• Anonym (Frustrerad)

    Jag njuter inte av sex. Tips?

    Hejhopp! Jag är i ett förhållande sedan ca 10 månader tillbaka och har därmed "blivit sexuellt aktiv" (ett dumt uttryck men ni förstår vad jag menar). Jag såg verkligen fram emot att ha sex med min pojkvän för första gången, men upptäckte till min förvåning att det inte kändes bra. Hade inga höga förväntningar men, ni vet, hela grejen är ju att sex ska vara skönt så jag liksom förutsatte det. Bekymrade mig inte så mycket om det först då jag tänkte att det väl berodde på hur oerfaren jag var, men nu när det gått ett tag börjar det bli frustrerande. Till saken hör förresten att det är ett distansförhållande så jag har inte spenderat 10 månader i sträck med pojkvännen och har därför inte 10 månader av erfarenhet :P


     


    Har försökt googla efter tips men det är föga hjälpsamt. "Tala om för din partner vad du gillar!" - Hur ska jag veta det när jag saknar tidigare erfarenheter? Hela problemet är ju att jag inte vet själv! "Onanera för att lära dig hur du kan uppnå njutning!" Det har jag gjort i många år och det fungerar hur bra som helst, känns helt fantastiskt. Men jag har ingen aning om hur jag ska uppnå samma njutning med en partner, det är ju liksom en annan sak så jag kan inte riktigt dra så mycket nytta av soloerfarenheter.


     


    Som ovan nämnt så har jag inga problem att tillfredsställa mina egna behov och har gjort det i åratal, så detta handlar inte om sexuell frustration på det viset. Det känns bara som att jag går miste om en nivå av intimitet då jag inte kan dela den där njutningen med min pojkvän. Sex ska ju vara ömsesidigt, och i nuläget är det väldigt ensidigt. Till en början var det mest bara lite av en besvikelse att jag inte kunde njuta av sex, men nu när det gått ett tag och jag fortfarande inte listat ut hur jag ska göra börjar det bli riktigt frustrerande och upprörande.


     


    Har spenderat många sömnlösa nätter åt att ligga med tårar i ögonen och googla "how to enjoy sex" på mobilen - ibland bredvid min pojkvän i sängen efter att han somnat - och det börjar verkligen påverka min psykiska hälsa :/ Jag känner mig så otillräcklig, nästan defekt, jag känner att jag missar en viktig del av mitt förhållande... Någon som har tips för vad jag kan göra? Vet inte ens var jag ska börja, jag vet inte vad jag gör för fel, jag förstår inte varför det inte fungerar! Jag vet ju att jag KAN uppleva enorm sexuell njutning så varför går det inte med min partner???


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-01-18 22:45
    UPPDATERING: En del i problemet som jag är väldigt medveten om är att jag inte alls tycker om att be min pojkvän om saker. Till 90% handlar problemet såklart om att jag inte ens själv vet vad som fungerar så jag kan inte hjälpa till så mycket utan måste prova mig fram, men övriga 10% skulle jag kanske kunna få till bättre om jag bara bad honom om mer... Men jag är inte ett dugg bekväm med det, så om någon har tips vore det fantastiskt! Jag ska förklara vad jag menar.

    Orsaken till att jag drar mig för att be honom om något (oavsett om det rör sig om något större som att be om oralsex eller något mindre som att bara be honom göra något lite annorlunda) är att jag verkligen avskyr tanken på att han skulle göra något bara för att jag vill det. Jag vill känna mig åtrådd och jag vill känna att han gör saker som han genuint vill. Därför låter jag honom oftast göra typ vad han vill och bara hänger med, för då vet jag att han gör det han själv vill. Om jag bad honom om något skulle det kännas konstigt eftersom att jag vet att han gör det bara för min skull, det gör mig obekväm. Känns lite som att som fullvuxen människa be någon att skära upp ens mat, och sedan obekvämt sitta och titta på medan personen hjälper till med något som man är full kapabel att göra själv och förmodligen även skulle göra bättre själv. Jag BEHÖVER ju inte hans "tjänster" och skulle kunna ge mig själv mer njutning än han någonsin kan ge mig så det känns jättekonstigt av den orsaken också. Helt genuint så är jag hellre utan det jag vill ha än att få honom att göra det bara för min skull. Även om han skulle vara 100% okay med det så är det inte tillräckligt för mig, jag behöver att han verkligen vill det själv och är entusiastisk, vilket det känns som att jag bara kan få om jag låter honom ta egna initiativ. Jättedumt, jag vet...

