• Anonym (Tjej)

    Kan inte ta bort barnet.. Behöver hjälp!

    Hej!

    Jag hoppas att ni kanske kan hjälpa mig lite för jag vet inte vad jag ska göra. Jag mår så jävla dåligt och mitt liv är slut. Mår illa över vad jag ställt till med och mitt liv skulle verkligen inte bli såhär!!! Vill berätta lite bakgrund först:

    Är en tjej på 18, bor fortfarande hemma. Vi bor grannar med ett par. En tjej och kille. Han var väldigt trevlig och pratade och hälsade alltid på mig. Jag tyckte att han var väldigt charmig och så var han väldigt snygg men jag försökte inte tänka så mycket på det då han faktiskt har flickvän. Flickvännen pratade jag med ibland bara, hon var inte lika pratsam men vi hälsade och så. Min mamma och flickvännen pratade dock ganska mycket och verkar komma bra överens. 

    Iallafall, en kväll i somras hade jag varit ute med mina kompisar och var påväg hem. Jag var ganska full och tänkte att jag genar genom grannens trädgård. Man kan gå genom ett par buskar så man kommer till oss. Märker inte att grannkillen sitter vid sin altan och eftersom jag hade druckit en del så såg det väl ut som om jag behövde hjälp så han kom fram och frågade hur det gick typ. Så hjälpte han mig över till vår trädgård och följer mig till min dörr. Har lite problem att få upp låset så han hjälper mig med det också sen frågar jag om han inte vill komma in och hänga. (Vi har en liten stuga precis bredvid våran tomt som jag ''bor'' i, ifall någon undrar över vart mina föräldrar var). Jag bjuder honom på en drink som jag fixar och så sitter vi och snackar lite. Säger att jag måste gå och lägga mig och han frågar om han inte får ge mig en godnattpuss, vilket han får. Vi byter även nummer. Kvällen efter sitter jag och en kompis och dricker drinkar och jag får då ett sms av honom där han frågar om jag är vaken. När min kompis stuckit hem skriver jag tillbaka att jag ska se film och frågar om han vill komma. Under filmen kysser han mig och det ena ledde till det andra och vi hade sex. Han sover över och sticker sedan hem på morgonen. Sedan hade vi inte så mycket kontakt, han skrev bara att hans fru inte får veta detta. Jag vet att det var jättefel gjort och dumt av mig.

    Nu kommer det allra värsta - Jag har inte vetat om att jag varit gravid. Jag har haft mens som vanligt. Dock är jag smal så efter ett tag började jag känna mig tjock, jag tänkte inte att jag kunde vara gravid då jag är jättenoga med mina p-piller men jag läste runt lite på nätet och ser vissa symtom som stämmer in - Mer flytningar, trötthet osv så tänkte jag gör ett test - Vilket visar neg. Tänkte inte mer på det men jag började må dåligt så tog kontakt med ungdomsmottagningen och fick tillslut reda på att jag är gravid, är i v 21+3. Jag får inte ta bort barnet. Det syns inte än så jättemycket om jag bär bra säckiga kläder men snart kan jag inte dölja det. Jag vill dö på riktigt. Ingen annan än jag vet detta. Herregud vad jag har ställt till det för mig, jag är så jävla dum i huvudet. Vad ska jag säga till mamma och pappa? Och till pappan till barnet som redan är gift..? Fyfan, jag blev riktigt jävla straffad.. Vad ska jag göra?

    Kan ni hjälpa mig? 

  • Svar på tråden Kan inte ta bort barnet.. Behöver hjälp!
  • Anonym (Tjej)
    Tow2Mater skrev 2014-09-25 01:13:00 följande:

    Forst prata med pappan, och låt honom veta. Det är ju som det är.


    Jag vet verkligen inte vad jag ska säga eller jag menar att det kommer ju gå helt åt skogen. Tänker bara på vad hans fru ska säga när allt kommer fram. Mår så dåligt över vad jag ställt till med .. Har så ont i magen över att jag måste kontakta honom och berätta allt.
  • Anonym (Tjej)
    Tow2Mater skrev 2014-09-25 01:27:09 följande:

    Det är ju inte vad du 'ställt till med', han har ju lika stor skuld. Gentemot sin fru har han all skuld. Men nu får ni ju tänka på barnet. Se vad han säger forst, och gå sen vidare därifrån.


