vad folk skriver är det så det fungerar. Kanske inte när tjejen är 20 men definitivt senare. Det är rent biologiskt att kvinnor söker en man som kan ta hand om henne (även om hon klarar det utmärkt själv). Förr i tiden vann den starkaste mannen nu vinner den mest framgångsrika. Detta är inte alltid planerat men det påverkar attraktionen hon kvinnan.

    Den initiala förälskelsen mattas ju alltid av efter en stund och att då leva med en man som kan göra livet lite roligare är ju att föredra. Det är bara i sagorna kärleken är blind.

    Sen finner jag det roligt med argumenten "snäll och fattig eller rik och dum kommer" snäll och rik är en hyggligt vanlig kombo också även om den inte är så politiskt korrekt.

    Fortsätt vara ärlig, smådryg och stå på dig. Det är attraktivt!
  • Jemp

    Inkomsten spelar väl ingen som helst roll? Inte för att avgöra vem jag dejtar eller faller för i alla fall.

    Däremot inställningen. Jag vill ha någon som har vettig syn på ekonomi, kan försörja sig själv, har egen drivkraft och inte tycker att pengar och statussymboler är det viktigaste i världen.

Svar på tråden KVINNOR: Hur mycket pengar behöver en man du dejta MINST tjäna?