• jordgubben79

    Nu måste det få ett slut

    Nu är det mer än nog...Nyårsafton var droppen.Efter att nu varit gift sedan 2011 med en äldre man som under flera år psykiskt och verbalt misshandlat mig och mitt barn så måste detta få ett slut.Vi lever varannan vecka tillsammans varannan vecka lever jag tillsammans med mitt barn i egen lägenhet.Han går och samtalar med en person kring sina aggressioner.Han säger att han vet att han gjort fel och att vi måste lägga det bakom oss, trots att det är så vidriga saker han sagt gjort.Ändå fortsätter han i stort sett samma beteende och vrider gärna på det att det är mitt fel och främst mitt barns fel att det är som det är just nu.Nyårsnatten innan tolvslaget fick jag mig en utskällning som gick ut på att han kände sig åsidosatt, att jag inte engagerade mig i honom under kvällen.Jag kunde ju kommit och satt mig i hans knä, tyckte han.I hans värld skulle jag såklart gjort det medan jag inte förstår varför , är inget jag brukar göra.Han blir än mer elak när han dricker vilket han själv erkänner att han gjort mkt nu under senaste året.Men sedan vänder han och blir sitt vanliga jag och säger att nu går vi och firar tolvslaget.Att bli utskälld på offentlig plats med folk runtomkring (inte första gången) är så förnedrande.Helgen som kommer ska jag försöka avsluta detta,orkar inte mer.

  • Svar på tråden Nu måste det få ett slut
  • Pope Joan II
    jordgubben79 skrev 2019-01-11 12:51:52 följande:

    Sonen och jag ska iväg i helgen men söndag då åker jag förbi nuvarande maken och lämnar pappret.Det jag börjat fundera på är hur det blir sen.Tror inte han kommer låta mig vara ifred.


    Det är fredag och klockan är 13.40. Du hinner väl antingen åka förbi och lägga pappret i postfacket i dag innan ni ska bort eller lägga på vanlig brevlåda eller ansöka via nätet. Att ni ska vara borta är ju bara bra, blockera honom i telefonen och ägna dig åt sonen.

    Skulle han inte låta dig vara ifred så anmäl honom för trakasserier. Droppen kom på nyårsaftonen och nu 11 dagar senare har du fortfarande inte amputerat aset fast du inte ens bor ihop med honom. Du åker i stället aktivt dit och utsätter dig för ny skit från en usling som förpestat ditt barns liv.
    Anonym (...) skrev 2019-01-11 13:30:45 följande:

    [quote=79353044][quote-nick]jordgubben79 skrev 2019-01-11 12:51:52 följande:[/quote-nick]Sonen och jag ska iväg i helgen men söndag då åker jag förbi nuvarande maken och lämnar pappret.Det jag börjat fundera på är hur det blir sen.Tror inte han kommer låta mig vara ifred.[/

    Men sluta.... naturligtvis kommer han inte att låta dig vara ifred, vilket du hittills har spelat med i. Är det skäl att stanna kvar? Blockera hans nummer, byt lås och framför allt: stå fast vid ditt beslut att skilja dig. Åk inte dit med någon jäkla lapp då, ansöka om äktenskapsskillnad kan man göra ändå, och sluta låta honom prata med dig öht. Bryt all kontakt. Då blir det av på riktigt. Att du skulle behöva åka hem till honom med ett papper låter mer som en ursäkt för att fortsätta med dramat.


    Ja, man misströstar verkligen när man läser det här. 
  • Anonym (lessen)

    Underbart!! vad glad jag blir att höra att du är på god väg nu.. Han kommer säkerligen inte lämna dig ifred de är då du måste vara stark och stå på dig och tänka på vilken elak människa han är som tryckt ner både dig och din son. 
    Gå inte på allt smöreri han kommer komma med.. 
    jag hejjar på dig och vet hur svårt detta är, men de är sååå värt de. 
    styrkekramar i massor

  • jordgubben79

    Ikväll har han skickat flera sms , vill ha uppmärksamhet och kan inte låta mig få mysa med sonen som jag inte sett på två veckor pga jullov och pappan och jag enades om två veckor var.Trots att maken imorse skällde ut mig , så vill han att vi nu ska åka på en liten resa inför min kommande födelsedag, fyller jämnt.Jag har flera gånger sagt att jag inte vill åka men han kan inte ta ett nej.Tänker inte åka nånstans med honom eftersom jag tänker avsluta detta.

