• Anonym (3,33333)

    Du som Är feminist, se hit.

    HUR mycket hatar du Män, på en 10-gradig skala?

  • Svar på tråden Du som Är feminist, se hit.
  • Anonym (Hehe)
    Anonym (3,33333) skrev 2018-02-22 18:29:40 följande:

    Vänstern har ju rekordsiffror! Fattar inte vad du talar om, i rena val har de bara fått bättre än nuvarande opinionssiffror i två val genom alla tider. Jonas är uppenbarligen genuin och tycks gå hem i stugorna (är dock inte V:are själv).


    Knappast hurrudu! V får i opinionsmätningar mellan 6% och 7% men har i samtliga val från 06 till 14 fått dryga 5,6% till max 5,9% (alltså aldrig över 6%). Rekordåren för V var väl isf 1998 när partiet fick 12%, och på bara två val halverades röstsiffrorna för att sen stanna.

    Inget ont om V (även om jag inte är så överdrivet förtjust i ett parti med en kommunistisk historia) men att påstå att vänstern som helhet går bra är för mig långt ifrån verkligheten. Att Sjöstedt sen är en väldigt duktig och karismatisk politiker är ingenting unikt. Samtliga av V:s partiledare jag känner till har varit otroligt duktiga och karismatiska, från Werner till Ohly.

    Även andra partier som driver dessa frågor går back. MP är långt ifrån vad de vad 2010 när de blev tredje största. Sossarna måste styra genom en minoritetsregering och har numera standardiserats under 30%, vilket var otänkbart på t.ex. 80-talet under dåtidens högervåg. Det enda partiet som isf gått framåt är FI med en imponerande plats i Europaparlamentet, men de har trots det inte lyckats ta sig in i Riksdagen. Ska bli intressant att se om FI lyckas i år. Lyckas de inte så är det första gånget ett parti som fått statligt partistöd inte kommit in i riksdagen...

    Så nej, jag tycker absolut inte att det går speciellt bra för vänstern.
  • universalwoman

    Att säga att man hatar män, menas

    -sluta gör illa våra systrar-

    INTE vi vill mörda, våldta och förtrycka män -så som män menar med att hata kvinnor.

  • Anonym (Hehe)
    universalwoman skrev 2018-02-22 19:14:27 följande:

    Att säga att man hatar män, menas

    -sluta gör illa våra systrar-

    INTE vi vill mörda, våldta och förtrycka män -så som män menar med att hata kvinnor.


    Och det är just den inställningen till ert eget hat som gjort att feminismen gick från att lovordas till att bli synonymt med hyckleri och destruktivitet!

    Jag själv står fast vid att jag är feminist! Jag tänker inte låta det samhällsdestruktiva manshatet ta över feminismen! Jag är höger, tror på globaliseringen och den fria marknadens kraft att lösa världsfattigdomen. Jag kommer att fortsätta se kvinnors frigörelse och individualisering som en av de viktigaste frågorna tills jag dör. Och jag kommer aldrig låta den manshatande feminismen ta över kampen för kvinnors rättigheter!
  • universalwoman
    Anonym (Hehe) skrev 2018-02-22 19:48:06 följande:

    Och det är just den inställningen till ert eget hat som gjort att feminismen gick från att lovordas till att bli synonymt med hyckleri och destruktivitet!

    Jag själv står fast vid att jag är feminist! Jag tänker inte låta det samhällsdestruktiva manshatet ta över feminismen! Jag är höger, tror på globaliseringen och den fria marknadens kraft att lösa världsfattigdomen. Jag kommer att fortsätta se kvinnors frigörelse och individualisering som en av de viktigaste frågorna tills jag dör. Och jag kommer aldrig låta den manshatande feminismen ta över kampen för kvinnors rättigheter!


    Och jag kommer aldrig låta kvinnohatande patriarkat kväva kampen för kvinnors rättigheter.
  • Anonym (Hehe)
    universalwoman skrev 2018-02-22 20:12:07 följande:

    Och jag kommer aldrig låta kvinnohatande patriarkat kväva kampen för kvinnors rättigheter.


    Men du är beredd att använda hat som metod för att motverka hat? Kan du ge ett enda exempel där den metoden fungerat?
  • universalwoman
    Anonym (Hehe) skrev 2018-02-22 20:32:53 följande:

    Men du är beredd att använda hat som metod för att motverka hat? Kan du ge ett enda exempel där den metoden fungerat?


    Extrema uttalanden behövs för att väcka uppmärksamhet i en så stor sak som att kvinnor alltid, _genom alla tider_ har varit förtryckta och utsatta av män. Skapar extrema uttalanden debatter, väcker liv, i dessa viktiga frågor så är extrema uttalanden det som krävs. Sen är uttalanden en helt annan sak än den REALITET som kvinnor har & alltid har haft. Kan extrema uttalanden göra skillnad, debatter väcks, så är det helt klart värt det vs att en och annan man blir kränkt.
  • Anonym (man2)
    universalwoman skrev 2018-02-22 20:12:07 följande:

    Och jag kommer aldrig låta kvinnohatande patriarkat kväva kampen för kvinnors rättigheter.


    Det är precis så alla hatare rättfärdigar sitt hat mot andra. Du verkar inte vara något undantag.
  • Anonym (orka)
    Anonym (3,33333) skrev 2018-02-22 18:26:38 följande:
    Lutar du dig åt någon statistik som bekräftar att manshat inte existerar?
    Inte existerar? Det existerar hat mot allt möjligt. Mot katter, Saab, dansband och AIK. Jag utgår från att det existerar hat mot män också. 

    Frågan i den här tråden handlade ju om hur mycket feminister hatar män, om jag förstod rätt.

    Och på det svarade jag: Inte lika mycket som antifeminister hatar (eller säg hellre föraktar) kvinnor. Det svaret gäller fortfarande. 
  • universalwoman
    Anonym (man2) skrev 2018-02-22 21:07:04 följande:

    Det är precis så alla hatare rättfärdigar sitt hat mot andra. Du verkar inte vara något undantag.


    Jag är gärna inget undantag sålänge kvinnohat är så utbrett som det är.
  • Anonym (Carl)
    universalwoman skrev 2018-02-22 21:20:16 följande:
    Jag är gärna inget undantag sålänge kvinnohat är så utbrett som det är.
    Du menar att vi importerat en kultur med skev kvinnosyn?
Svar på tråden Du som Är feminist, se hit.