• Nicciz

    BIM juli 2019

    Startar en tråd för juli. All lycka

    BIM lista

    4/7

  • Svar på tråden BIM juli 2019
  • joss1234
    Anonym (Tidigt) skrev 2019-07-04 09:31:33 följande:
    Jag hade det få med första barnet, jag har fått lära mig att det är bättre att räkna hur många dagar det är sen äl en hur långt från bim man är. Det beror ju på hur lång lutealfas man har, jag har tex kort lutealfas så om jag tar ett testa tidigt 5 dagar innan beräknad mens så är jag bara på dag 6 sen äl vilket är oftast alldeles för tidigt för att ge utslag för hcg, kan ju ta upp till 10 dagar för ägget att fästa.
    Okej! Ger lite hopp i alla fall :) Tror jag är på Äl+10 kanske, så det kanske är tidigt då... Ska ta det lugnt och se om mensen kommer eller inte i början på nästa vecka då jag nog har BIM den 8-9e juli.
  • Sofiiakarin
    glitterhitta skrev 2019-07-04 09:59:25 följande:

    Varannan dag räcker men vi har haft sex nästan varje dag, från och med nu blir det varje dag för att det är najs och vi vill inte missa! Nu har jag inte fått positivt äl-test ännu men det kör jag mest för skojs skull med och för att stilla mitt behov av att få testa :D


    Jaaa! Jag skulle aldrig (talar helt för mig själv!) ligga bara för att. Måste ha lust o vilja! :D men vi har också ett jättebra sexliv så är tacksam för det!
  • NervösAnonym

    Är på ÄL+11, BIM-5 och har känt mig väldigt annorlunda denna veckan. Dock är det helt säkert som vanligt inte på grund av graviditet men jag hoppas naturligtvis på det. Igpr och idag har jag känt av lite känningar i fiffi, vet inte riktigt vad det skulle innebära. Brukar få ont i äggstockarna och rosa nyans på pappret ca 1-2 dagar innan mens så jag hoppas inte detta är ett tecken till på att mensen är påväg.

    Har haft mer flytningar sedan ägglossning än vad jag brukar ha, det ger mig hopp då vid graviditet får man mer flytningar.

    Men som vanligt när jag vill nått blir det aldrig så, skulle det hända nu så kommer jag nog inte kunna tro på det förän jag ser det på ultraljud. Vårt 11:te försök...

  • Pepsin

    Åh hoppas ?? Jag fick mens igår, vårt 10e försök... i feel you.??


    NervösAnonym skrev 2019-07-04 11:13:43 följande:

    Är på ÄL+11, BIM-5 och har känt mig väldigt annorlunda denna veckan. Dock är det helt säkert som vanligt inte på grund av graviditet men jag hoppas naturligtvis på det. Igpr och idag har jag känt av lite känningar i fiffi, vet inte riktigt vad det skulle innebära. Brukar få ont i äggstockarna och rosa nyans på pappret ca 1-2 dagar innan mens så jag hoppas inte detta är ett tecken till på att mensen är påväg.

    Har haft mer flytningar sedan ägglossning än vad jag brukar ha, det ger mig hopp då vid graviditet får man mer flytningar.

    Men som vanligt när jag vill nått blir det aldrig så, skulle det hända nu så kommer jag nog inte kunna tro på det förän jag ser det på ultraljud. Vårt 11:te försök...


  • soltroll

    Så frustrerande, Jag hade Bim igår, på kvällen fick jag som bruna flytningar, och tänkte att mensen började men det kommer inte mycket mer, idag har halva dagen gått och det blir bara lite rosa på pappret om jag torkar mig. Använder inte tampong utan bara troskydd och ser ingenting då. Jag brukar alltid ha mensvärk, men nu känner jag ingenting verkligen. I förrgår slutade brösten göra ont och senaste 3 dagarna har det molvärkt kanske 3 min/dagen. Skulle kännas bättre om det bara kom igång ordentligt så man kan blicka framåt mot nionde försöket istället.

  • VictoriaBerggren


    Blir lite fundersam... är något av de här ägglossningstesten helt positiva? Borde de inte minska i styrka? Eller öka?
  • Anonym (Tidigt)
    VictoriaBerggren skrev 2019-07-04 13:18:11 följande:

    Blir lite fundersam... är något av de här ägglossningstesten helt positiva? Borde de inte minska i styrka? Eller öka?


    Hur lång tid är de tagna över? Flera dagar eller har su tagit flera test samma dag?
  • VictoriaBerggren
    Anonym (Tidigt) skrev 2019-07-04 13:20:31 följande:

    Hur lång tid är de tagna över? Flera dagar eller har su tagit flera test samma dag?


    De är tagna över tre dagar..
  • Obalem

    PLUS!!

    Idag plussade jag 1-2 veckor på clearblue :D

    Det är otroligt tidigt men jag känner mig hungrig som en varg dock också illamående, lukter är hemska, mensvärk men lite annorlunda och gråtmild.

    Jag är helt i chock hihi

  • Jojo81
    Obalem skrev 2019-07-04 15:30:45 följande:

    PLUS!!

    Idag plussade jag 1-2 veckor på clearblue :D

    Det är otroligt tidigt men jag känner mig hungrig som en varg dock också illamående, lukter är hemska, mensvärk men lite annorlunda och gråtmild.

    Jag är helt i chock hihi


    Jätte stort grattis!! :D
Svar på tråden BIM juli 2019