    Så tips för att bli bättre på att instruera honom och be om saker vore superbra! Vill dock återigen vara tydlig med att det inte skulle lösa i närheten av alla problem, för huvuddelen i problemet är fortfarande att jag inte ens själv vet vad som fungerar. (Vilket förresten också bidrar till att jag inte vill be om något, för om jag exempelvis skulle be om oralsex och kanske också instruerar honom men sedan fungerar det ändå inte så skulle det kännas hemskt att bara "nä det räcker, du kan sluta, det här går inte")
  • Svar på tråden Jag njuter inte av sex. Tips?
  • Anonym (Frustrerad)

    Vill passa på att upprepa något jag tog upp i tråden för ett par veckor sedan. Detta, samt en del andra saker, indikerar starkt att han är jäkligt ointresserad av att göra något för mig... Han har också sagt uttryckligen att han inte riktigt tror på folk som påstår att de njuter av att ge sin partner njutning (!?!?!) vilket väl säger en del. Att om han inte får stimulans så tappar han fokus och börjar tänka på annat och förlora upphetsningen. Kan inte heller minnas en enda gång som han gjort något bara för mig. De gånger han gör något för mig så är det i samband med att även han ska få något, aldrig någonsin är det bara för mig. Men nog fasen delar jag ut avsugningar hit och dit utan att vänta mig något i gengäld! Vet att jag låter lite bitter nu men det är faktiskt lite sårande att han verkar så ointresserad av att göra saker för mig. Kan ändå inte göra något åt att han känner så men usch, det får mig inte att må fantastiskt direkt.


    Anonym (Frustrerad) skrev 2019-04-02 07:19:19 följande:
    I samma konversation, eftersom jag ville att den skulle vara så produktiv som möjligt, frågade jag uttryckligen om han helt enkelt inte gillar att göra saker för mig, och bad om ett helt ärligt svar. Han sa att han inte riktigt gillar att ge oralsex om det är för blött, att då går han bars vidare till samlag. Jag sa att då är det poänglöst för han borde ju göra mig upphetsad innan han ger sig in på det, inte bara köra torrt. Lite senare återkom jag till det då jag försökte sammanfatta vad vi kommit fram till dittills och det första jag sa var "du gillar inte att ge orslsex så det försvinner från agendan." Då blev han upprörd och sa att han visst gillar det och har för avsikt att göra det. Va??? Jag protesterade, han hade ju sagt motsatsen tidigare och nu kändes det som att han gav efter bara för att göra mig nöjd. Han påstod att han sagt fel förut, att vad han menade var bara att han inte gillar det i slutet av dagen då man kanske är typ svettig och lite ofräsch. Jag hade väldigt svårt att köpa det eftersom det absolut låtit som att han helt enkelt inte gillade det, vilket gjorde honom upprörd över att jag tydligen "gav honom skit för att han råkat säga fel." Vet inte vad jag ska tro om detta...
  • Anonym (Svårt)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2019-04-17 19:49:53 följande:
    Det verkar han inte intresserad av och det fåtal gånger han gjort något halvhjärtat försök har det inte varit särskilt bra och även om det börjat kännas skönt har han slutat väldigt snabbt
    Synd att inte det funkar. Annars skulle ni kunna satsa på att tillfredsställa varandra genom oralsex en period och sen småningom fasa in samlag mera igen.
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Svårt) skrev 2019-04-18 08:14:39 följande:
    Synd att inte det funkar. Annars skulle ni kunna satsa på att tillfredsställa varandra genom oralsex en period och sen småningom fasa in samlag mera igen.
    Det hade nog varit bra. Synd att jag inte bara magiskt kan ändra hans preferenser där Obestämd Blir ganska ledsen över detta. Särskilt i och med att jag redan hade en dålig bild av min egen kropp och kände mig äcklig, då hjälper det verkligen inte att till och med min egen partner inte vill göra saker med den! Känner mig alldeles grotesk och motbjudande.
  • Tom Araya
    Anonym (Frustrerad) skrev 2019-04-17 19:59:18 följande:

    Vill passa på att upprepa något jag tog upp i tråden för ett par veckor sedan. Detta, samt en del andra saker, indikerar starkt att han är jäkligt ointresserad av att göra något för mig... Han har också sagt uttryckligen att han inte riktigt tror på folk som påstår att de njuter av att ge sin partner njutning (!?!?!) vilket väl säger en del. Att om han inte får stimulans så tappar han fokus och börjar tänka på annat och förlora upphetsningen. Kan inte heller minnas en enda gång som han gjort något bara för mig. De gånger han gör något för mig så är det i samband med att även han ska få något, aldrig någonsin är det bara för mig. Men nog fasen delar jag ut avsugningar hit och dit utan att vänta mig något i gengäld! Vet att jag låter lite bitter nu men det är faktiskt lite sårande att han verkar så ointresserad av att göra saker för mig. Kan ändå inte göra något åt att han känner så men usch, det får mig inte att må fantastiskt direkt.


