• Anonym (hjärtklappning)

    Stressymtom/utbrändhet, hjälp!!

    Nu sitter jag här åter igen med hjärtklappning, yrsel, trötthet, gråten i halsen, orkar knappt ta något för mig etc.. Jag jobbar som lärare och älskar verkligen mitt jobb, men nu orkar jag inte mer.. Jag delar klass med en lärare som är "låt gå"-ig och det har blivit att jag är den "onda" (fast flera av de som är duktiga och skötsamma uppskattar det) och min kollega den "goda" (kontaktar aldrig föräldrar, förstår inte alls vad problemen i klassen är, trots att andra elever kommer till mig och ojar sig för att läraren är så slapp)

    Jag drar i allt, många elever kommer till mig och även de andra kollegerna. Det känns skönt att de har förtroende för mig, men det är tufft att dra runt. Jag hinner inte planera lektioner, hinner inte rätta, ligger efter med så mycket nu.. Sen ska jag fixa sommaravslutning och en liten konsert veckan innan dess. Orkar inte, trots att jag har en kollega som också jobbar med avslutningen och konserten..

    Mådde så bra i helgen när jag kunde släppa allt men nu är verkligheten ikapp mig igen. 

    Hur ska jag gå vidare? Sjukskrivning? Stanna hemma resten av veckan (vet inte om det hjälper men behöver lite input nu)?

    Hjälp!

  • Svar på tråden Stressymtom/utbrändhet, hjälp!!
  • Anonym (Anna)

    Misströsta inte ts.

    Chefen har ett stort ansvar i detta.

    Han har kanske fått många bitar att fundera över.

    Brukar han vara bra att prata med?

  • Anonym (Anna)

    Jag tycker du är stark som har berättat hur du har det och kommit fram till lösningar.

    Försök att ta det lugnt och mysa tillsammans med familjen ikväll

    Nu kan det bara bli bättre

  • Anonym (hjärtklappning)
    Anonym (Anna) skrev 2015-05-11 17:00:31 följande:
    Misströsta inte ts.

    Chefen har ett stort ansvar i detta.

    Han har kanske fått många bitar att fundera över.

    Brukar han vara bra att prata med?



    Han är oftast bra tycker jag, han verkar gilla mig.