• Anonym (Förvirrad.)

    Om HON bjuder ut honom, skall han då betala?

    Om jag, som man blir utbjuden på dejt av en kvinna, skall jag då betala? Jag förstår att jag låter som världens snålaste nu men jag hade faktiskt ingen lust att gå på dejt med henne. Hon är snygg och så, absolut (jävligt snygg faktiskt), men jag gillar inte alls hennes sätt och person.

    Hon frågade mig om jag ville gå på dejt med henne, när jag sa nej så sa hon saker som men kom igen, ge mig en chans, hur kan du tacka nej till mig? osv. Så jag sa ok då, vi går väl på dejt då, vart skall vi?

    Hon bestämde ställe, vi skulle ut och äta. Vi åt, tog några drinkar osv. Det var inte otrevligt, men det berodde mest på att hon är väldigt snygg och inte på att hon är särskilt trevligt sällskap. Det är inte jag heller, men jag hade inte frågat ut mig själv på dejt, det var det hon som gjorde.

    Sen kom notan och hon sa att nej den kommer inte jag ta och vi grälade om den en stund men sen gav jag mig och betalade för att inte ställa till en scen.

    (Hon har ringt och sagt att hon hade trots grälet trevligt på dejten och gärna vill gå ut igen, för att jag tydligen är så "rolig" "hämmad" och "annorlunda".)

  • Svar på tråden Om HON bjuder ut honom, skall han då betala?
  • Anonym (billigt)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-01-19 00:40:39 följande:
    Sen om andra tjejer vill betala för träffa män som förväntar sig sex så visst kan dom göra det. (Inte alla män)
    För mig är inte sex något man har mot betalning utan för att man vill ha sex (och inte har om man inte vill själv). Och om man nu vill ta betalt tycker jag man kan sälja sig dyrare än en middag.
  • Brony

    Tycker så klart att den som bjuder ut ska betala...sen kan man ibland dela..
    Men det var HON som bjöd ut DIG inte vice versa

  • Frusta
    Det första du ska göra är att låta bli att gå på dejt med någon du inte gillar och vill gå på dejt med. Skaffa lite integritet och säg nej!

    Sen tycker jag att det är rimligt att man delar eller betalar var för sig på vilken dejt som helst. Jag som kvinna förväntar mig inte att bli bjuden på något, men skulle heller inte förvänta mig att bjuda den andra bara för att.

    Säg nej till att gå ut med henne igen, var ärlig och rak med att du inte är intresserad av någon forsatt kontakt.
  • Anonym (tjej 20)

    Den som bjuder ut betalar om inget annat är sagt. Är man i en relation så tycker jag man bör fördela utefter inkomst.

    När jag och min pojkvän går ut så betalar han oftast, då han tjänar 3 gånger mer än mig. Jag kan ju också bjuda då och då, men oftast blir det kanske på en fika medan han kanske bjuder på middag.

  • Brony

    Om jag säger 
    "FÅr jag lov att bjuda dig på dig på Bio?"

    Då säger man så klart "Jag betalar bio"


    Annars heter det "Ska vi gå på bio"?
    Då betalar man var för sig

  • Anonym (123)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-01-17 23:07:31 följande:
    Att gå på date innebär INTE! att man går med på att knulla! Det är ju det som är problemet i dag, och därför det finns #Metoo. Så du har totalt fel och en förlegad kvinnosyn.
    Du har ju en lika förlegad syn på män. Du vill fortfarande ha alla fördelar med män, men inte ge något själv.

    Den som bjuder ut betalar. Punkt.

    Bestämmer man dock ihop att man ska hitta på något eller gå ut och äta, då kan man dela på notan eller ta varannan gång eller liknande.
  • Anonym (nej)
    Anonym (123) skrev 2018-01-19 16:03:37 följande:
    Du har ju en lika förlegad syn på män. Du vill fortfarande ha alla fördelar med män, men inte ge något själv.

    Den som bjuder ut betalar. Punkt.

    Bestämmer man dock ihop att man ska hitta på något eller gå ut och äta, då kan man dela på notan eller ta varannan gång eller liknande.
    Jag skulle aldrig ta för givet att någon tänkte stå för notan, inte heller vill jag att någon tar för givet att jag står för notan.