    Jo jag vet att han har lika stor skuld då det är han som är gift men jag känner mig så jävla dum. Vore det dumt om jag kontaktade honom via sms? Jag kan ju inte gå hem till dom direkt. Usch vad detta är jobbigt.
  • Anonym (Tjej)
    Ganyca skrev 2014-09-25 02:08:29 följande:

    Men oj, vad jobbigt!

    Bara av ren nyfikenhet, du behöver inte svara om du inte vill, hur gammal är pappan och har de barn?

    DU har ingen som helst skuld i det här. Som Tow2Mater skrev - han är den enda som har all skuld gentemot sin fru. Dessutom skriver du ju att du ätit p-piller men blivit gravid ändå.

    Hur känner du inför själva tanken på att få barn? Har det sjunkit in än? Hur har du tänk om framtiden för dig själv och ditt barn? Hur reagerade du när du fick reda på det, och vad sa barnmorskan? Erbjöd hon dig någon samtalskontakt? Har du och dina föräldrar bra kontakt så att du känner att du kan berätta för dem, tror du de kommer att stötta dig?

    Styrkekram!


    Det är okey, jag kan svara. Han är 30, nej dom har inga barn. Jag känner mig så jävla dum, jag fattar inte varför jag gjorde det och hur jag kunde missa att jag är gravid. 

    Jag skäms så mycket för att skriva det, men jag vill verkligen inte ha detta barnet. Det känns inte som mitt barn.. Usch vad hemsk jag låter men jag förstår inte riktigt att jag kommer föda detta barnet.. Känns jättekonstigt och jag mår dåligt av att bara tänka tanken. Jag blev så chockad när jag fick veta att jag var gravid så jag trodde inte på det först.. Jag sa inte riktigt som det var, vem som var pappa och hur hela situationen såg ut då jag skäms så fruktansvärt mycket.. Hon såg ju att jag var chockad och jag blev ju informerad om att jag inte kan göra abort längre. Jag ska träffa en barnmorska på ungdomsmottagningen nu på fredag. Jag vill inte ens berätta hur det ligger till för henne, men jag måste ju antar jag.. Hon kanske kan hjälpa mig. 

    Jag har bra kontakt med mina föräldrar men jag vet att detta kommer göra dom ledsna på mig.. Jag skäms också för att berätta detta för dom. Det gör jag verkligen. Speciellt min pappa, jag tror inte han kommer bli glad.. Jag vet ärligt taat inte vad dom ska säga.. 
  • Anonym (Tjej)

    Tack för era svart!

    Jag kommer inte få göra abort, det går inte. Dom sa att jag inte kommer få igenom det, och att det krävs väldigt mycket för att få göra det.. Jag pratade med flera som sa samma sak. Jag mår så fruktansvärt dåligt över detta. Mitt liv kommer liksom ta slut nu. Jag låter fruktansvärt dum och självisk kanske men jag vill inte ha ett barn... Jag vill inte ha ett barn med den killen. Allt är fel. Hela mitt liv är förstört.. 


    Anonym (Hannah) skrev 2014-09-25 02:41:22 följande:

    Oj vilken jobbig situation du är i.

    Har du fått boka rutin ultraljud ? Det måste du göra direkt så du för kolla på bebis och se så allt stämmer och så.

    Jag förstår att du inte kan ta dig an bebisen ännu men det kommer det lovar jag dig, jag var i samma sist som du och fick sedan en underbar dotter och älskar henne mer än livet idag.

    Lycka till <3


    Jag ska till barnmorskan imorgon igen, hon ringde mig idag och sa att vi ska göra ultraljud igen, kanske det som är rutin ultraljud..? Jag blir så förvirrad av allt så glömmer bort saker och orkar knappt lyssna.. 

    Fint att det gick bra för dig med din dotter! Jag vet inte om jag kommer känna så för mitt barn, jag låter jättehemsk nu men det känns liksom inte som mitt barn, jag känner mig jättedum som skriver så men jag mår dåligt av det.. 

    Tack!
    Anonym (Druckit??) skrev 2014-09-25 16:31:07 följande:

    Eftersom du inte vetat om graviditeten fram tills nyligen... hade du hunnit dricka alkohol lr tagit ngt som kan vara skadligt för barnet??


