• TrueLove12

    För oss som tempar för att bli gravid

    Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

    Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

    Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

    Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

    Vad använder ni?

    Hur länge har ni försökt?

    Vilka åldrar är ni?

  • Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • minnie768
    Jojjans skrev 2018-11-28 13:47:18 följande:

    Ja enligt FF har du haft äl den 20e vilket ju stämmer bättre med testet.Jag började använda FF förra månaden och la då in alla temperaturer från tidigare månader och den markerade äl på alla månader. Idag har FF lagt in min äl i lördags, medan NC fortfarande avvaktar med att sätta ut den...


    Ja 20e stämmer mycket bättre! Får se vad tempen säger imorgon, ska bli spännande. Den bör vara fortsatt hög över linjen lite till tycker jag. Tack för alla svar!! :)
  • Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-11-28 17:24:20 följande:

    Jaa just det, då ligger vi väldigt lika! Min äl har ju betett sig lite konstigt men tror ändå den var fredag eller lördag så samma för mig. Hur lång lutealfas har du?


    Kul då får vi följas åt! Tror min lutealfas är 14-15 dagar men har inte helt koll ännu.
  • Jojjans
    Clemmentina skrev 2018-11-28 18:44:50 följande:

    Kul då får vi följas åt! Tror min lutealfas är 14-15 dagar men har inte helt koll ännu.


    Ok, då har du lite senare bim än mig, men har det tagit sig borde vi kunna plussa ungefär samtidigt!

    Jag har bim på torsdag nästa vecka, så har inte tempen sjunkit då så tänker jag testa, för på kvällen har vi julfest med jobbet.
  • zebrans

    Hej!


    Hakar gärna på här om det är okej :)


    Är på min andra cykel med att tempa efter att slutat med p-piller i juni. (Började tempa i oktober). Är det någon mer som har en kort lutealfas? Ska man räkna dagarna mellan ÄL och BIM eller även ÄL och BIM? 

  • Jojjans
    zebrans skrev 2018-11-28 19:20:48 följande:

    Hej!

    Hakar gärna på här om det är okej :)

    Är på min andra cykel med att tempa efter att slutat med p-piller i juni. (Började tempa i oktober). Är det någon mer som har en kort lutealfas? Ska man räkna dagarna mellan ÄL och BIM eller även ÄL och BIM? 


    Bim räknas väl som dag 1 på nästa cykel och ska därför inte räknas med. Jag brukar räkna äl som dag 0, och antal dagar mellan äl-mens som lutealfasen, men vet inte om det är rätt... har iaf 12 dagar om jag räknar så. Ganska normal, men lite kortare än snittet. Brukar få äl på dag 16-17 i cykeln.
  • Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-11-28 19:13:45 följande:

    Ok, då har du lite senare bim än mig, men har det tagit sig borde vi kunna plussa ungefär samtidigt!

    Jag har bim på torsdag nästa vecka, så har inte tempen sjunkit då så tänker jag testa, för på kvällen har vi julfest med jobbet.


    Precis! Jag tänkte testa senast fredag morgon. Ska resa bort den helgen så vill veta innan. :)
  • zebrans
    Jojjans skrev 2018-11-28 19:26:06 följande:

    Bim räknas väl som dag 1 på nästa cykel och ska därför inte räknas med. Jag brukar räkna äl som dag 0, och antal dagar mellan äl-mens som lutealfasen, men vet inte om det är rätt... har iaf 12 dagar om jag räknar så. Ganska normal, men lite kortare än snittet. Brukar få äl på dag 16-17 i cykeln.




    Alltså hade jag en lutealfas på 7 dagar här om jag förstår det rätt?
  • oshark
    zebrans skrev 2018-11-28 19:50:10 följande:

    Alltså hade jag en lutealfas på 7 dagar här om jag förstår det rätt?


    Jag har läst någonstans att man ska räkna med CD1. Så om du får mens på ÄL+8 har du 8 dagar lutealfas.

    Oavsett är under 10 dagar väldigt kort och har man otur kan det bli svårare att bli gravid.

    Jag slutade med p-piller i augusti. Var väldigt orolig att min lutealfas först bara var 7 sen 9 dagar. Men tredje cykeln blev den 11. Så förhoppningsvis blir den ännu lite längre den här cykeln

    Du har ju haft väldigt långt innan ÄL, så jag skulle inte vara alltför orolig än. Det ordnar förhoppningsvis till sig alltefter cyklerna jämnar ut sig efter pillerstoppet!
  • TrueLove12
    oshark skrev 2018-11-28 15:46:47 följande:

    Vi är några stycken som verkar ha en svalare månad den här månaden


    Ja verkligen men sen har min temp vart konstig till och från hela tiden men inte så här lågt som den ligger nu direkt heller.. ja hoppas ju att de ska bli något men får se. Har även vart hos bm tagit cellprover då passade jag på prata om mensem och temp m.m då vi typ försökt sedan nov 2017
  • oshark
    TrueLove12 skrev 2018-11-28 20:19:01 följande:

    Ja verkligen men sen har min temp vart konstig till och från hela tiden men inte så här lågt som den ligger nu direkt heller.. ja hoppas ju att de ska bli något men får se. Har även vart hos bm tagit cellprover då passade jag på prata om mensem och temp m.m då vi typ försökt sedan nov 2017


    Fick du någon bra feedback?
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid