• riverA

    Bf feburari 2012

    Frambuesa skrev 2011-11-09 16:33:56 följande:
    jag med! hade trivts hur bra som helst.. sysslat med mitt målande, fixa och dona ..läsa lite intressanta kurser.
    =)

    Då har man varit på Mvc, Sf mått på 25,5 ( 2 cm mer än med sonen, har dock gått en vecka extra) hennes hjärtljud låg på 155 och själv har man ökat 4,5 kg i vikt =)

    Blodvärdet på 123 = super!! 
  • riverA
    CarolinS skrev 2011-11-10 21:38:27 följande:
    Bra värden river!!! Gött!! :) grattis :)

    Jag e lättad har idag på bara 2 timmar lagt handpenning på ett badkar och dessutom beställt både duschkabinen å duschväggarna :) Kompromissade med mig själv å valde att köpa ett litet bubbelbad å lyckades hitta ett fräscht å fint på blocket faktiskt känns lite konstigt men bra :) Allt tillsammans kostade 14.500kr!!! Hälften nästan av vad vi räknat med :) å då är det bara en blandare vi måste köpa till. Hittade ett klipp på duschväggar där den takduschen jag vill ha ingick plus nedsatt pris å i duschkabinen ingår munstycke. Så en blandare som sagt så var kittet klart :) kabinen såldes oxå nedsatt pris nu tur man väntat å haft is i magen ;)
    Alltså alla dessa grejer man ska bestämma....för varje sak nu så blir det en lättnad :) Nu får nog dessutom skötbordet plats när vi valt ett mindre badkar ;) sånt e oxå viktigt! ;) :)

    Annars kan jag säga att bebisen här har sagt ifrån när jag stressat för mkt på jobbet... Den har spänt å sparkat som en dåre hi hi. Har inte kunnat äta förrän nu ikväll heller så det var ett bra beslut jag tog häromdagen att bli helt sjukskriven igen. ingen mer jobbstress. Nu blir jag hemma å fokus ligger på familj å hus i nästan ett år! :D
    Kanske att jag kan berätta för er sen hur bra jag mår ist ;)
    Tack tack =) Och härligt för dig att bara behöva ägna tid åt familj och hus!! Nu vill vi bara höra hur gött du mår =)

    Lao: Hahaha, har fått samma "sjukdom" som dig, donar och grejar här hemma. Ska börja inreda barnrummet imon (som idag är ett arbetsrum/datarum. Och har dessutom skrivit färdigt alla julkort, de ni ;)

    Ha en underbar helg nu alla!!
  • riverA
    Frambuesa skrev 2011-11-14 11:57:24 följande:
    suck, igår fick jag blodblandade flytningar.
    Hade inte ont eller så, men ringde till förlossningen för att höra iaf.. trodde de skulle säga att allt var ok och ingen fara, men de ville att ja skulle avakta någon timme och om det inte slutat skulle ja komma in. 

    Vi åkte in och fick ligga med slangar och dopplers och gudvetallt för att kolla hur täta mina icke existerande sammandragningar var, ja hade ju absolut inte ont eller så.. kände mig sjukt fånig.
    Men blev iaf undersökt, då jag var nojjig att de va blödning från livmodertappen eller moderkakan.. men de var bara från slemhinnan och allt var lugnt. Blir bara så trött på detta ständiga nojjande.. känns som jag kommer bli galen snart, jobbigt att man ska vara ett vandrande nervvrak..

    hur mår ni andra?
    Men fy, hade gjort samma sak som dig Lao (åkt in till sjukhuset alltså) Inget att känna sig fånig över.

    Själv mår man bara bra, va på Ladies Night i lördags. Vilken superkväll! Brolle e bra snygg!!! Tredje året man är på detta nu och de blir bara bättre =)
  • riverA
    vargaa skrev 2011-11-14 22:55:41 följande:
    Usch va obehagligt Lao. Tur att det inte var ngn fara. Jag mår fortfarande väldigt bra. Inga krämpor här. Bebisen sparkar på. I fredags blev jag dessutom äkta hustru så då blev det några fler vuxenpoäng.
    Stort grattis!!!!! Väntar också på att min gubbe ska fria efter 9 år tillsammans =)
    Men nästa år har vi varit förlovade i 5 år och tillsammans 10 år så då kanske ;)
  • riverA
    barnsjuk skrev 2011-11-18 16:15:54 följande:
    Hej! Har haft andningsproblem ett tag och undrar om någon annan känner igen sig. Jag  hade först svårt att andas på natten, antog att det var pga att det trycker. Sen blev jag förkyld och det blev ännu värre, blev andfådd och vit kring läpparna. Fick åka in och kolla så att jag inte hade lungemboli, och så undersökte de hjärtat. Allt såg bra ut, men jag fick astmamed. Blev bättre av den men inte helt bra, Känns fortfarande som om trycket jag känner har en stor orsak till mina besvär. Förkylningen är nu läkt. Orolig för att barnet inte ska få syre...
    Men fy, låter inget vidare. Känner inte igen mig och har inte hört någon som haft detta. Hoppas att du snart känner dig bättre.
  • riverA
    Frambuesa skrev 2011-11-18 10:41:44 följande:
    hej allihop.. nu har jag varit på 3d ultraljudet. Var så sjukt stressad imorse..givetvis var det vagnfel på tbanan och oregelbunden trafik, jag hade 2 byten och de matchade med 3 minuter hahah. Det slutade med Taxi och sthlms morgontrafik är ingen höjdare han iaf precis.

