• Anonym (3,33333)

    Du som Är feminist, se hit.

    HUR mycket hatar du Män, på en 10-gradig skala?

  • Svar på tråden Du som Är feminist, se hit.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (man2) skrev 2018-02-06 12:35:22 följande:

    Dum fråga TS, ingen manshatande feminist kommer någonsin erkänna att hon hatar män. Det är inte så hon ser sig själv.


    Haha var har du fått det ifrån? Finns tusentals som är öppna med sitt manshat :)
  • Anonym (Eh?)
    Anonym (3,33333) skrev 2018-02-05 18:23:18 följande:

    HUR mycket hatar du Män, på en 10-gradig skala?


    Noll.

    Våldtäktsmän och män som ofredar kvinnor och barn hatar jag på nivå 20 på en 10-gradig skala, men alla andra män hatar jag NOLL.
  • Anonym (Eh?)
    Anonym (0-10) skrev 2018-02-06 12:46:02 följande:

    10: De män som slår, våldtar, kör med slutshaming, inte klarar av kvinnor med åsikter utan att säga att de ska våldtas/inte fått tillräckligt med kuk, skickar kukbilder. Tja, jag gissar att du förstår vad jag menar.

    0: De män som beter sig som vettiga människor, som inte börjar kalla kvinnor för fula ord när argumenten tryter, som inte tar till våld när orden tar slut, som säger ifrån om de tycker att andra (män) beter sig illa, helt enkelt beter sig som en vettig, tänkande människa.


    Samma här. Personer som Anonym (man 2) hatar jag lite grand, men jag kan inte riktigt precisera hur mycket/lite.
  • Zarch

    Jag älskar att generalisera och givetvis hatar jag män. Stereotypbilden av karlar i grupp som skrålar höhö och som ser kvinnan som ett stycke kött är en vidrig avart som gärna kan dö ut på samma sätt dinosaurierna.

    Så på en tiogradig skala så skulle jag väl säga siffran sju på ett sisådär. Duger det som svar för en antifeminist som dig?

    Att jag inte räknar in min partner, min blivande son, bröder och några andra rätt så fantastiska män är en helt annan femma. Jag är givetvis helt partisk där.

  • Anonym (3,33333)
    Tveksamt skrev 2018-02-05 18:31:15 följande:

    Varför bara feminister? Varför inte män? Amerikaner? Bananodlare? Skidåkare?

    Att hata män och att vara feminist har ungefär lika mycket med varandra att göra som rabarberpaj har med månlandningar att göra.


    Fel, män har mycket makt. Därför är det inte konstigt om kvinnor med lite makt hatar dessa. Om än fel.
  • Anonym (3,33333)
    Anonym (0-10) skrev 2018-02-06 12:46:02 följande:

    10: De män som slår, våldtar, kör med slutshaming, inte klarar av kvinnor med åsikter utan att säga att de ska våldtas/inte fått tillräckligt med kuk, skickar kukbilder. Tja, jag gissar att du förstår vad jag menar.

    0: De män som beter sig som vettiga människor, som inte börjar kalla kvinnor för fula ord när argumenten tryter, som inte tar till våld när orden tar slut, som säger ifrån om de tycker att andra (män) beter sig illa, helt enkelt beter sig som en vettig, tänkande människa.


    Tack för ärligt svar.
  • seoltang
    Tveksamt skrev 2018-02-05 18:31:15 följande:

    Varför bara feminister? Varför inte män? Amerikaner? Bananodlare? Skidåkare?

    Att hata män och att vara feminist har ungefär lika mycket med varandra att göra som rabarberpaj har med månlandningar att göra.


    Jag säger som Zara Larsson:
    "Man hating and feminism are two different things and I support both."
Svar på tråden Du som Är feminist, se hit.