  • plättarmedsylt
    jordgubben79 skrev 2019-01-11 21:55:56 följande:

    Ikväll har han skickat flera sms , vill ha uppmärksamhet och kan inte låta mig få mysa med sonen som jag inte sett på två veckor pga jullov och pappan och jag enades om två veckor var.Trots att maken imorse skällde ut mig , så vill han att vi nu ska åka på en liten resa inför min kommande födelsedag, fyller jämnt.Jag har flera gånger sagt att jag inte vill åka men han kan inte ta ett nej.Tänker inte åka nånstans med honom eftersom jag tänker avsluta detta.


    Men snälla du, blocka honom så att han inte kan störa dig mer. Ha myskväll med sonen istället. Du svarar väl inte på hans sms?
  • jordgubben79

    De första svarade jag på men inte på de senaste.Usch,jag hör/ser vilken himla kuvad person jag är när jag läser det jag själv skrivit.Hur himla hunsad och feg kan man bli?Så trött på mig själv att jag inte vågar stå upp för mig själv utan faller till föga hela tiden.Men det SKA bli ändring!

  • Anonym (Stina)
    jordgubben79 skrev 2019-01-11 22:10:37 följande:

    De första svarade jag på men inte på de senaste.Usch,jag hör/ser vilken himla kuvad person jag är när jag läser det jag själv skrivit.Hur himla hunsad och feg kan man bli?Så trött på mig själv att jag inte vågar stå upp för mig själv utan faller till föga hela tiden.Men det SKA bli ändring!


    Det låter lite som att du inte har bestämt dig. Som att du väntar på att han ska göra slut. Har du testat att skriva listor över för- och nackdelar med er relation? Funderat över vad du känner för honom? Har du satt ett sista datum för dig själv då du ska vara ute ur ert gemensamma hem för gott? Tror du behöver göra sådant för att göra det verkligt.
  • plättarmedsylt
    jordgubben79 skrev 2019-01-11 22:10:37 följande:

    De första svarade jag på men inte på de senaste.Usch,jag hör/ser vilken himla kuvad person jag är när jag läser det jag själv skrivit.Hur himla hunsad och feg kan man bli?Så trött på mig själv att jag inte vågar stå upp för mig själv utan faller till föga hela tiden.Men det SKA bli ändring!


    Varför inte börja nu redan ikväll genom att blocka honom?
  • jordgubben79

    Jag har satt ett ?sista datum ? på torsdag. Efter det så är det ska det vara gjort för nu vill jag börja leva mitt liv.Ta beslut utan att bli ifrågasatt, träna när jag vill, träffa vem jag vill utan att behöva redogöra och ändå bli misstrodd, få omge mig med personer som får mig att må bra och främst att bara få vara den bästa mamman jag kan vara.

  • Pope Joan II
    jordgubben79 skrev 2019-01-12 08:23:12 följande:

    Jag har satt ett ?sista datum ? på torsdag. Efter det så är det ska det vara gjort för nu vill jag börja leva mitt liv.Ta beslut utan att bli ifrågasatt, träna när jag vill, träffa vem jag vill utan att behöva redogöra och ändå bli misstrodd, få omge mig med personer som får mig att må bra och främst att bara få vara den bästa mamman jag kan vara.


    På torsdag? Så nu har du skjutit upp det ännu längre? Innan pratade du om att du och sonen skulle vara borta över helgen men att du i morgon, söndag, skulle avleverera dig pappren?
  • Anonym (Vad händer)
    jordgubben79 skrev 2019-01-12 08:23:12 följande:

    Jag har satt ett ?sista datum ? på torsdag. Efter det så är det ska det vara gjort för nu vill jag börja leva mitt liv.Ta beslut utan att bli ifrågasatt, träna när jag vill, träffa vem jag vill utan att behöva redogöra och ändå bli misstrodd, få omge mig med personer som får mig att må bra och främst att bara få vara den bästa mamman jag kan vara.


    Sluta skjut upp det! Starta varje morgon med att för dig själv lista alla fördelar med att leva utan honom och varje kväll med att göra detsamma samt vara tacksam för allt du har sluppit utstå tack vare att du bor själv med sonen. 

    Blockera hans nr. Njut sen av friden att gå en hel dag utan kontakt med honom. Var inte rädd, du kommer inte att förlora något viktigt när ni skiljer er. Däremot kommer du att vinna så fruktansvärt mycket, framförallt vinner du ditt liv!
Svar på tråden Nu måste det få ett slut