    Jag utgår från att jag betalar för mitt. Sen om den andra erbjuder sig att bjuda så skulle jag kanske tacka ja, men kanske inte. Beroende på hur den personen känns och hur träffen kändes. 
  • Coccolina
    Anonym (Förvirrad.) skrev 2018-01-17 19:37:06 följande:

    Om jag, som man blir utbjuden på dejt av en kvinna, skall jag då betala? Jag förstår att jag låter som världens snålaste nu men jag hade faktiskt ingen lust att gå på dejt med henne. Hon är snygg och så, absolut (jävligt snygg faktiskt), men jag gillar inte alls hennes sätt och person.

    Hon frågade mig om jag ville gå på dejt med henne, när jag sa nej så sa hon saker som men kom igen, ge mig en chans, hur kan du tacka nej till mig? osv. Så jag sa ok då, vi går väl på dejt då, vart skall vi?

    Hon bestämde ställe, vi skulle ut och äta. Vi åt, tog några drinkar osv. Det var inte otrevligt, men det berodde mest på att hon är väldigt snygg och inte på att hon är särskilt trevligt sällskap. Det är inte jag heller, men jag hade inte frågat ut mig själv på dejt, det var det hon som gjorde.

    Sen kom notan och hon sa att nej den kommer inte jag ta och vi grälade om den en stund men sen gav jag mig och betalade för att inte ställa till en scen.

    (Hon har ringt och sagt att hon hade trots grälet trevligt på dejten och gärna vill gå ut igen, för att jag tydligen är så "rolig" "hämmad" och "annorlunda".)


    1: Gå inte på date med tjejer du inte gillar... Ha lite ryggrad. Om någon tjatar så säg rakt ut "Nej du är inte min typ så jag är inte intresserad!"
    2: Den som bjuder ut betalar om man inte beslutar att dela på det. Tycker egentligen man alltid skall dela men om man av någon anledning inte gör det så är det den som bjuder ut som bjuder. 


    Säg till henne när hon ringer att hon inte är din typ och att det var dålig stil av henne att begära att du skulle bjuda när det var hon som ville gå ut. 


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Anonym (Förvirrad.)

    Update: Hon var här på middag idag, efter att ha bjudit in sig själv. Jag lagade spaghetti och köttfärssås vilken var god men jag borde ha ansträngt mig mer och jag blev även uppmanad att se henne i ögonen istället för att titta på brösten när vi pratar. Det var väldigt svårt för hennes tröja såg ut som den skulle sprängas av brösten under när som helst. Verkligen magnifika jättestora bröst på en liten kropp. Vilket jag sa och hon tyckte det var en väldigt tafflig komplimang.

    Blev ett en kyss innan hon gick, på hennes initiativ.

  • Egon den stora
    Anonym (Förvirrad.) skrev 2018-01-20 00:42:45 följande:

    Update: Hon var här på middag idag, efter att ha bjudit in sig själv. Jag lagade spaghetti och köttfärssås vilken var god men jag borde ha ansträngt mig mer och jag blev även uppmanad att se henne i ögonen istället för att titta på brösten när vi pratar. Det var väldigt svårt för hennes tröja såg ut som den skulle sprängas av brösten under när som helst. Verkligen magnifika jättestora bröst på en liten kropp. Vilket jag sa och hon tyckte det var en väldigt tafflig komplimang.

    Blev ett en kyss innan hon gick, på hennes initiativ.


