• Anonym (Manipulation)

    Brukar du, kvinna, "avväpna" mannen för att få honom att bli känslig och svag?

    Tänker på män som är mer åt macho-hållet och som du som kvinna upplever behöver "tas ner på jorden". Brukar du köra med taktiken att försöka få sådana män att bli mjukare och känsligare genom att prata med dem och få dem att berätta saker om sina liv, om hur de mår osv?

    Eller har du använt den taktiken på män som varit intresserade av dig och som du inte velat ha, för att få honom att "sänka garden" och acceptera att hans inviter inte leder någonvart?

    Minns när jag var yngre att vissa tjejer körde med det där "psykologiska" snacket för att försöka få hårda tuffa killar att mjukna och för att avvärja inviter.

    Känner du igen det hos dig själv eller någon annan?

  • Svar på tråden Brukar du, kvinna, "avväpna" mannen för att få honom att bli känslig och svag?
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Manipulation) skrev 2019-02-10 20:32:42 följande:

    I en del fall inte, men i många fall driver kvinnan en rättsprocess för att hon helt enkelt vill ha ensamrätt på barnen och för att straffa mannen för något (kanske otrohet eller för att han är för "populär" hos barnen). Det lär vara vanligare än man kan tro.


    Har pappan varit närvarande och ansvarsfull innan rättsprocessen får de delad vårdnad. Ensamvårdnad är ovanligt.
  • Anonym (Dörren)
    nihka skrev 2019-02-10 21:17:19 följande:
    Betraktarens ögon gällde personens syn gällande hur vanligt det är med alla sorters dåligt uppförande och könsfördelningen.

    Jag skriver av sådana människor som skadat gods. Låter kanske lite hårt, men jag är ingen rehabiliteringsenhet och är inte ens intresserad av att veta varför. Jag har sett hur sådana människor först väckt någons sympati för att sedan slita dem i stycken mentalt. Skadan sitter så djupt att den destruktiva autopiloten slår till även, eller kanske till och med särskilt, mot den som försöker hjälpa.

    Det finns professionella för personer som verkligen vill komma framåt. 
    Du har verkligen rosa glasögon.
  • Andiie87
    nihka skrev 2019-02-10 17:09:23 följande:

    Eller så vill de flesta människor bonda med andra människor och pratar om det de tycker är viktigt - en inte lika komplicerad och cynisk teori som din, men i gengäld väldigt användbar eftersom den leder till tillit som i sin tur är grunden till en god relation.


    Läs gärna TS andra frågeställning, som skiljde ut en kvinna som vill conncecta genom att samtala om diverse djupheter vs en kvinna som tydligt intar en psykologroll. Försts eller andra sidan i tråden. Först svarade jag som du, sedan gjorde jag en analys på följdfrågan och den nya definitionen.
  • nihka
    Anonym (Dörren) skrev 2019-02-10 21:15:32 följande:
    Eller i mitt ex fall erfarenhet efter 15 år på soc. 
    Och hur kunde ditt ex veta vad som driver kvinnor i en vårdnadstvist?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Andiie87
    Anonym (Manipulation) skrev 2019-02-10 18:21:11 följande:

    Ja, det kan nog stämma i en del fall. Men det är inte rent spel att göra någon emotionellt beroende och sedan lämna personen. Det finns de som begått självmord för mindre.


    Jag skulle absolut vilja påstå att det är en handling som medför enorma konsekvenser. Så jag håller dels med dig. Det går ju bara att föreställa sig själv hur sårbar det gör en, när man ger sig själv till en annan människa som inger en förhoppning om att denne är någon som bryr sig om en.

    Men tillika, motivet var nog inte lömskt eller beräknat. Få människor duperar medvetet, alltfler omedvetet.
  • nihka
    Anonym (Dörren) skrev 2019-02-10 21:18:33 följande:
    Du har verkligen rosa glasögon.
    Tack!

    Dina verkar blå
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Andiie87
    Anonym (Manipulation) skrev 2019-02-10 18:14:39 följande:

    Fast hon har en poäng. Visst ska män ha rätt att få vara/visa sig svaga och känsliga ibland, men det är bra mycket bättre om kvinnor uppmuntrar mannen att bli stark och mindre känslig för vad andra tycker och tänker eller för kritik. Att få honom att bli mer självständig. De flesta kvinnor gör ju tvärtom. Försöker istället trycka ner honom genom att påtala alla hans brister och få honom att tappa tron på sig själv som man. En man ska inte få vara manlig i dagens feminiserade Sverige. Se bara på ensamstående mödrar som har mesta delen av vårdnaden. Ofta försöker de få sonen att inte bli likadan som pappan (som förmodligen  var för manlig för deras smak) och uppfostra honom att bli mer som mamman (dvs som en kvinna.

    Jag har själv växt upp med en ensamstående mor och hon försökte verkligen avmaskulinisera mig hela barndomen och uppväxten. Jag fick gå i fula och töntiga kläder som jag blev mobbad för i skolan. Jag fick inte bli arg eller visa ilska, för då var jag "precis som min pappa". Allt manligt skulle undertryckas så jag skulle bli en feminin mes, Behöver jag nämna att morsan var vänsterpartist?


    Framstår som att din mamma tog ut en del frustration på män genom dig.
  • nihka
    Anonym (Dörren) skrev 2019-02-10 21:17:22 följande:

    Du känns som en arg ung kvinna som tycker:


    Alla dumma män som inte tycker som jag skall bort från forumet!


    Du ska inte känna efter så mycket utan läsa vad det står.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Dörren)
    nihka skrev 2019-02-10 21:23:30 följande:
    Tack!

    Dina verkar blå

    De var blå när jag var yngre. Nu är de svarta. Tänk dig mörker och kall isande vind så har du sinnesstämningen.


    Min pepptavla:



     

  • Anonym (Dörren)
    Andiie87 skrev 2019-02-10 21:26:59 följande:
    Framstår som att din mamma tog ut en del frustration på män genom dig.
    Han har tur som lever. Min barndomsvän gick igenom samma sak och tog livet av sig.
Svar på tråden Brukar du, kvinna, "avväpna" mannen för att få honom att bli känslig och svag?