• TrueLove12

    För oss som tempar för att bli gravid

    Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

    Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

    Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

    Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

    Vad använder ni?

    Hur länge har ni försökt?

    Vilka åldrar är ni?

  • Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • TrueLove12
    Jojjans skrev 2018-11-12 08:08:19 följande:

    Om du fått en höjning så låter det ju som att äl kan ha skett, men det är lite svårt om man inte vet när du hade mens eller borde ha äl... posta en bild på din kurva så är det nog lättare att läsa av.


    Mensen har jag koll på ska ha om 2 dagar nu ungefär har aldrigy haft direkt 37 eller lite högre brukar ligga på 36 och högre

    Har missat några dagar

  • Jojjans
    TrueLove12 skrev 2018-11-13 08:06:44 följande:

    Mensen har jag koll på ska ha om 2 dagar nu ungefär har aldrigy haft direkt 37 eller lite högre brukar ligga på 36 och högre

    Har missat några dagar


    Jag tycker att det ser ut som att din ägglossning snarare borde ha varit den 6e eller 7e, då det är först får en höjning sker. Har du använt äl-tester också som kan hjälpa dig att se när äl borde ha varit?
  • TrueLove12
    Jojjans skrev 2018-11-13 08:17:31 följande:

    Jag tycker att det ser ut som att din ägglossning snarare borde ha varit den 6e eller 7e, då det är först får en höjning sker. Har du använt äl-tester också som kan hjälpa dig att se när äl borde ha varit?


    Ok ingen aning men kan de vara något annat då när tempen är hög?

    Ja ska ha mens om 2 dagar och förra månaden och månaden innan började mensen 3 dagar tidigare denna verkar lite knepigare.
  • TrueLove12
    Jojjans skrev 2018-11-13 08:17:31 följande:

    Jag tycker att det ser ut som att din ägglossning snarare borde ha varit den 6e eller 7e, då det är först får en höjning sker. Har du använt äl-tester också som kan hjälpa dig att se när äl borde ha varit?


    Ja började med äl tester men tänkte försöka utan först då de va stressande men haft fundering på börja igen
  • oshark
    TrueLove12 skrev 2018-11-13 10:51:23 följande:

    Ok ingen aning men kan de vara något annat då när tempen är hög?

    Ja ska ha mens om 2 dagar och förra månaden och månaden innan började mensen 3 dagar tidigare denna verkar lite knepigare.


    Jag håller men Jojjans, om ÄL skett tror jag det borde skett runt den där dippen den 6e. Hur lång lutealfas hsr du? Brukar du dippa vid ÄL?
  • oshark
    TrueLove12 skrev 2018-11-13 10:51:23 följande:

    Ok ingen aning men kan de vara något annat då när tempen är hög?

    Ja ska ha mens om 2 dagar och förra månaden och månaden innan började mensen 3 dagar tidigare denna verkar lite knepigare.


    Är du vanligtvis väldigt regelbunden?
  • oshark
    SofieElise skrev 2018-11-12 12:05:48 följande:

    Kanske kan vara så, får se imorgon om den gått upp ngt.

    Hur går det för dig?


    Hur var tempen i morse?
  • Clemmentina

    Jag har precis börjat tempa och tycker det är lite klurigt då jag nästan alltid vaknar under natten (går dock sällan upp). Vad tror ni är viktigast; att tempa vid samma tid eller efter minst 4 h sömn?

    Jag har en termometer med två decimaler och loggar i fertility friend och p-tracker, FF har markerat flera som osäkra (ofylld ring) då min temperatur varierar en del (från 35,8 till 36,17). Jag har inte mätt tempen de gånger jag varit uppe på natten, gått upp eller lagt mig vid avvinnande tid. Är det normalt att temperaturen diffar ungefär 0,3 grader? :)

Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid