• Svar på tråden Hagamannen slagen med golfklubba
  • Anonym (För lite)
    Anonym (mäh) skrev 2015-08-24 00:53:02 följande:

    Men, det är ju inte så att han bara är släppt, utan villkorligt frigiven. Det där "villkorligt" betyder att han hålls under övervakning och har eventuella åtaganden (kan vara t.ex. att träffa psykolog, jag har ingen aning om hur det ser ut i just detta enskilda fall), han ska träffa en kontakt på kriminalvården med jämna mellanrum, får inte röra sig fritt (inte åka utomlands) o.s.v. under resterande tredjedel av strafflängden. Bryter han mot någon av dessa åtaganden/lagen åker han utan prut in i fängelse för återstoden av tiden. Det är en aspekt som många antingen inte vet om eller struntar i.

    Vad man än tycker om det, så är det praxis i Sverige att göra på detta sätt, mycket för att förenkla för de dömda att återintegreras i samhället och hjälpa dem med omställningen till ett "normalt" liv. Vårt svenska system är menat att vara vård, inte förvaring. Hur det sedan fungerar kan man absolut diskutera!


    Vidret ska SITTA INLÅST under hela straffet och inte vandra och gå fri ute. Förstår du inte poängen. Han skulle ha suttit av HELA sitt straff. Psykolog kan han träffa i fängelset.

    När han sedan suttit av sitt straff kan anpassningen börja, men fan inte hela 5 år INNAN.
  • mammaåten
    Anonym (Hedda) skrev 2015-08-24 10:35:51 följande:

    Klart att han skötte sig i fängelset. Där fick han inte sprit och det fanns inte heller några kvinnor han kunde våldta!


    Ja men nu gäller ju dessa regler för alla i Sverige oavsett om man mördat eller stulit en bil och kört rattfull. Hur skulle det se ut om de gjorde Ett undantag för honom och ingen annan?

    Då hade han bara stämt dom och blivit rik på köpet istället.
  • Anonym (för helvete)
    Anonym (För lite) skrev 2015-08-24 16:02:06 följande:
    Vidret ska SITTA INLÅST under hela straffet och inte vandra och gå fri ute. Förstår du inte poängen. Han skulle ha suttit av HELA sitt straff. Psykolog kan han träffa i fängelset.

    När han sedan suttit av sitt straff kan anpassningen börja, men fan inte hela 5 år INNAN.

    FEM ÅR INNAN, fruktansvärt.


    Om nån av dessa äckel kommer FÅ fem år så är fantastiskt mycket, vakna upp i det nya sverige framför att dvälla i det förflutna.


    ekuriren.se/nyheter/strangnas/1.3395770-kvinna-valdtogs-tva-ganger-av-olika-man


    Stackars tjejen blev berikad två gånger inom loppet av ett dygn, hon hann inte ens få hjälp innan nästa gäng satte igång.


     

  • Anonym (mäh)
    Anonym (För lite) skrev 2015-08-24 16:02:06 följande:
    Vidret ska SITTA INLÅST under hela straffet och inte vandra och gå fri ute. Förstår du inte poängen. Han skulle ha suttit av HELA sitt straff. Psykolog kan han träffa i fängelset.

    När han sedan suttit av sitt straff kan anpassningen börja, men fan inte hela 5 år INNAN.
    Det är du som inte förstår poängen. I Sverige är det praxis att man sitter av 2/3 av ett straff och blir sedan villkorligt frigiven. Det gäller alla, oavsett vad man blivit dömd för.

    Det handlar också om att när någon väl suttit av ett straff, kan kriminalvården inte kräva ett endaste dugg av den personen, så någon anpassning blir det inte tal om "i efterhand". Resonemanget är att alla tjänar på att en dömd brottsling inte återfaller i kriminalitet.

    Man kan naturligtvis ha åsikter om huruvida detta är en bra praxis eller inte, men då måste man jobba för att ändra hela systemet och inte bara i vissa enstaka fall (för då försvinner rättssäkerheten).
  • todo nada
    Anonym (för helvete) skrev 2015-08-24 16:31:55 följande:

    FEM ÅR INNAN, fruktansvärt.

    Om nån av dessa äckel kommer FÅ fem år så är fantastiskt mycket, vakna upp i det nya sverige framför att dvälla i det förflutna.

    ekuriren.se/nyheter/strangnas/1.3395770-kvinna-valdtogs-tva-ganger-av-olika-man

    Stackars tjejen blev berikad två gånger inom loppet av ett dygn, hon hann inte ens få hjälp innan nästa gäng satte igång.

     


    Ja, söte tid...

    Du kände att det inte fanns någon bättre lämpad tråd med invandrarfientlig agenda att ta upp den händelsen i..?

    Vidrig benämning du tog dig för, att kalla våldtäkt för att bli "berikad". Fast du kanske är en sådan som skulle stå om tänka "tur att gärningsmannen var svensk iaf", om någon i din omgivning/du själv blev "berikad"?
  • Anonym (för helvete)
    todo nada skrev 2015-08-24 17:15:28 följande:
    Ja, söte tid...

