• Anonym (Behöver kärlek!)

    Är jag löjlig som vill ge min kille en puss när vi ses??

    Idag när jag träffade min kille på gymmet så går jag fram till honom för att ge honom en kram eller puss. Instinktivt tar han ett litet steg bakåt. En liten liten rörelse som man bara känner av. Steget borde tagits åt mig istället instinktivt, inte bort från mig. Det knöt sig i hela magen såklart. 

    Vi har spenderat hela natten ihop ätit frukost och myst. Vi är båda 40 år gamla. Har varit ett par i två år. Det har varit si sådär och uppbrott hit och dit. Främst för att jag inte tycker han klarat av att ha en seriös relation. Nu har jag sagt att jag behöver kärlek. För mig är det viktigt att känna kärlek just nu går igenom en liten kris och att ge mig en kram när vi ses eller puss är väl inte så mycket begärt eller? 

    Han blev arg då jag surt sa att han inte ger mig en kram för att hans vänner är på gymmet och att jag förväntar mig att han inte behandlar mig som en vanlig kompis längre ute. Han svarade med att säga att på gymmet tränar man och hemma kramas man. När jag frågade får jag inte ge dig en puss menar du svarade han inte på frågan utan bad mig lägga ner vi hade ju setts hela natten och morgonen. Kramas gör man när man inte setts på ett tag. 

    Jag mår dåligt av detta. Har han inga känslor för mig? Överdriver jag? Är det så hemskt att jag vill att han ger mig en puss eller kram när vi ses och när han går? 

    Instinktivt tycker jag det känns barnsligt av honom och inte av mig. Hans tjej vill ha en kram och han backar?! Beter sig en 40-årig man på detta vis eller vill han inte visa gymtjejerna att han är upptagen? 

  • Svar på tråden Är jag löjlig som vill ge min kille en puss när vi ses??
  • MaryM
    Anonym (Behöver kärlek!) skrev 2016-10-27 22:10:37 följande:

    Ja! Precis hela dagarna går åt till att fundera på honom och kring det "vi har"! Jag är själv less på deta! Han ger mig dåligt samvete för att jag ställt krav och ifrågasatt honom, han säger att han får ångestattacker av det typ. Så mycket energi och lite aptit just nu på grund av honom! Jag får inte bort honom ur mitt huvud! :(((  mitt i allt känner jag mig taskig! Vet inte längre om jag är taskig eller om han rör om i mitt huvud och manipulerar eller vad det nu är han gör jag förstår ingenting. Är jag dum mot honom?! Jag vet ingenting längre! :((( 

    Har gått med i dejtingsidor men de ger mig bara ångest jag känner inget intresse för någon :( 


    TS bra att du inser detta! Jag tror faktiskt inte han är ett svin eller manipulerar dig. Man blir lätt lite svinig om nån är för klängig mot en. Han pushar dig att stå upp för dig själv och sluta låta honom styra hela ditt mående .

    Du är ju en stark och smart tjej egentligen! Kom igen nu. Säg till honom att detta inte funkar. Att du märker att han inte är så kär i dig och att ni har obalans. Att du väljer att gå vidare nu.

    Sen ser du till att fixa en kompis att fika med. Fråga som sagt ditt barns kompis mamma.

    Du kommer att komma över det här!

    Själv har jag gått i KBT för att bryta dåliga tankemönster och beteenden. Kanske något för dig?

    Gå till en läkare och få remiss. Berätta att du har ångest och mår dåligt och vill träffa en psykolog. Det är relativt lätt att få remiss .

    Heja!
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (Behöver kärlek!)
    Kjell2 skrev 2016-10-28 08:09:01 följande:

    Så din stora kärlek och trygghet i livet gör att du mår illa, tappar aptiten, inte har energi för något annat och får dåligt samvete? Samt att ingen föränding är i sikte!

    Slutsats?


    Vet att jag bör klippa. Är rädd att jag mår ännu sämre om jag gör det. Jag vet att jag bör sluta träffa honom helt. Känns bara svårt att ta steget fullt ut. Tanken på att all den här tiden med honom inte ledde till något bättre känns deppig. Ville att det skulle bli något bra. En livskamrat.
  • Anonym (Behöver kärlek!)
    MaryM skrev 2016-10-28 11:39:36 följande:

    TS bra att du inser detta! Jag tror faktiskt inte han är ett svin eller manipulerar dig. Man blir lätt lite svinig om nån är för klängig mot en. Han pushar dig att stå upp för dig själv och sluta låta honom styra hela ditt mående .

    Du är ju en stark och smart tjej egentligen! Kom igen nu. Säg till honom att detta inte funkar. Att du märker att han inte är så kär i dig och att ni har obalans. Att du väljer att gå vidare nu.

    Sen ser du till att fixa en kompis att fika med. Fråga som sagt ditt barns kompis mamma.

    Du kommer att komma över det här!

    Själv har jag gått i KBT för att bryta dåliga tankemönster och beteenden. Kanske något för dig?

    Gå till en läkare och få remiss. Berätta att du har ångest och mår dåligt och vill träffa en psykolog. Det är relativt lätt att få remiss .

    Heja!


    Fick kontakt med kbt men vi har fokuserar på att jag ska sluta stressa. Kanske borde ta upp detta med honom. Har ju eg orden i mitt huvud. "Han är inte det jag behöver" jag vet ju det. Känns som jag hpppas och försöker gång på gång och varje gång jag är beredd att dra mig ur allt tänker jag "jag kanske inte har gjort allt?" Och så försöker jag lite till.... men hade han älskat mig hade jag väl kännt det vid det här laget
  • Anonym (Ina)

    Jag hade inte uppskattad att bli överrumplad med kramar och pussar på gymmet. Som sagt är man där för att träna och brukar även vara rätt svettig då.

