• Kevin49

    Om en 30 årig man har sex med en 15 årig tjej så är man pedofil, men om en 45 årig man har sex med en 30 årig tjej så är det vanlig, Är det inte samma sak?

    Om en 30 årig man har sex med en 15 årig tjej så är man pedofil, men om en 45 årig man har sex med en 30 årig tjej så är det vanlig, Är det inte samma sak?

  • Svar på tråden Om en 30 årig man har sex med en 15 årig tjej så är man pedofil, men om en 45 årig man har sex med en 30 årig tjej så är det vanlig, Är det inte samma sak?
  • Anonym (Idioti)

    Eller tycker du att det är okej att knulla småbarn också? Femton år hit eller dit, vad spelar det för roll? Om du är femton år gammal och det är okej att knulla 30-åringar, varför är det då inte okej att knulla spädbarn? Vadå, femton år hit eller dit, det spelare ju ingen roll? Och om det är okej i ena fallet måste det ju vara okej i andra fallet också? Så, ut med dig och hitta nåt spädbarn att knulla....

  • Ebbagr

    Långt ifrån samma sak! Jag är inte emot åldersskillnader men jag fattar inte hur en klok 30 årig man kan ligga med en 15 årig "kvinna". Ens hjärna är inte fullt utvecklad som 15 åring vilket den är på en 30 åring. Man räknas inte som vuxen när man är 15 så basically är det en vuxen som ligger med ett bar, medan när en 45 åring ligger med en 30 åring handlar det om 2 vuxna! om vi drar ned 5 år, hur låter det att en 25 åring ligger med en 10 åring? Det är USCH jag vill inte ens tänka på det. Man är bara "liten" när man är 15 så äre bara.

  • Anonym (Storstan)
    Anonym (hoppsan) skrev 2015-04-17 16:52:22 följande:
    Känner jag inte igen överhuvudtaget. Då får man nog gå längre tillbaka än 20 år.

    För tjugo år sedan gick jag högstadiet och inte var det ovanligt att man hade sex i den åldern då.

    kanske var det större skillnad för ca 40-50 år sedan.
    Den största skillnaden tror jag kan vara var man växte upp. På sjuttiotalet då jag själv levde mitt liv i en storstadsförort, så tycker jag att vi då var väldigt mycket före än vad det känns som många är idag rent sexuellt. Vi var visserligen barn rent juridiskt, men definitivt inte mer än så. Och vi var definitivt inte så oskyldiga som många tycks tro såhär.
  • Knall

    Googla "pedofili" och "hebefili"...


    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • NeverTheLess
    Kevin49 skrev 2015-04-16 23:49:58 följande:

    Om en 30 årig man har sex med en 15 årig tjej så är man pedofil, men om en 45 årig man har sex med en 30 årig tjej så är det vanlig, Är det inte samma sak?


    Okej. Nu jävlar har jag fått nog. Min bristningsgräns är nådd och min tolerans för idiotiska trådstartare är ett minne blott. Du, min gode herre har i och med denna tråd förverkat dina rättigheter att ställa frågor och delta i diskussioner på nätet - faktum är att du från och med nu är strängeligen förbjuden att över huvudtaget tänka ordet "internet".

    Du får virka mattor av plastremsor, lära dig spela oboe, bli undulatviskare eller vad som helst, på internet får du inte vistas mer. Ser jag ett inlägg till från dig så jagar jag rät på dig och överlämnar dig till mina vänner de röda khmererna, lokalavdelning 7B i Mellerud (just denna falang består till störta delen av färgblinda personer, så de har alla möjliga kulörer. Men ändå! Röda khmerer är om bekant inte trevliga, tänk dig då blåa röda khmerer, eller gröna röda khmerer! Hu...). 

    Men fjärran vore det mig att hota någon! Detta är snarare en uppmaning med emfatisk betoning. Flört
    Anonym (adjö) skrev 2015-04-18 15:30:34 följande:

    ....vissa dagar vill man bara dö. T ex en dag som denna när man läser en trådstart som den här. Sakta slokar jag ner och säger adjöööö


    I hear you. Jag har just den känslan just nu. Ska vi sloka tillsammans?
    Lord Hans skrev 2015-04-18 18:45:28 följande:

    Juridiskt är det samma sak. Det spelar ingen roll om en 15åring har sex med en 100åring eller en annan 15åring. Så länge det är lagligt så får de religiösa människorna tycka vad de vill.