    Du gör skäl för ditt nick.
  • Anonym (Förvirrad.)
    Egon den stora skrev 2018-01-20 21:58:01 följande:
    Du gör skäl för ditt nick.
    Jag förstår det. Jag vet inte vad jag känner. Hon gör mig irriterad och attraherad på samma gång. Otrevlig, egoistisk, överlägsen och elak, känns som hon kör med mig men på samma gång charmig och så himla snygg att jag tappar sansen. Jag vill be henne lämna mig ifred men hjärtat bultar och jag svettas varje gång telefonen plingar till och hon skickar sms.
  • Pope Joan II
    Anonym (Förvirrad.) skrev 2018-01-21 09:16:45 följande:
    Jag förstår det. Jag vet inte vad jag känner. Hon gör mig irriterad och attraherad på samma gång. Otrevlig, egoistisk, överlägsen och elak, känns som hon kör med mig men på samma gång charmig och så himla snygg att jag tappar sansen. Jag vill be henne lämna mig ifred men hjärtat bultar och jag svettas varje gång telefonen plingar till och hon skickar sms.
    Slutar väl med att hon knatar runt på stan med dig i koppel när hon inte bränner dig med cigaretter, kör ström genom dina bröstvårtor och tömmer ditt bankkonto medan du skrikstädar badrummet med tandborste.
  • Anonym (Förvirrad.)
    Pope Joan II skrev 2018-01-21 09:24:21 följande:
    Slutar väl med att hon knatar runt på stan med dig i koppel när hon inte bränner dig med cigaretter, kör ström genom dina bröstvårtor och tömmer ditt bankkonto medan du skrikstädar badrummet med tandborste.
    Ha, kanske det, men det där med koppel, tortyr osv. är inte min grej alls.
  • Anonym (stå upp för dig själv)
    Anonym (Förvirrad.) skrev 2018-01-20 00:42:45 följande:

    Update: Hon var här på middag idag, efter att ha bjudit in sig själv. Jag lagade spaghetti och köttfärssås vilken var god men jag borde ha ansträngt mig mer och jag blev även uppmanad att se henne i ögonen istället för att titta på brösten när vi pratar. Det var väldigt svårt för hennes tröja såg ut som den skulle sprängas av brösten under när som helst. Verkligen magnifika jättestora bröst på en liten kropp. Vilket jag sa och hon tyckte det var en väldigt tafflig komplimang.

    Blev ett en kyss innan hon gick, på hennes initiativ.


    igen - varför dejta en person du inte egentligen ville träffa? 
  • Egon den stora
    Anonym (Förvirrad.) skrev 2018-01-21 09:55:00 följande:

    Ha, kanske det, men det där med koppel, tortyr osv. är inte min grej alls.


    Fast om hon tjatar lite så blir det säkert din grej.
  • Gaskarl
    Anonym (Tjej) skrev 2018-01-18 11:11:20 följande:

    Trollar bara för jag tycker att mannen ska stå för daten som tråden handlar om?. En man som är så ointresserad av tjejen att han inte vill betala. Så skulle jag föredra en man som värderar den tid han spenderar med mig. Det är allt. Men okej lite dubbelstandard kanske det är.


    "Dubbelstandard"???.... Du är en ung, naiv idealist.. En modeen kvinna vill ha jämlikhet,. Skärp dig bara.
  • Gaskarl
    Themis skrev 2018-01-18 18:49:24 följande:

    1800-talet ringde och vill ha tillbaka sina värderingar.

    Jag skäms att tillhöra samma kön som du, väx upp och skaffa en plånbok!


  • Anonym (Förvirrad.)
    Anonym (stå upp för dig själv) skrev 2018-01-21 14:37:27 följande:
    igen - varför dejta en person du inte egentligen ville träffa? 
    Först för att hon tjatade och jag trodde att hon skulle bjuda. Dessutom är hon väldigt snygg. Jag är INTE en sån kille den klassen av tjejer vill gå ut med. Verkligen inte.

    Men nu vet jag inte vad jag vill. Efter att sett hennes bröst nästan spränga ut genom tröjan...så runda, stora och så fina, och hur snygg hon är, hur hennes hår luktar och hur kaxig, annorlunda och rolig hon är på ett irriterande sätt så vet jag inte längre.
  • Egon den stora
    Anonym (Förvirrad.) skrev 2018-01-21 19:32:22 följande:

    Först för att hon tjatade och jag trodde att hon skulle bjuda. Dessutom är hon väldigt snygg. Jag är INTE en sån kille den klassen av tjejer vill gå ut med. Verkligen inte.

    Men nu vet jag inte vad jag vill. Efter att sett hennes bröst nästan spränga ut genom tröjan...så runda, stora och så fina, och hur snygg hon är, hur hennes hår luktar och hur kaxig, annorlunda och rolig hon är på ett irriterande sätt så vet jag inte längre.


    Och där gick det lite väl långt för att vara helt trovärdigt.
Svar på tråden Om HON bjuder ut honom, skall han då betala?