Inlägg från: Rainbow Dash |Visa alla inlägg
  • Rainbow Dash

    Rengbågsförsök?

    Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.

  • Svar på tråden Rengbågsförsök?
  • Rainbow Dash

    Spännande. Känner du något? Jag har inga symtom förutom att jag har hög kroppstemperatur men det har jag även alltid vid PMS så inget bra att gå efter.

    Är detta er första gång?

  • Rainbow Dash

    Förlåt om jag var otydlig tidigare, jag menade ifall det är första barnet? Detta var första försöket denna gången men vi har redan två barn. Det har gått oförskämt smidigt med de två första så vi hoppas såklart att det ska gå snabbt igen men tyvärr så blir man ju hela tiden äldre också.

    Jag vet att det är tidigt att leta symtom men jag kan inte låta bli. Det här är nog den långsammaste tiden, den från besöket till besked. Vore skönt ifall man fick veta redan nästa dag istället för detta tråkiga väntande.

  • Rainbow Dash

    Regnbage grattis till pluset! Jag hoppas verkligen att vi också plussar snart.

    Vi bor i Stockholm men har kört på Storken från första början. När vi väl hade bestämt oss för barn var jag alltför otålig för att stå i landstingskö i flera år (som det var då). Eftersom vi har haft en sån tur har vi aldrig behövt ångra oss.

    Jag vill testa nu! Testade dock innan bim med förra barnet och fick minus på ett test som det stod att 95% testar positivt innan bim på och då känns det onödigt att börja testa denna gången.

  • Rainbow Dash
    regnbågsbaby skrev 2012-09-17 09:36:45 följande:
    Räknas ökat blodflöde i underlivet som gravsymtom?
    Jag tror det!

    Känns som om detta är en positiv tråd. Jag har BIM på onsdag men tror att jag är gravid. Är inte säker och har ej testat men känns som det. Har haft molvärk nästan hela tiden sen ÄL och nu börjar jag även få ont i brösten och det har jag inte haft som PMS sen jag var 20. Nu börjar jag bli otålig och vill testa. Kanske fuskar jag och tar ett test i morgon bara för skojs skull.
  • Rainbow Dash

    Har aldrig tempat men känner att jag varit väldigt varm efter ÄL denna gången. Brukar märka av en höjning av kroppstemperaturen innan mens men denna gång kom den mycket tidigare så jag hoppas att det indikerar graviditet och inte mens.

  • Rainbow Dash
    LiveYourDreams skrev 2012-09-18 09:14:00 följande:
    Rainbow dash: testat än? :)
    Nej. Jag hade gärna gjort det men frugan säger nej. Har BIM i morgon och hon vill ej testa  innan. Med förra barnet testade vi innan BIM och fick negativt och hon blev besviken. Kommer nog inte testa förrän torsdag morgon då vi kan göra det tillsammans. Bara nu inte mensen kommer innan dess..
  • Rainbow Dash

    LiveYourDreams, är ju inte säkert om du testar redan. Jag testade negativt på BIM -1 när jag väntade lilla. Ge inte upp än.

  • Rainbow Dash

    BIM idag, ingen mens! Ska testa imorgon bitti ifall den inte kommit då. Har aldrig plussat innan BIM +1 så kör på det igen. Jag tror att jag får ett plus då jag inte har mina vanliga PMS symtom. Trodde dock inte det skulle gå såhär snabbt så känner mig inte riktigt förberedd. Jaja ifall det går bra har vi ju många månader att vänja oss :)

  • Rainbow Dash

    Bu, testade i morse och det var negativt. Helt blankt inte antydan till streck. Suck. Dock har inte mensen kommit än och frugan påstår att jag inte plussade med döttrarna heller förrän runt BIM+3. OK, så väntar några dagar till och får testa igen om den inte kommer. Känns inte alls lika kul nu dock. Åååååh.

Svar på tråden Rengbågsförsök?