    Detta är något ni faktiskt måste prata ut om vad ni faktiskt vill.

    Jag kan erkänna att jag ibland har slutat göra eller gör mer sällan vad jag uppfattar att hon inte njuter av eller verkar tycka är särskilt viktigt.
    Men egentligen så vet man ju inte det, utan man kanske inte gör det rätt eller tillräckligt bra eller vid rätt tillfällen...

    Våga prata mer om vad ni faktiskt vill.
  • Anonym (Frustrerad)
    Tom Araya skrev 2019-04-18 19:30:22 följande:
    Detta är något ni faktiskt måste prata ut om vad ni faktiskt vill.

    Jag kan erkänna att jag ibland har slutat göra eller gör mer sällan vad jag uppfattar att hon inte njuter av eller verkar tycka är särskilt viktigt.
    Men egentligen så vet man ju inte det, utan man kanske inte gör det rätt eller tillräckligt bra eller vid rätt tillfällen...

    Våga prata mer om vad ni faktiskt vill.
    Vi ska jobba på det :) Särskilt jag då, som definitivt är sämre på det. Han brukar oftare be mig om saker och säga vad han vill att jag ska göra. Den konversationen som jag refererade där var nog den gång vi mest tydligt pratat om vad vi faktiskt vill. Ska försöka ta upp det igen så snart som möjligt.

    Lite TMI men ända sedan slutet av mars har det varit väldigt lite sexuell intimitet (en av orsakerna till att jag har koll på det är att jag har en app för att följa menscykeln och där skriver man också in sexuell aktivitet) och nu börjar jag känna att jag vill ta upp det. Vi har i övrigt haft det väldigt bra, rentav extra bra vågar jag påstå och vi har gjort många romantiska saker, gosat mycket osv, men jag börjar alltmer sakna det sexuella. Känner mig lite avvisad. Vet att pojkvännen haft det stressigt på jobbet men sedan en vecka tillbaka har det varit bättre utan att det blivit någon skillnad. Jag har till och med själv försökt ta initiativ flera gånger nu men det leder aldrig någonvart och ärligt talat tär det lite på självkänslan. Han har inte sagt något om det men han har varit väldigt kelsjuk och ofta säger han typ "kan jag bara få hålla om dig?" med ett mjukt leende och sedan uttrycker han hur underbart det är att mysa tillsammans. Vilket jag såklart kan hålla med om men det börjar kännas alltmer som att han använder det för att inte ha sex, som ett vänligt sätt att avvisa mig. Ska prata med honom om det istället för att bara dra egna slutsatser dock. Jag vill ju fortsätta försöka få till det här och nu får jag inte ens en chans att prova.
  • Anonym (Anonym)

    Smeker du dig själv när ni har sex? För många tjejer är det bästa sättet att njuta. Du har själv ansvar för din njutning, vänta inte passivt på att han ska göra det som känns bra för dig.

  • New  Dawn
    Anonym (Frustrerad) skrev 2019-04-18 20:10:46 följande:

    Vi ska jobba på det :) Särskilt jag då, som definitivt är sämre på det. Han brukar oftare be mig om saker och säga vad han vill att jag ska göra. Den konversationen som jag refererade där var nog den gång vi mest tydligt pratat om vad vi faktiskt vill. Ska försöka ta upp det igen så snart som möjligt.

    Lite TMI men ända sedan slutet av mars har det varit väldigt lite sexuell intimitet (en av orsakerna till att jag har koll på det är att jag har en app för att följa menscykeln och där skriver man också in sexuell aktivitet) och nu börjar jag känna att jag vill ta upp det. Vi har i övrigt haft det väldigt bra, rentav extra bra vågar jag påstå och vi har gjort många romantiska saker, gosat mycket osv, men jag börjar alltmer sakna det sexuella. Känner mig lite avvisad. Vet att pojkvännen haft det stressigt på jobbet men sedan en vecka tillbaka har det varit bättre utan att det blivit någon skillnad. Jag har till och med själv försökt ta initiativ flera gånger nu men det leder aldrig någonvart och ärligt talat tär det lite på självkänslan. Han har inte sagt något om det men han har varit väldigt kelsjuk och ofta säger han typ "kan jag bara få hålla om dig?" med ett mjukt leende och sedan uttrycker han hur underbart det är att mysa tillsammans. Vilket jag såklart kan hålla med om men det börjar kännas alltmer som att han använder det för att inte ha sex, som ett vänligt sätt att avvisa mig. Ska prata med honom om det istället för att bara dra egna slutsatser dock. Jag vill ju fortsätta försöka få till det här och nu får jag inte ens en chans att prova.