    Nu måste man ju inte vara religiös för att inse och anse att många femtonåringar är alldeles för omogna för att börja ha sex. Femtonåringars förmåga till konekvenstänkande är inte fullt utvecklad, det blir det först i 25-årsålden. Dessutom saknar de livserfarenhet och har en tendens att tro sig vara omnipotenta - en dålig kombination.

    Lustigt nog tycker många att femton är en alldeles ypperlig ålder för ungdomar att börja ha sex - tills de är föräldrar till en femtonåring. Då brukar det minsann låta annorlunda. Vilket bevisar att religiösa inte har monopol på att tycka ungdomar bör vänta några år med sex.

    Vad är det förresten för fel med att vara religiös, så länge man inte skadar någon annan? Och när blev moral ett fult ord, något man inte vill att folk ska tro att man har - som en skamlig sjukdom?

    Serenity now!
  • Anonym (äldre)
    Anonym (äcklad) skrev 2015-04-17 19:51:16 följande:

    45årig gubbe som har sex med 30årig flicka är rätt äckligt det med, men givetvis är 30årig gubbe med 15årig flicka värre.

    Män åldras ju annorlunda och förfaller fortare än kvinnor med så det är inte alls samma sak om man vänder på könen.


    Exakt min mening!

    En man brukar i regel framstå som betydligt äldre än en kvinna i motsvarande ålder. Dessutom åldras män på ett mycket sämre sätt. Om gubben är 15 år äldre än tjejen så blir skillnaden än mer brutal och motbjudande. För vad skulle en 30-årig tjej få ut av en ful 45-årig sluskgubbe liksom? Nej, det handlar i så fall om ett utnyttjande från gubbens sida och självdestruktivitet från tjejens sida. 


    Där åldersskillnad finns så bör mannen vara den yngre av de två så att någorlunda matchning kan uppstå. 

  • Lindsey Egot the only one

    Jösses, jag säger då det.......

    Har du otur när du tänker eller är din frontallob inte färdigutvecklad. Läs på om frontalloben så får du lära dig något om hur vårt konsekvenstänk fungerar och när det är färdigutvecklat.

  • Nomanisanisland
    Kevin49 skrev 2015-04-16 23:49:58 följande:

    Om en 30 årig man har sex med en 15 årig tjej så är man pedofil, men om en 45 årig man har sex med en 30 årig tjej så är det vanlig, Är det inte samma sak?


    Ja. Precis samma sak. Precis om att det är samma sak om en 22-åring och en 2-åring har sex som om en 42-åring och en 22-åring har det.
  • NeverTheLess
    Anonym (Idioti) skrev 2015-04-18 18:48:17 följande:

    Eller tycker du att det är okej att knulla småbarn också? Femton år hit eller dit, vad spelar det för roll? Om du är femton år gammal och det är okej att knulla 30-åringar, varför är det då inte okej att knulla spädbarn? Vadå, femton år hit eller dit, det spelare ju ingen roll? Och om det är okej i ena fallet måste det ju vara okej i andra fallet också? Så, ut med dig och hitta nåt spädbarn att knulla....


    Akta så du inte spräcker ett blodkärl nu. Visserligen har du rätt i att TS verkar vara en gigantisk idiot, men du visar ju inte direkt prov på sunt förnuft, du heller.
    Att han resonerar ytterst märkligt betyder inte att han tycker det är okej att en femtonåring kn*llar ett spädbarn, än mindre att han själv skulle vilja göra det.

    Sådan där "argumentation" placerar dig på samma nivå som TS.
    Ebbagr skrev 2015-04-18 20:10:54 följande:

    Långt ifrån samma sak! Jag är inte emot åldersskillnader men jag fattar inte hur en klok 30 årig man kan ligga med en 15 årig "kvinna". Ens hjärna är inte fullt utvecklad som 15 åring vilket den är på en 30 åring. Man räknas inte som vuxen när man är 15 så basically är det en vuxen som ligger med ett bar, medan när en 45 åring ligger med en 30 åring handlar det om 2 vuxna! om vi drar ned 5 år, hur låter det att en 25 åring ligger med en 10 åring? Det är USCH jag vill inte ens tänka på det. Man är bara "liten" när man är 15 så äre bara.