    Ja, jag har druckit. Men sedan jag misstänkte har jag inte druckit. Sen har jag inte tagit något annat som kan vara farligt..
  • Anonym (Tjej)

    Jag vet att jag varit helt jävla dum i huvudet och jag ångrar det så sjukt mycket! Det gör jag verkligen.. Jag vet att jag gjort fel eftersom jag visste men gjorde det ändå. Jag vet inte vad jag tänkte. Jag hatar mig själv just nu. Jag har påriktigt förstört heeela mitt liv. 

  • Anonym (Tjej)
    Vicha skrev 2014-09-25 17:40:51 följande:
    Förstår att det känns så nu som du förstört hela ditt liv o blir inkastad i detta så sent o hinner inte själv bestämma över ngt som abort, men det finns lösningar. Däremot kommer nog det inte gå så bra mellan grannen o hans tjej kan man tro menmen man vet ju aldrig.
    Jaa jag har suttit uppe hela natten och tänkt på olika slags lösningar. Jag vill inte ha barnet Gråter Det känns inte rätt och jag mår fruktansvärt illa när jag tänker på det.. Jag kommer inte vara en bra mamma, jag har aldrig ens hållit i en bebis. Mitt liv är att hänga med vänner, festa och resa. Jag kommer aldrig göra det på samma sätt igen. Jag vill inte förstöra min kropp för ett barn. Vilken kille kommer vilja ha mig när jag fått barn med en 12 år äldre kille som är gift. Jag vill inte ha han som pappa till mitt barn, det var inte såhär det skulle bli.. Stackars barn.. 
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Jag) skrev 2014-09-25 17:47:12 följande:
    Jag hör du har det tungt . men ditt liv är inte förstört för att du får ett barn. Jag blev oplanerat gravid som 18 åring och idag är hon 9 år gammal. Mitt liv skulle inte ha varit så underbart utan henne. Jag förstår du är rädd orolig men barn är en gåva. Visst dom är krävande men du är ändå 18 år. Du har full möjlighet att bo i lägenhet ha vårdnad och skaffa jobb och körkort. Livet är inte öevr för att du får barn. Jag skulle nog säga att mitt liv började när jag fick mitt barn. sen nu har jag flera och jag kan inte säga mitt liv är över.
    Tack för att du försöker lugna mig. Men jag tror inte jag kommer känna så för mitt barn.. Jag vet hur illa det låter och hur hemsk jag säkert verkar men allt är fel, allt verkligen. Många som säger att det löser sig och att det kommer gå bra men allt är verkligen åt helvete. Jag hatar mig själv och jag tycker synd om barnet som är oskyldig och jag kan inte känna kärlek till det, vill bara ligga här i min säng och dö känns det som. 
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (adoption) skrev 2014-09-25 18:11:51 följande:

    Hej. Efter att nyligen ha gått föräldrautbildningen inför adoption fick jag veta att det även finns så kallad "svensk-adoption" som innebär att du tar kontakt med soc å sedan så finns det ett antal par som även är godkända för adoption inom landet. Du kan även själv välja ett par som du skulle vilja adoptera barnet till å så prata med soc om det.

    Nu vet inte jag hur du vill göra, men jag hoppas du kommer fram till det som känns bäst för dej.

    Prata med pappan ochså. Å berätta för dina föräldrar... tror du kan behöva deras stöd.

    Jag jobbar även på förlossningen och jag har träffat 2 stycken senaste året som valt att adoptera bort direkt vid födseln.

    Gör de som känns bäst för dej men om du väljer adoption så finns det många barnlösa där ute som längtar efter barn.

    Ta hand om dej. /kram


    Jag vet inte vad jag vill, ena stunden vill jag något och nästa något annat. Jag önskar bara att det försvann men det går ju inte. Jag har tänkt att jag ska prata med min mamma ikväll, det kanske blir lättare då.. Jag vet inte.. Skäms så mycket. Önska att jag slapp berätta vem pappan var. Jag vill inte ha barnet men samtidigt vill jag inte ge bort det till någon annan, tänk om man ångrar sig? Och vem ger bort sitt barn, tänker man inte hela livet på det då? (Menar inte att det är fel att adoptera bort sitt barn men för mig känns det dumt). Jag vet ärlig talat inte vad jag känner..

    Tack för ditt inlägg!
    Vicha skrev 2014-09-25 18:19:08 följande:
    Tja rätt naturligt att känna så när man är arton, resa festa vänner mm.
    Iof är det ju bla hormoner o graviditet som "förstör" kroppen o där är du ju redan, eller hur menar du? Nä jag håller med dig om att du kan nog inte räkna med att en kille i din ålder är mogen för ett förhållande med en jämnårig tjej med barn men å andra sidan om du nu väljer att behålla o uppfostra detta barnet så ändras man med mammaskapet liksom o kanske upplever dessa killar som super omogna o inget o ha iaf
    Ja det kanske är vanligt att känna såhär men känns som om jag är ensamast i världen.. Näe jag menar ju bara att kroppen blir ju aldrig sig lik efter en graviditet. Kanske låter dumt att tänka på utseende men jag är inte mogen för ett barn och jag borde inte ha ett barn egentligen.. Det var verkligen inte såhär det skulle bli. Jag ville hitta en kille och bli kär i och skulle skaffa barn med och ha en lycklig graviditet och se fram emot mitt barn men nu känns allt så hopplöst..
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (adoption) skrev 2014-09-25 18:47:11 följande:

    Tänk efter vad du vill i livet. Är det möjligt att åstadkomma å göra det med ett barn. Jag är en positiv person som tror att allt är möjligt bara man vill:) men tänk ochså på hur du skulle vilja ha framtiden. Å tänk på om du skulle klara allt ekonomiskt. Jag tror säkert att man tänker på barnet man ger bort men då får man nog ochså tänka att det kom till en familj som verkligen älskar det. Jag och min man är mitt uppe i adoptionssvängen å soc synar oss inifrån och ut. Så om du väljer att adoptera så kan du nog nästan va 110% säker på att det kommer till ett bra hem. Om du känner att du vill adoptera bort barnet så tänk att där skulle de va älskat och efterlängtat från första stund av båda föräldrarna.

    Prata med din mamma om situationen. Du behöver ju inte berätta allt om du inte vill. Hoppas hon förstår å stöttar dej hur du än vill göra.

    Skicka ett pm om du vill prata mer privat.


    Michelle 341 skrev 2014-09-25 19:07:25 följande:
    Förstår verkligen hur du mår just nu men jag LOVAR att det kommer bli bra så småningom.

    Du är ung och kan resa och festa massor fast du får barn, kanske inte det första året så mkt men sedan. Har du okej föräldrar ställer dem säkert upp och passar sitt barnbarn så du får leva klart ditt ungsomsliv och så småningom kommer du mogna och inse att ditt lilla barn inte är en belastning utan en gåva som gör ditt liv lite mer värt att leva.

    Du kan ju välja att inte nämna vem som är pappa om det känns bäst. Men prata med dina föräldrar så fort du kan så stenen kan lämna ditt hjärta.

    Lycka till!
    Min mamma kommer hem vid åtta ikväll, har smsat henne och skrivit att jag vill prata med henne om något viktigt. Jag vet inte om jag skulle klara av att ge bort mitt barn, men samtidigt känns det även sjukt konstigt att jag skulle ta hand om ett barn.. Allt är så rörigt, själva grejen att jag ska få ett barn och sedan att pappan är gift. Allt har blivit så fel. Jag tror det jobbigaste är att mitt liv som jag drömt om inte kommer hända. Jag hade allt planerat liksom. Jag hade verkligen inte tänkt skaffa barn nu. Jag ville ut och resa massa, sedan jobba på pappas företag, hitta en kille som jag blir kär i och leva lyckligt resten av mitt liv typ.. Jag förstår ju att livet inte är över för att man får barn men för mig känns det så. Ena stunden känns det okey och jag tänker att  - ''Jo men det blir nog bra och jag kommer säkert känna kärlek till barnet när det gått lite tid och jag vant mig'' Sen nästa stund vill jag kasta datorn i väggen och gå ner och dränka mig i sjön. Det gör mig rädd att jag MÅSTE föda detta barnet. Det är mycket som gör mig rädd. Själva förlossningen också. 

    Men jag ska prata med mamma när hon kommer hem, jag tror att det kan hjälpa. Vill bara att allt ska vara som förut igen..

  • Anonym (Tjej)

    Får man lov att inte tala om för pappan att han ska bli pappa? Får man dölja de? Det känns jättefel men jag vet inte hur jag ska med att berätta det.. Hur ska hans fru känna. Det kanske är bäst att inte säga något? Nej, jag vet inte.. Jag vet inte alls. 

  • Anonym (Tjej)

    Hej igen och tack för alla råd och tips! Jättesnällt att det finns så många som bryr sig och tar sig tid!

    Jag pratade med mamma och det gick jättebra. Hon blev inte arg eller så, först blev hon chockad och trodde att jag skojade men jag visade min mage och då trodde hon ju mig och började gråta. Hon sa att hon inte var besviken vilket jag trodde att hon skulle vara. Jag sa att jag mår fruktansvärt dåligt över att jag inte fick välja och att jag nu måste föda bebisen. Hon tror att jag kommer lära mig tycka om bebisen när jag landat lite och kunna acceptera det. Hon sa även att det finns olika lösningar precis som ni sa men att hon samtidigt känner sig glad över att bli mormor trots att det blivit som det blivit. Dom ska hjälpa mig och jag kommer gå klart skolan och kan ändå jobba ihop med pappa, vilket jag så gärna vill. Jag kan leva lite ''eget'' med bebisen i stugan. Hon ska även följa med på mötet imorgon, vilket känns bra. Det känns mycket bättre nu, det gör det faktiskt. Jag kommer ju föda barnet och det blir kanske bra med tiden. Hon undrade ju vem pappan var och trodde det var en kille från skolan. Jag kunde faktiskt inte med att säga som det var så jag sa att jag vill vänta med att berätta det.. Det är ju nästan det allra värsta. Pappa jobbar sent men jag kommer berätta för honom imorgon, men jag tror det går bra.

    Ang göra abort - Dom sa att jag troligtvis kommer få avslag och att det är väldigt sällan man gör aborter så här sent, att man ska ha väldigt särskilda skäl, vet inte om jag skulle vilja göra en abort nu så här sent. För några dagar sedan hade jag inte tvekat, då hade jag gjort det men har läst mycket på nätet om andra som gjort sena aborter och enligt mamma blir man aldrig hel i själen igen. Så jag ska acceptera att jag kommer föda barnet.

     

  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Hmmm) skrev 2014-09-25 22:31:25 följande:

    En man som har flickvän eller fru (i ts så benämns hon som både och) sover helt plötsligt ÖVER hos en fjortis!? Hmmm. Hade inte frugan undrat, letat och varit orolig, vilket hade gjort att mannen sovit hemma.


    Anonym (Hmmm) skrev 2014-09-25 22:36:59 följande:
    Jaaaa så måste det vara!!! Även då ts föräldrar bor i huset precis bredvid, på samma tomt. Men de jobbade väl också natt!

    Jag frågade inte direkt vart hans fru var! Mina föräldrar var hemma, men som sagt bor jag lite själv så dom hör ju eller ser ju inte vad jag gör.

    Varför skulle jag ljuga? Hade gärna önskat att detta inte var påriktigt
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (IH) skrev 2014-09-25 22:58:54 följande:

    Grannen borde väl inte kunna vara pappan? Befruktningen skedde ju i början/mitten av maj... 
    TS, fundera på vem som kan vara potentiell pappa innan du i panik berättar om/för grannen..


    Jo han är pappan, jag är helt säker. 
  • Anonym (Tjej)

    Allt har gått bra, det gick även bra i fredags. Mamma var även med. Har berättat för min pappa nu också och det gick också bra. Så det känns bra. 

    Jag vet at han är pappan. Det hände i maj, precis som ni skrivit. Jag ser maj som sommar så därför skrev jag somras. Sen har jag inte varit med någon annan på ett halvår så jo jag är säker.

    Jag har även kontaktat pappan och vi ska ses imorgon. Jag skrev att det var väldigt viktigt så han gick med på att ses.

    Jag börjar acceptera det mer och mer och jag tror att det kommer gå bra. Jag har bestämt mig för att behålla och inte adoptera bort mitt barn. Det vill jag inte. Jag tror att jag var väldigt chockad och kände att det var med fel pappa och fel tid men det är ju faktiskt mitt barn och jag tror det kommer bli bra! 


    Anonym (Hmmm) skrev 2014-09-28 18:16:30 följande:
    Hon är väl inne på sitt rum och funderar över vem som egentligen är pappan som sov över när hans fru var hemma bredvid ts hus
    Jag tror inte jag kommer uppdatera mer här för jag blir ledsen av vad folk skriver och jag har ingen lust att förklara mig över folk som tror sig veta allt men jag vill säga tack så mycket till alla som peppade mig! Hjärta  Tack!
Svar på tråden Kan inte ta bort barnet.. Behöver hjälp!