    Det var en flicka..man såg det till 100 procent, så det var skönt att få det där utrett iaf haha nu kan ja börja handla mina bebiskläder. Tyvärr ville hon ligga mer armarna över ansiktet så man såg ett öra ungefär.. vilket såg väldigt fint ut haha.. Me bm var så snäll och gav mig en ny gratis tid, eftersom hon vägrade flytta sig och vi inte kunde få någon bra bild på ansiktet. Så jag ska dit den 2 december igen hoppas hon sammarbetar lite mer då.
    hon låg på understa viktkurvan så det blir nog ingen bautabebis iaf, men eftersom både jag o sambon är rätt små så var det inte någon större överraskning egentligen.
    Åh grattis till tösen =) Då stämde inte de kinesiska horoskopet på dig då.
  • riverA
    CarolinS skrev 2011-11-21 21:46:47 följande:
    Idag kom ett tjockt kuvert från Västra Götalandsregionen....

    En ganska lång väntan men jag har känt mig lugn eftersom jag har en bra läkare som skickat remissen om snitt och min läkare var säker på att snittet skulle bli godkänt. Och hon hade rätt!!!! Skrattande
    Det som överraskade mig mest var att även tid och plats för inskrivning och datum för snittet fanns angivet :)
    Alla säger jämt att beslutet kommer först och senare kommer det en tid och att det kan komma så nära som 2 veckor innan. Min läkare sa dock att hon skulle skriva att det vore bra för mig som patient att få tid så snart som möjligt för förberedelse. Jag har ångest (panikångest) och har haft det sen jag var liten. Blev traumatiskt för min del efter senaste förlossningen och det ligger ju så klart kvar. Sen har det varit ett tufft år pga av andra saker i familjen så min psykiska styrka är inte den bästa. Och som ni vet har jag ju inte mått så bra, hyperemesis... Fortfarande illamående men det går oftast att kontrollera nu iaf. :)  Så att veta i god tid gör att jag känner mig lugn att jag hinner tänka. :)

    Min sambo blev oxå glad att nu veta att det blir det som är bäst och att vi inte behöver fundera mer på det. Han var säker på ett ja efter att jag berättat hur säker läkaren var. Han vet att jag litar på min läkare. Men jag å min sida visste ju att beslutet inte låg hos henne, men hon är ju förlossningsläkare så hon vet hur en remiss ska skrivas ;)

    Så nu ser vi med längtan fram till slutet på jan när inskrivningen är den 27 jan och sen är snittet planerat till den 1 feb 2012 :)
    Härligt att allt är klart nu!
  • riverA
    Frambuesa skrev 2011-11-28 17:07:17 följande:

    Jag har börjat vakna mitt i natten av att jag har jätteont i svanken, vill typ gå ut en långpromenad kl 4:00 och göra lite stretch övningar för att knäcka ryggen.. helt sjukt. Har hört att det kan hjälpa med en kudde mellan benen..får väl testa det.

    Blev även utskälld av min bm idag när jag nämnt att jag varit på 3d ultraljud.. för att jag tyckte det vore spännande.
    Då sa hon ''VET du hur mycket strålning det innebär.. man ska endast göra ultraljud av medicinska skäl! det är ingen teater show heller''  Då frågade jag hur man ställer sig till riskgraviditeter där det krävs flera ultraljud..så sa hon ''då ska man inte oroa sig för strålningen'' ... vi blev i princip osams och hon stack extra hårt och oförsiktigt när hon tog blodprovet sen hahah, jag började tillochmed skratta för jag tyckte hon var så fånig.


    Men hallå!? De är väl inget ovanligt att man gör ett 3D ultraljud nu för tiden?? Kan väl ändå inte var så farligt, en dålig dag för bm kanske ;) Synd bara att de ska gå ut över patienterna ;(

    Såg bilden på din katt förresten, våran katt gjorde samma sak när vi väntade första barnet, först sov hon i spjälsängen och sen bonade hon in sig i barnvagnen =) Och härromdagen när jag skulle kolla var första bilbarnstolen stod, var den en enda stor hårtuss =) Så fick tvätta och torktummla allt för att få bort håret.
    Där har väl hon legat och sovit sedan sonen fick en större bilstol
  • riverA

    Har själv börjat få ont/kramp i magen och vaknar flera gånger per natt =(
    Men har nu en kudde mellan benen och en under magen, lite jobbigt att flytta med dem när man vänder sig om, men de funkar i alla fall.

    Och även denna graviditet ligger bebisen och trycker på mina revben, AJ! Får sitta och trycka tillbaka en stund så blir bra =)

  • riverA
    CarolinS skrev 2011-11-29 22:11:46 följande:
    Måste säga att känslan av sparkar mot revbenen än så länge e trevligare än neråt ;) Förra grav med min dotter så låg hon med huvudet upp å sparkade ner hua ont gjorde det. Bebisen i magen nu sparkar uppåt å åt sidan å den börjar ju bli stor nu men känns ändå ok. Kan inte riktigt förstå att tiden nu går så fort :) Imon v31 bebis e ju nästan klar, skönt att veta att den nu bara ska växa på sig å utvecklas :)
    Tycker ni tiden går fort el långsamt??
    Tiden går sjukt fort! Kan ju vara för att man har en till hemma. Men första barnet gick de ju sååå långsamt vissa perioder.
Svar på tråden Bf feburari 2012