    Nu och då ser man ju trettioåringar som tycks ha en bra bit kvar till fullt utvecklad hjärna, särskilt här på FL, så du kanske ska använda det i tråden så populära ordet generellt...
    Anonym (Storstan) skrev 2015-04-18 21:55:05 följande:
    Den största skillnaden tror jag kan vara var man växte upp. På sjuttiotalet då jag själv levde mitt liv i en storstadsförort, så tycker jag att vi då var väldigt mycket före än vad det känns som många är idag rent sexuellt. Vi var visserligen barn rent juridiskt, men definitivt inte mer än så. Och vi var definitivt inte så oskyldiga som många tycks tro såhär.
    Att femtonåringar inte är oskyldiga betyder inte att de har livserfarenhet eller fullt utvecklat konsekvenstänkande. De kan vara sexuellt erfarna, men det är ju inte samma sak som att de är redo för eller kan ta ansvar för ett sexliv.

    Detta gäller ju förstås även många vuxna.

    Alla kan nuppa, men alla är inte kapabla att inse vilka konsekvenser det kan få, och om de inser det sk*ter nog många i det.


    Jag växte upp i en förort cirka två mil utanför Stockholm, en gång i tiden ett brukssamhälle, och var tonåring under 80-talet. Det var många som hade ett aktivt sexliv under högstadiet, att förlora oskulden innan man fyllde 15 och blev "byxmyndig" sågs som något "häftigt", vilket ledde till att många hade sex långt innan de var mogna för det.

    Jag själv var inget undantag, jag förlorade oskulden när jag ar 14. Givetvis ansåg jag då att jag var mogen och redo för det, men i dag kan jag ju se att jag inte var redo (och verkligen inte mogen!). Många, särskilt tjejer, ville egentligen inte ha sex men pressades av sina pojkvänner och grupptrycket - "alla andra" gjorde det ju. Jag blev åtminstone inte pressad till det och till skillnad från många av mina vänner och deras partner var vi nyktra. Båda var oskulder, så den ena hade inget "övertag" över den andra. Det blev inte någon himlastormande upplevelse direkt - två oerfarna tonåringar som fumlade med kondomen och knappt visste vad de gjorde - men någon mardröm var det inte heller.

    Nu undrar du förstås vad allt detta har med ditt inlägg om skillnader i var man bor att göra, och jag ar svamlat så mycket att jag nästan tappade tråden själv.. Men det jag ganska omständligt försökte säga var att jag j växte upp i mer "lantlig" miljö än du, och ändå är våra erfarenheter ganska lika. Visst kan miljö ha viss påverkan, men ungdomars nyfikenhet är ju likadan oavsett uppväxtmiljö och hormonerna svallar lika mycket i storstan som på "vischan", så jag tror miljö inte har så stor inverkan. Men jag är ingen antropolog, så vad vet jag...

    Vad jag vet är att en tjej i min klass och ett par tjejer i parallellklasserna var gravida när vi slutade nian, och det var ingen höjdare för dem. Jag tror inte någon av dem skaffade sig en ordentlig utbildning, ett par har gått på soc i princip hela sina liv. För min klasskompis gick det till synes ganska bra, hon jobbade, hade egen lägenhet och hade en bra relation till sitt barn. Vad ingen visste var att hon hade fött ett par barn hemma och strypt dem och lagt dem i frysen... Förvånad Det var stort ståhej om det för sisådär 13 år sedan, vet inte om någon här minns det eller ö.h.t. hört talas om det.

    Och det var ju en rejäl urspårning från ämnet av mig, ber om ursäkt... Jag tror självfallet inte att det enbart berodde på hennes tidiga sexdebut, i så fall skulle nog betydligt fler sådana fall finnas. Det var mer det där med att allt verkade ganska normalt och det verkade gå bra för henne, men hon dolde en fruktansvärd hemlighet...

    Nå ja, jag ber än en gång om ursäkt fr min utvikning!
    Serenity now!
  • Ebbagr
    NeverTheLess skrev 2015-04-18 23:30:44 följande:
    Akta så du inte spräcker ett blodkärl nu. Visserligen har du rätt i att TS verkar vara en gigantisk idiot, men du visar ju inte direkt prov på sunt förnuft, du heller.
    Att han resonerar ytterst märkligt betyder inte att han tycker det är okej att en femtonåring kn*llar ett spädbarn, än mindre att han själv skulle vilja göra det.

    Sådan där "argumentation" placerar dig på samma nivå som TS.
    Ebbagr skrev 2015-04-18 20:10:54 följande:

    Långt ifrån samma sak! Jag är inte emot åldersskillnader men jag fattar inte hur en klok 30 årig man kan ligga med en 15 årig "kvinna". Ens hjärna är inte fullt utvecklad som 15 åring vilket den är på en 30 åring. Man räknas inte som vuxen när man är 15 så basically är det en vuxen som ligger med ett bar, medan när en 45 åring ligger med en 30 åring handlar det om 2 vuxna! om vi drar ned 5 år, hur låter det att en 25 åring ligger med en 10 åring? Det är USCH jag vill inte ens tänka på det. Man är bara "liten" när man är 15 så äre bara.



    Nu och då ser man ju trettioåringar som tycks ha en bra bit kvar till fullt utvecklad hjärna, särskilt här på FL, så du kanske ska använda det i tråden så populära ordet generellt... Att femtonåringar inte är oskyldiga betyder inte att de har livserfarenhet eller fullt utvecklat konsekvenstänkande. De kan vara sexuellt erfarna, men det är ju inte samma sak som att de är redo för eller kan ta ansvar för ett sexliv.

    Detta gäller ju förstås även många vuxna.

    Alla kan nuppa, men alla är inte kapabla att inse vilka konsekvenser det kan få, och om de inser det sk*ter nog många i det.


    Jag växte upp i en förort cirka två mil utanför Stockholm, en gång i tiden ett brukssamhälle, och var tonåring under 80-talet. Det var många som hade ett aktivt sexliv under högstadiet, att förlora oskulden innan man fyllde 15 och blev "byxmyndig" sågs som något "häftigt", vilket ledde till att många hade sex långt innan de var mogna för det.

    Jag själv var inget undantag, jag förlorade oskulden när jag ar 14. Givetvis ansåg jag då att jag var mogen och redo för det, men i dag kan jag ju se att jag inte var redo (och verkligen inte mogen!). Många, särskilt tjejer, ville egentligen inte ha sex men pressades av sina pojkvänner och grupptrycket - "alla andra" gjorde det ju. Jag blev åtminstone inte pressad till det och till skillnad från många av mina vänner och deras partner var vi nyktra. Båda var oskulder, så den ena hade inget "övertag" över den andra. Det blev inte någon himlastormande upplevelse direkt - två oerfarna tonåringar som fumlade med kondomen och knappt visste vad de gjorde - men någon mardröm var det inte heller.

    Nu undrar du förstås vad allt detta har med ditt inlägg om skillnader i var man bor att göra, och jag ar svamlat så mycket att jag nästan tappade tråden själv.. Men det jag ganska omständligt försökte säga var att jag j växte upp i mer "lantlig" miljö än du, och ändå är våra erfarenheter ganska lika. Visst kan miljö ha viss påverkan, men ungdomars nyfikenhet är ju likadan oavsett uppväxtmiljö och hormonerna svallar lika mycket i storstan som på "vischan", så jag tror miljö inte har så stor inverkan. Men jag är ingen antropolog, så vad vet jag...

    Vad jag vet är att en tjej i min klass och ett par tjejer i parallellklasserna var gravida när vi slutade nian, och det var ingen höjdare för dem. Jag tror inte någon av dem skaffade sig en ordentlig utbildning, ett par har gått på soc i princip hela sina liv. För min klasskompis gick det till synes ganska bra, hon jobbade, hade egen lägenhet och hade en bra relation till sitt barn. Vad ingen visste var att hon hade fött ett par barn hemma och strypt dem och lagt dem i frysen... Förvånad Det var stort ståhej om det för sisådär 13 år sedan, vet inte om någon här minns det eller ö.h.t. hört talas om det.

    Och det var ju en rejäl urspårning från ämnet av mig, ber om ursäkt... Jag tror självfallet inte att det enbart berodde på hennes tidiga sexdebut, i så fall skulle nog betydligt fler sådana fall finnas. Det var mer det där med att allt verkade ganska normalt och det verkade gå bra för henne, men hon dolde en fruktansvärd hemlighet...

    Nå ja, jag ber än en gång om ursäkt fr min utvikning!
    Var " en sådan argumentation sätter dig på samma nivå som TS" Riktat mot mig????????
Svar på tråden Om en 30 årig man har sex med en 15 årig tjej så är man pedofil, men om en 45 årig man har sex med en 30 årig tjej så är det vanlig, Är det inte samma sak?