Mega -Omega till alla! :-)
Eskimo Kids innehåller ju mer EPA och DHA än vad Eye Q gör. Dessutom innehåller det både Omega 9 och D-vitamin vilket inte Eye Q gör.
Så ni som väljer Eye Q istället, varför?
Jag har inte några aktuella priser så jag vet inte vad Eskimo kids kostar per dagsdos i jämfört med Eye Q. Jag vet bara att flytande och tuggisar är billigare än vanliga kapslar över lag. Det har med att flytande måste det vara mer antioxidant med för att klara av att utsättas för syrets skadliga påverkan som blir när det är en öppen flaska. Så det är en produktionsteknisk kostnad. Att tuggisar är dyrare är nog lite PR tror jag.
Vi testade att ge Z. (som har ADHD diagnos, men var inte diagnostiserad vid det tillfället) Eskimo kids men han klarade inte av den stora mängden som det blev. Han tyckte det blev en massa apelsin i hela munnen som låg kvar länge. Men han var väldigt fin i huden kommer jag ihåg. C. hans lillasyster har flera gånger sagt att hon vill ha Eskimo kids igen. Hon gillar apelsinsmak på det mesta så får väl göra henne till tåls snart ska beställa Eye Q så tar väl en flaska då.