    Du kände att det inte fanns någon bättre lämpad tråd med invandrarfientlig agenda att ta upp den händelsen i..?

    Vidrig benämning du tog dig för, att kalla våldtäkt för att bli "berikad". Fast du kanske är en sådan som skulle stå om tänka "tur att gärningsmannen var svensk iaf", om någon i din omgivning/du själv blev "berikad"?

    Jag tror du missar poängen, denna tönten, för det är det han är i jämförelse är inget annat än skapelse av media.


    Det som händer på gatan nu får han att verka som en barnvänlig gosedjur.


    Det är dags att vakna upp och se vad som har hänt i Sverige senaste tio åren framför att oja sig över nått som hände för tio år sen.


     

  • todo nada
    Anonym (för helvete) skrev 2015-08-24 17:21:39 följande:

    Jag tror du missar poängen, denna tönten, för det är det han är i jämförelse är inget annat än skapelse av media.

    Det som händer på gatan nu får han att verka som en barnvänlig gosedjur.

    Det är dags att vakna upp och se vad som har hänt i Sverige senaste tio åren framför att oja sig över nått som hände för tio år sen.

     


    Jasså..? Jag tror att det snarare är du som missat poängen eftersom du drar upp en artikel om en annan våldtäkt med målet att framhäva att gärningsmännen var ickesvenskar i ett försök att få vatten på din främlingsfientliga kvarn, i en tråd som handlar om en hagamannen.

    Fast det vore iofskul med något som stödjer ditt påstående. Har du någon egenförd statisti över etniciteten på gärningsmän i sexualbrott? Vad vilar du den på isf osv? (Med tanke på att etnicitet inte får registreras på dömda brottslingar av svenska staten)

    härligt med ett klassiskt "vakna upp" i slutet på ditt inlägg. Vakna upp själv ungefär.
  • Anonym (för helvete)
    todo nada skrev 2015-08-24 17:36:29 följande:
    Jasså..? Jag tror att det snarare är du som missat poängen eftersom du drar upp en artikel om en annan våldtäkt med målet att framhäva att gärningsmännen var ickesvenskar i ett försök att få vatten på din främlingsfientliga kvarn, i en tråd som handlar om en hagamannen.

    Fast det vore iofskul med något som stödjer ditt påstående. Har du någon egenförd statisti över etniciteten på gärningsmän i sexualbrott? Vad vilar du den på isf osv? (Med tanke på att etnicitet inte får registreras på dömda brottslingar av svenska staten)

    härligt med ett klassiskt "vakna upp" i slutet på ditt inlägg. Vakna upp själv ungefär.

    Jag kan dra upp några tusen men du kommer fortfarande komma med "men svenskar då" och klänga dig fast på det enda exemplet vi har att presentera.


    Nej inte egenförd, till världens stora förskräckelse har vi med massinvandring omvandlat ikeas och abbas land till rape capital of the world där "våra" våldtäkter har gått från några hundra till tusentals om året.

    www.gatestoneinstitute.org/5195/sweden-rape

    Så ursäkta om jag tycker inte att man ska hypa denna pojken och måla upp han som nån monster medan vi just nu massimporterar såna som har satt oss på första platsen.
    Då inte den platsen vi kan skryta med.


     

  • Anonym (xx)
    Anonym (undrar) skrev 2015-08-24 12:13:46 följande:
    Vet man motivet till den där misshandeln? Har man ens någon misstänkt?

    Det sitter tydligen en man anhållen för misshandeln - en 30-åring. Sannolika skäl misstänkt. Händelsen rubriceras som grov misshandel.
  • todo nada
    Anonym (för helvete) skrev 2015-08-24 17:44:59 följande:

    Jag kan dra upp några tusen men du kommer fortfarande komma med "men svenskar då" och klänga dig fast på det enda exemplet vi har att presentera.

    Nej inte egenförd, till världens stora förskräckelse har vi med massinvandring omvandlat ikeas och abbas land till rape capital of the world där "våra" våldtäkter har gått från några hundra till tusentals om året.

    www.gatestoneinstitute.org/5195/sweden-rape

    Så ursäkta om jag tycker inte att man ska hypa denna pojken och måla upp han som nån monster medan vi just nu massimporterar såna som har satt oss på första platsen.

    Då inte den platsen vi kan skryta med.

     


    Oj, den nivån..

    Jag har inte mycket att tillägga egentligen, eftersom du verkar ha ditt huvud så långt uppstoppad i en annan kroppsdel att du känns bortom räddning faktiskt... Det enda jag kan tillägga är att jag önskar du fick byta plats med någon människa i ett krigsdrabbat land, så du förhoppningsvis därigenom hade kunnat få lite perspektiv på att alla inte är lika lyckligt lottade som du.

    Må du och dina ruttna åsikter mögla ikapp, i övrigt lycka till i livet!
Svar på tråden Hagamannen slagen med golfklubba