Inlägg från: FrokenJo |Visa alla inlägg
  • FrokenJo

    Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!

    Hej på er!
    Härligt att läsa om välmående bebbar och fina siffror!
    Yasmin, vilken spänningshöjare! :)
    Jenpuh, jag är också riktigt nyfiken på den där bilden!!  Hoppas att ni mår bra fortf!

    Idag var jag på TUL (sista "tjuvkiken") och mina är jämnstora än, hade lite fettreserver runt magarna och fosterandades så det stod härliga till! Allt såg finfint ut och jag är så glad! Tvåan har hår sa BM och de är sååå söta! Dock ligger ettan envist m rumpan nedåt så vi siktar på den 18 och planerat snitt. Blev lite ledsen över det när jag såg En unge i minuten men, jaja, det blir bra!
    2751 och 2827 gr v'ägde de idag så det blir 3 kg+ här! Hurra!

    Oh, vad spännande hörni - snart kommer det att krylla av bebisar bland oss!

    Kram!

  • FrokenJo

    Hej hej!

    Love, din mage är fantastisk! Stor visst, men WOW! Härlig! :) VIlken fin klänning med förresten! Jobbigt med klådan, har det blivit bättre? Hur stora är dina bebisar (läst det kanske, men jag är så förvirrad för tillfället..)? Mina är runda och goa verkar det som ja. Lite annat den här gången!

    Jäntan: trist om du också får snitt fast du itne ville, men som sagt - man får ställa in sig på att man inte får bestämma själv helt enkelt. Det har hjälpt mig när jag har varit nere... Försöker fokusera på att det viktigaste är att de små mår bra och att det går bra! Inte långt kvar alls - pirrigt tycker jag! Skönt att flytten är klar!

    Yasmin: klokt att pyssla om dig så.. Mina fötter skulle må bra av en liten omgång! Och jag gråter också till förlossningarna på TV! :)

    Jag vill också hålla med om klagomålen på sömnen... Pust! Ge mig en hel natt nu innan - snälla nån!! ;)

    Erikamaria: jobbigt med såna dagar! Hoppas att det blir bättre imorgon!

    Och mugglesfan: bra att det var ett bra samtal och vad mysigt med varannanveckasUL. Jag längtar så mycket nu att jag skulle vilja kika in varje dag! Håller tummarna för vag fl för dig då!

    Ska iväg och fika med en enlingsgravid som är beräknad 8 dgr efter mig, undrar hur stor skillnad det är på magar...

    Ska fixa en bild jag med - nu är det ju verkligen Magar vi har! Inspirerande Love!
    Jag kommer nog att sakna den litegrann sen. Dock inte problemen med att resa mig upp, sitta på toaletten (fler som har besvärligt med det? Min mage är i vägen och benen domnar på 2 sek...), vända mig i sängen, resa mig ur sängen, ta av och på strumpor och ja... allt det där charmiga! Det som jag kommer sakna är allt sprattel och "vågorna" på utsidan av magen när de rör sig. Och när magen ser skev ut för de har lagt sig på nåt konstigt vis... Älskade små skruttarna!

    Kram på er!

  • FrokenJo

    Jenpuh: de är helt bedårande!!! Vad mysigt att ni är hemma nu, det är stor skillnad! Nils hade sonden några veckor efter vi kom hem (minns inte exakt) men det var riktigt skönt när man kunde slippa den! Minns 3-timmarscykeln, pumpar du också?

    Ja, jisses vad jag längtar efter mina nu... Love, det är ju snart dags för dig! Spännande! Har du kollat om de kan skicka hem dig? Tänk vad snopen man skulle bli... eller?

    Erikamaria: hur går det??

    Yasmin: nu får väl den där förskylningen ge sig! Hur mår du?

    Jag har för ovanlighetens skull sovit bra inatt! Sov bara på höger sida, istället för att vrida och vända på mig... Har fått märkligt ont på vänster, precis vid revbenen några nätter när jag legat på den sidan. Inatt, inget ont! Bara kisspaus en gång! Himla skönt!
    Men nu är det nedräkning... jag orkar ingenting knappt. Var in till stan och köpte skor till Nils igår och ja, inte så smart kanske... Ont! Så sista veckan blir LUGN! Inskrivning på torsdag, men dit tar vi bilen och så antar jag att man får sitta ner! :)

    Ha det fint! Kram!