    Ojojoj.... *tar mig för pannan*

    Du klagar över att samlag inte ger dig något alls, men har tidigare skrivit i tråden att du gillar närhet. Nu när han ger närhet och visar att han gillar det, och säger att han "bara vill hålla om dig" , klagar du på det och tycker att han "använder närhet" som ett mjukt sätt att avvisa dig...

    Jag skulle aldrig komma på tanken att tolka de orden eller beteendet negativt.

    Om du nu vill mer får du väl visa det...
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-04-19 09:33:28 följande:

    Smeker du dig själv när ni har sex? För många tjejer är det bästa sättet att njuta. Du har själv ansvar för din njutning, vänta inte passivt på att han ska göra det som känns bra för dig.


    Jag har försökt men det har inte fungerat bra. För övrigt känner jag att även om det skulle fungera känns det jäkligt poänglöst om jag i slutändan bara onanerar medan han använder mig som runkobjekt, vill ju ha en ömsesidigt njutning där vi tillfredsställer varandra, annars kan man lika gärna bara onanera på varsitt håll. Det är ju ändå betydligt enklare än att försöka få till det mitt i att en annan person är där och försöker göra sin grej.

    (Jag har sagt detta ett flertal gånger tidigare i tråden så jag vet att jag upprepar mig, men väntar mig inte att alla nya som tillkommer ska läsa igenom hela tråden som nu är ganska lång så det är lugnt)
  • Anonym (Frustrerad)
    New Dawn skrev 2019-04-19 12:14:56 följande:
    Ojojoj.... *tar mig för pannan*

    Du klagar över att samlag inte ger dig något alls, men har tidigare skrivit i tråden att du gillar närhet. Nu när han ger närhet och visar att han gillar det, och säger att han "bara vill hålla om dig" , klagar du på det och tycker att han "använder närhet" som ett mjukt sätt att avvisa dig...

    Jag skulle aldrig komma på tanken att tolka de orden eller beteendet negativt.

    Om du nu vill mer får du väl visa det...
    Självklart gillar jag närhet men det är inte kul när det ska ersätta allt annat. I inlägget du citerade skrev jag också specifikt att "Jag har till och med själv försökt ta initiativ flera gånger nu men det leder aldrig någonvart" så jo, jag har absolut visat att jag vill mer, jag har för ovanlighetens skull varit den som försökt initiera flera gånger. Det är just då han avbryter vad jag försöker göra och börjar gosa istället. Alltid har det då varit indirekt och han har inte sagt något om det, men det har varit tydligt.

    En gång tidigare denna vecka var jag lite mer "på" - det känns inte helt naturligt för mig men han har ju önskat att jag ska vara mer dominant så jag testade - och typ satt gränsle över honom och höll lekfullt fast hans armar medan jag kysste honom och lät honom inte komma upp och sådant. Vilket han verkade helnöjd med, log och skrattade och flämtade efter varje kyss och var helt med på noterna. Fram tills att jag tog av hans tröja, då varade det bara ett par minuter till innan hans ansiktsuttryck ändrades och han sa rakt ut att han kände sig osäker (kroppskomplex) och att det inte gjorde något för honom längre. Det gick definitivt inte att feltolka.

    Att han de andra gångerna också varit undvikande vet jag säkert, för igår när han kom hem tog han själv upp det. Jag hade tänkt prata om det med honom, som jag nämnde i inlägget du citerade, men han hann först. Var inte ens beredd på att han skulle säga något men helt plötsligt sa han något i stil med typ "älskling, det känns lite konstigt att ta upp det här, men jag vet att vi inte har gjort det på ett tag och jag vet att du känner dig avvisad" och han pratade om hur han kände sig stressad och inte mådde så bra så lusten hade helt enkelt inte funnits där och det hade liksom känts "fel" på något sätt. Så min tolkning var korrekt, han hade undvikit det och mjukt avvisat mig, han verkade absolut medveten om att jag faktiskt försökt.
  • Anonym (Frustrerad)

    Vi pratade lite idag, konversationen gick inte jättebra men nu överväger vi någon terapi för att kanske få hjälp

Svar på tråden Jag njuter inte av sex. Tips?