• Roisin Dubh

    Hur många har fått plötsligt utebliven mens utan att vara gravida?

    Jag är lite nyfiken på hur vanligt det är och vilka orsaker det kan ligga bakom när mensen plötsligt krånglar.

    Denna fråga gäller er som vanligtvis har ganska regelbunden mens och så helt plötsligt hoppar den över eller är två veckor sen eller varar överdrivet länge. Hur sen var mensen och fick ni veta vad det berodde på?

    Själv har det hänt mig en gång tidigare. Det var för två år sedan och under en höstdepp. Då var mensen först en vecka sen och när den väl kom så blödde jag i sju veckor. Tills jag fick Primolut-Nor för att stoppa blödningen. Då berodde det på stress.

    Nu händer det igen! Jag har vanligtivs en cykel på runt 25 dagar men nu är det dag 42 och ingen mens i sikte. Gravid är jag inte för testen är negativa. Jag tror inte att det beror på låga hormoner för när jag varit gravid tidigare har det alltid visat sig kvickt. Varför kommer då inte mensen nu? Just nu känner jag mig inte särskilt stressad och jag är heller inte insnöad på tanken att bli gravid. Har ju en dotter på 1 år så någon bebislängtan är det inte frågan om även om vi jobbar på ett syskon.

  • Svar på tråden Hur många har fått plötsligt utebliven mens utan att vara gravida?
  • nettan08

    min försvann utan anledning i tre månader vet ej varför än idag och detta hände 96

  • vadskajaghetadå

    hej har alltid haft 30 dar..sista 2 månaderna krångel 36 dar och 46 dar...men nu kom ÄL som förra månaden å de va ju POS..lycka till

  • vadskajaghetadå

    just de..de berodde me 100% på att ja tänkt på graviditet å INTE velat att mensen skulle komma..de hände för ett år sen men då ville ja att mensen skulle komma å då vart den åxå sen...hehe..

  • melicia

    Min mens är också sen. Jag brukar få den mellan var 25-27 dag. Nu har det gått 30. Och jag är inte gravid. Eftersom jag är oskuld. Tänk om man sen skulle vara gravid om man köpte ett test. Hur det sen skulle komma sig är konstigt. kanske man blitt drogad och inte kommer ihåg nått isåfall

  • Tygtiiger

    Jag hade någon lustig upphakning tidigt i höstas, med tre cykler som var helt av banan (två veckors försenad mens, jätteont i brösten och inget annat), sedan fick jag plötsligt förfärligt ont nedtill i magen en kväll och sedan rättade det sig. Min egen hemmadiagnos är en ägglossningscysta som inte betedde sig som den skulle tills den plötsligt smällde av sig själv.

    Nu är jag iofs 35, så nu är mina cykler inte riktigt lika pricklika som de var för tio år sedan, men det var ändå frustrerande som 17.


    Krupke, we've got problems of our own!
  • mariiiaa

    Min mens är oxå sen, 2 månader sen nu.. =(
    Så himla jobbigt när man inte vet vad som är feeeel...

  • Kävlingetjej

    Är det ingen som gått till gym o frågat vad som varit fel?


    Min är med sen, o jag har jätteont i magen, ska ringa mvc idag o få igång mensen på nåt sätt för kan inte ha det såhär...

  • Anatha

    Jag började få mensvärk redan på dag 24 och trodde den skulle vara tidig. Nu har jag haft värk till och ifrån till dag 35 men ingen mens och inte är jag med barn för jag har testat morgonurin. Ska man ringa någon och kolla eller ska man bara vänta på nästa mens eller? Jag har alltid haft regelbunden mens eller i alla fall mellan dag 26 och 32 som största avvikelserna.

  • bebis3

    Min mens krånglade i 6 månader! Den kom inte alls. Har nu ätit provera och fått tillbaka mensen ska ha ÄL runt den 7-9 aug så vi får väl hoppas att det blir en bebis nu!!!
    Med dem andra barnen gick det på första försöket men nu är det annorlunda då jag har gift om mig och det blir vårat första gemensamma! Men det va jobbigt att inte ha mens så länge då vi aldrig kunde börja planera bebis!
    Mådde dåligt under denna period och fick en vatten cysta som gick sönder under samlag så jag kunde knappt gå detta orsakade så klart inflammation i livmodern så det blev ju bara att skjuta upp verkstan hoppas vi kan få vårat efterlängtade barn snart! Lycka till ni andra!!!

  • Fiffi Älskar Jari Kekki

    Hej alla hoppfulla människor,

    Jag tänkte bara fråga här och hoppas på svar kring graviditet..

    - Jag har länge försökt få barn tillsammans med min partner (vi har varit tillsammans i snart 2 år) Jag är nu 18 och han är 32.
    Tiden gick och började närma sig året, och vi ännu inte blivit "gravida".. Klart jag började ana oro efter all den tid att jag tog mig till gynekolog (vilket gav det bästa resultat) såklart.
    -Det visade sig att jag hade fått en vanlig infektion i underlivet som man lätt kan få om man ofta bär trosskydd, tvättar sig "för rent" där nere, samt att jag en gång hade glömt en tampong inne, vilket orsakade alltså bakterier..
    Och därefter antibiotikan blev jag återställd utan problem, så skall jag med all möjlighet kunna bli gravid..

    Och det tog inte lång tid mer än ca 2 månader (om jag har rätt) , första mensen skulle ju redan komma strax efter antibiotikan (alltså försent att försöka pricka rätt) Dock kom mensen 2 dagar för tidigt, men mensen därefter som skulle kommit nu den 23-25/6 KOM INTE ? och har ännu inte gjort.. (Alltså försenad) med 3-5 dagar.
    Jag har jag fått jättemycket vattniga flytningar, dock luktfria.. Tuttarna har alltid ömmat "skvallrat" att mensen är påväg.. Men .. Den är inte här, och brösten och vårtorna ömmar fortfarande..Jag fick även svampinfektion vilket jag inte har fått på EVIGHETER ?.. Hungern har ökat enormt, samt att jag sover jättedåligt och får huvudvärk mot eftermiddagarna i ca 3 dagar nu, magen har bubblat högt och tydligt, samt att jag har pruttat betydligt mer än vanligt..

    Känner någon här igen sig, eller kan på något sätt svara på vad det kan vara ?
    Jag personligen tycker (vill) inte att det skall vara annat än graviditet, men det har tydligen visat sig att utebliven mens har kommit med negativt grav-test hos andra, vilket gör mig hemskt orolig?... Jag vill ha starkt + när jag går till gyn, jag vill komma ut med ett leende på läpparna till min älskade partner.
    Jag vill inget annat än att bli gravid, och detta skulle va den bästa present för min partner Jari som fyller år nu den 2 juli 2011.
    Jag kanske har skrivit in mig kring fel inlägg, men jag är ny här, och hittar inte riktigt än hur jag bloggar nytt..
    Hoppas ni förlåter.

    Tack, M.v.h Fiffi

Svar på tråden Hur många har fått plötsligt utebliven mens utan att vara gravida?