  • FrokenJo

    Jäntan: ungefär så kände jag med. Meningslöst... Det är ju redan bestämt - inget vi har nåt att säga till om! Men, men...

    Love: Stort lycka till imorgon, kommer vänta spänt på uppdateringen! Och hålla alla tummar för att du inte får vända hemåt...

    Yasmin: FK :( Hoppas hoppas att det löser sig!

    En kompis till mig gjorde plan snitt idag. En liten flicka blev det! Gissa hur det sög till i magen när jag hörde den lilla gny och skrika i bakgrunden... Oh, vad jag längtar! Nästa måndag ligger jag där... på samma avdelning. Fast med två små (kommer inte riktigt att tro på det förrän de verkligen är ute ;) )

    Mår rätt okej, ont i ljumskarna och är sjukt osmidig - magen är ivägen t o m när jag sitter så den har nog sjunkit lite. Det är lättare att andas och äta, vilket också tyder på det och är uppskattat! Ingen vidare aptit dock.

    Trist med illamåendet förresten Erikamaria! Skönt att värdena ser bra ut!

    mugglesfan: imorgon ska jag sitta på altanen och götta mig - det lät härligt! Det är inte lätt att bara göra ingenting, nånting känns bra, precis som du säger. Det här är ju min sista vecka så.. nån kaffe eller glass får det nog bli med!

    Kram till er och kämpa på!!

  • FrokenJo

    Men Yasmin... vilken dramatik! :) Jag läste precis däruppe och tänkte gratulera till att ettan hade huvudet ned. Men det här... Som föregående talare så fint sa så klarar de sig bra om de kommer nu, men det är klart att nån vecka till är ännu bättre!

    Love måste ha fått! Lyllo henne!

    Vi var på inskrivning idag. Känns fortf overkligt att de ska ut på måndag - men skönt! Inatt höll de mig vaken i stort sett hela natten och bökade och försökte bryta sig ut. Pust!

    mugglesfan och annelian: skönt med fixerade ettor! Era barn är det ordning med! ;)

    Erikamaria: vad säger de om svimningarna? Det låter lite obehagligt... Inget att göra känns ju märkligt, men bra att du fick en bra natt!

    Ta hand om er allihop!
    Yasmin: keep us posted!

  • FrokenJo

    Känns det bra att vara hemma Yasmin?!

    Nej, jag är inte kvar. Inskrivningen betyder att man blir informerad och får träffa all inblandad personal så man vet vad som gäller nästa vecka. De snittar mån, tis, ons och alla är på samma info veckan innan. Sedan ringde de nu ikväll och gav oss mer exakt tid att komma in så nu är allt klart inför måndag. Känns heeeelt overkligt!
    Hur ska jag kunna koncentrera mig på något annat i helgen? Eller sova för den delen... ;)
    Ska försöka nu iaf. Godnatt på er!

  • FrokenJo

    Åh, Love... jag blir tårögd! De är helt fantastiska! GRATTIS! Skönt att det har gått så bra! Ta hand om er ordentligt och lycka till med amning och allt!

    Allihop: Visst måste vi väl fortsätta höras lite när bebisarna har ploppat ut?! Ska man göra en ny tråd för det eller fortsätter vi här?

    Skönt att du fått snittid Jäntan! Vilken v är du i då?

    Yasmin: dumma FK, varför ska de krångla nu??!! Håller alla tummar för att det löser sig!

    Jag ska iväg och hämta ett paket från MeandI nu - första syskonmatchningarna till alla 3! :)

    Trevlig kväll - vi hörs säkert i helgen. Jag lär väl vara lagom nojig... haha.

    Kram!

  • FrokenJo

    Hej på er!

    Det fanns inte internet på sjukhuset... men jag har tänkt på er!

    I måndags kom våra små underverk Elsa och Alva! kl. 10.09 och 10.11. Elsa, ettan, var mindre: 2880 gram 47 cm och Alva vägde 3205 gram och var 50 cm lång. De fick båda apgar 10-10-10! :) Underbart! Och de har fortsatt må bra!

    Jag däremot har haft det lite sådär. Vet inte hur mkt ni vill veta - vill inte srämma er som är kvar! Hursomhelst är jag mkt bättre nu och vi är hemma!!

    Det är fantastiskt med bebisar i magen, men ännu bättre när de är ute! De luktar gott och är så ljuvligt söta att man bara.... ja, myser! De är absolut tvåäggs - väldigt olika! Till sättet också. Alva är matglad och vädigt bestämd. Elsa försiktigare och lugnare, men kan säga ifrån.

    Ska se om jag kan bestämma mig för nån blid att lägga upp. Har inte kollat igenom alla än...

    Kram på er!

  • FrokenJo


    Elsa överst i bild och Alva nederst. :)
    Och ja, jag älskar randigt!
  • FrokenJo

    Hej på er!
    Jag har inte glömt er - bara haft en massa annat för mig...

    Grattis Parzzon, vilka fina gossar!! Bra size på dem med! Urgulliga kläder också!

    Visste inte om det där med sjukskrivningen Yasmin. Varför berättar de inte sånt? Jag har bara diskuterat det med alla och konstaterat att det är konstigt att man inte blir det. -det är ju en STOR operation. Undrar om man kan fixa i efterhand... Jag har ju dessutom varit dålig...

    Idag mår jag lite bättre, tackolov och äntligen! Jag har varit så matt och trött och konstig. Först fick jag ju då havandeskapsförgiftning, sedan frossa över mjölktillrinningen och såriga bröstvårtor, har fortf högt blodtryck och i onsdags åkte jag in till gynakuten och fick två sorters penicillin för någon typ av infektion. Läkaren kunde inte riktigt hitta exakt vad eller var men sa att de är liberala med antibiotika till nyförlösta då man fort kan bli sämre och det vill man undvika, förstås. Skönt med ordentlig koll och att allt med livmoder/snitt osv såg bra ut, men skit att må så dåligt! "Barnsängsfeber" kallade han det. (Låter som en 1500-talsåkomma säger min man!)
    Själv tror jag att mycket är en stressreaktion. Snittet var riktigt jobbigt mentalt. Jag ville verkligen inte och så tog inte bedövningen helt och jag fick panik och mådde dåligt under operationen, fick högt blodtryck och ojämn puls, lugnande medicin och så kände jag delvis när de fixade ihop mig igen. Riktigt riktigt otäckt och obehagligt. Tvingades dessutom ta blodförtunnande sprutor i 7 dagar och jag har allvarlig sprutskräck!! Har varit en jobbig första tid och jag var inte alls beredd på det. Min graviditet var ju trots allt rätt smidig och bra. Typiskt att kollapsa efteråt...  

    Som tur är fick jag ju världens finaste, friska flickor... :) Nu ligger de i min famn. Elsa äter lite fortfarande och Alva sover och snarkar!

    Jag förstår att ni som inte fått än längtar och längtar, men vad fantastiskt att nästan alla bebisar stanant så här länge i magen! Det är ju vanligt med prematurtvillingar menar jag... :)
    Jag är också väääldigt nyfiken på resterande små skruttar, det känns ju lite som att man känner dem efter all den här tiden tillsammans!

    F ö tycker jag också att vi uppdaterar i listan nu! Kul! Datum, vecka, namn, vikt/längd?!

    Kram och trevlig valborg!

  • FrokenJo

    Jättegrattis Erikamaria!!! Härligt att allt gått så bra!!!

    Vilka sötnosar Yasmin! :)

  • FrokenJo

    Grattis grattis Annelian! Bra storlekar på dem och roligt med en av varje!!


    Hoppas att du hämtar dig fort och bra!


    Kram!

  • FrokenJo

    Hej på er!
    Jisses vad tiden bara går-- dagarna försvinner! Men jag föstår att det är lika för oss alla. Värre för vissa... fy, vad okul med RS Love! Hoppas att det går bra för er hemma nu!

    Kul att höra lite hur ni har det allihop! Det här med maten är typ det allt kretsar kring här med. Jag helammar i stort sett ännu.... Elsa fick en flaska förra måndagen då hon var hysterisk på kvällen och min mjölk hade minskat till ingenting kändes det som. Stressig helg, oregelbundna mattider och lite slarviga tag gjorde så att det blev lite tokigt. Överhuvudtaget verkar min produktion gå upp och ner hela tiden. Ibland sprängs de nästan för att ett halvt dygn senare kännas nästan tomma... Konstigt! Och jag blir lite uppstressad - vilket inte är bra!
    Tjejerna går iaf upp bra så de får i sig så mkt de behöver! Nu har de börjat sova lite längre någon gång om dagen med, skulle vara toppen att få det på natten! Som det ser ut nu ammar de var 3-4e timme dygnet runt, vilket är helt okej så länge de är någorlunda synkade annars ammar jag varenda timme känns det som. Men, den här tiden är kort i det stora hela tänker jag...

    Idag, 7v+2d väger Elsa 4400 g och Alva 4235 g. De börjar bli stora! Nu är de mer vakna och pigga och nu ler de lite och pratar och viftar. De tittar efter grejer och kan ligga i babygymmet eller babysitter en stund. Mysigt!

    Har tänkt på att det hade varit så kul att ses med alla bebisarna... och så kommer jag på att vi bor så utspritt... Vi får höras här helt enkelt...

    Kram och ta hand om er!

  • FrokenJo

    Vad jobbigt med sjukhuskontroller! Jag vet hur det är, med sonen har det varit (och är) mycket... Oroligt och inte kul!
    Jag är SÅ lycklig och tacksam över att tjejerna mår så bra. Oron över vikten är fullt tillräckligt för mitt psyke just nu. Som flera har skrivit - sömnbristen gör inte att man är sitt bästa jag direkt!

    Jättefina barn ErikaMaria! :) Vill också se fler bilder!

    Här är våra älskade pluttar i veckan:
    Senaste BVCkontroll i tisdags - E 4400 g & A 4235 g så det går framåt. Eller uppåt... haha!



                              Elsa                                                                            Alva
  • FrokenJo

    Heeej!

    Oj, vad jag har tänkt på er och saknar er! Härligt att se att ni skriver lite emellanåt fortf! :)

    Jisses vad körigt det är här. Nils, 3 år, är en ritktig treåring i kvadrat - skitjobbigt och vi är dödströtta vilket inte gör det lättare :( Har såå dåligt samvete för hans skull. Det är nog det värsta. Tjejerna sköter sig nog faktsikt rätt bra. De skriker lite på kvällarna, men det är ju så det är och att det är två gör ju att det känns jättemycket... Jag helammar så när som på någon flaska i veckan, men det har inte varit räkmacka - halvt slutkörd och nojig över om det ska räcka och om jag ätit något som gör att det får ont i magen osv. Tänker att det nog blir mer och mer flaska fr o m nu... Behövs lite bättre rutiner och kontroll på tider nu när mannen ska börja jobba och storebror börja förskola om två v. Fast det är ju tidskrävande och bökigt det med, hur gör ni? Jag har väldigt lite erfarenhet...

    Önskar att jag hann njuta mer. Gör ni andra det? Klart att jag älskar dem och de är fantastiskt söta och mysiga (emellanåt :)) men jag är så hiskeligt trött och känner mig så otillräcklig hela tiden. Vill inte missa det mysiga med bebistiden och sen ångra mig, om ni förstår...

    De har iaf gått upp rätt bra i vikt. prick 5 kg för 13 dgr sen da de var 3 mån minus 4 dar, och de ler och jollrar, vilket är underbart! Nu leker de även lite i babygymmet och håller i snuttar och gosefiltar.

    Kram på er!

  • FrokenJo

    Hej på er!
    Kära nån vad vi har fullt upp va?! :)
    Men vad häftigt det är! Den här åldern (runt halvåret) är ju så kul! Elsa och Alva är sociala, pigga, glada, goa, de gillar mat och sover hyfsat... Nu sitter de rätt stadigt båda två och det händer så mycket.
    Vore roligt att läsa mer om varandra igen tycker jag.

    Ska uppdatera mig på tjejernas storlek imorrn eller nåt... Alva (2an) vägde iaf 7790 g och var 66 cm igår. Hon är rundare men kortare än Elsa nu. Fast otroligt nog följde de varandra en period och vid ett tillfälle skilde det 4 gram! :)

    De får mat mitt på dagen nu, ca kl 11 och gröt/välling på kvällen. Amning fritt däremellan.

    Och nu vaknar Elsa...

    Kram!

Svar på tråden Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!