    Hur är det annars? Vet hans kompisar att ni är tillsammans? Har du träffat hans familj? Har han nämnt eller hintat om att ta ert förhållande vidare? Verkar han se er tillsammans om ett par år?

  • Anonym (Kvinna)

    Bara läst sista sidan. Jag tror gymmet berodde på att han agerar singel när han gymmar. Min f.d sambo var sån!

  • Anonym (Förstår honom)

    Jag har en man som är så vansinnigt kladdig! Är vi på gymmet tillsammans ska han peta och pussa på mig. Är vi på dans - alltså sällskapsdans, jag buggar - ska han stå med armen om mig. Jag har inget emot att pussas offentligt. Men jag tycker att hans osäkerhet och demonstrativitet är SKITJOBBIG! Jag är inte ute efter någon annan - men hans beteende gör att jag aldrig kan slappna av. Och ju mer han försöker, desto längre steg backar jag.

  • Anonym (Behöver kärlek!)
    Anonym (Ina) skrev 2016-10-30 14:48:01 följande:

    Jag hade inte uppskattad att bli överrumplad med kramar och pussar på gymmet. Som sagt är man där för att träna och brukar även vara rätt svettig då.

    Hur är det annars? Vet hans kompisar att ni är tillsammans? Har du träffat hans familj? Har han nämnt eller hintat om att ta ert förhållande vidare? Verkar han se er tillsammans om ett par år?


  • Anonym (Behöver kärlek!)
    Anonym (Ina) skrev 2016-10-30 14:48:01 följande:

    Jag hade inte uppskattad att bli överrumplad med kramar och pussar på gymmet. Som sagt är man där för att träna och brukar även vara rätt svettig då.

    Hur är det annars? Vet hans kompisar att ni är tillsammans? Har du träffat hans familj? Har han nämnt eller hintat om att ta ert förhållande vidare? Verkar han se er tillsammans om ett par år?


    Han kom in på gymet vi möttes i entrén hsn var ej svettig...han är kall annars håller nästan aldrig om mig ute eller hemma typ endast vid sex och innan. Bara om jag är på väg att göra slut är riktigt arg blir han gullig i sms och när vi ses. När jag är glad och det är han inte gullig på sms heller aldrig godnatt eller godmorgon eller något fint. Får aldrig present eller blir aldrig uppvaktad aldrig bjuden på middag eller bio... vill ha mer kramar och omtanke och tänkte att o jag börjar ge kanske han visar tillbaka....har inte heller varit Kramig (slutade då han inte visade tillbaka) pga att han inte är det har anpassat mig till situationen. Har inte träffat hans familj. Har aldrig umgåtts med hans vänner. Hejar på dem på gymet är osäker på hur mycket de vet. Han blockade mig på instagram då jag undrade vilka alla nya tjejer var hela tiden så det syns ingenstans att vi är ett par
  • Anonym (Behöver kärlek!)
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-10-30 15:13:27 följande:

    Bara läst sista sidan. Jag tror gymmet berodde på att han agerar singel när han gymmar. Min f.d sambo var sån!


    Han har flirtat med andra där förut och till och med bjudit ut en så jag ville enbart att vi tar ett steg och visar att vi är ett par där nästan för att se "vågar han ge mig en puss här". Kanske lite barnsligt men ville verkligen se och när han inte gjorde det gjorde det bara ont :(
  • Kjell2
    Anonym (Behöver kärlek!) skrev 2016-10-30 15:36:41 följande:
    Han har flirtat med andra där förut och till och med bjudit ut en så jag ville enbart att vi tar ett steg och visar att vi är ett par där nästan för att se "vågar han ge mig en puss här". Kanske lite barnsligt men ville verkligen se och när han inte gjorde det gjorde det bara ont :(
    Du vet vad du har, en pojkvän som ser dig som ett bra KK.

    Acceptera det och gilla läget eller gör något bra av ditt liv.
  • Anonym (Behöver kärlek!)
    Anonym (Förstår honom) skrev 2016-10-30 15:14:23 följande:

    Jag har en man som är så vansinnigt kladdig! Är vi på gymmet tillsammans ska han peta och pussa på mig. Är vi på dans - alltså sällskapsdans, jag buggar - ska han stå med armen om mig. Jag har inget emot att pussas offentligt. Men jag tycker att hans osäkerhet och demonstrativitet är SKITJOBBIG! Jag är inte ute efter någon annan - men hans beteende gör att jag aldrig kan slappna av. Och ju mer han försöker, desto längre steg backar jag.


    Jag har aldrig varit sån mot honom detta var faktiskt första gången på tre år jag gjorde det. Vi har haft en kris och nu ville jag visa extra uppskattning och se hur seriös han är med mig på grund av tidigare otrohetsaffärer samt att han alltid behandlat mig som kompis offentligt.
  • Cregg

    En snabb kyss eller kram tycker jag är ok att göra bland folk. Men om tjejen klänger på en så är det lite ohyfsat.

  • Cregg
    Anonym (Behöver kärlek!) skrev 2016-10-30 15:25:31 följande:
    Han kom in på gymet vi möttes i entrén hsn var ej svettig...han är kall annars håller nästan aldrig om mig ute eller hemma typ endast vid sex och innan. Bara om jag är på väg att göra slut är riktigt arg blir han gullig i sms och när vi ses. När jag är glad och det är han inte gullig på sms heller aldrig godnatt eller godmorgon eller något fint. Får aldrig present eller blir aldrig uppvaktad aldrig bjuden på middag eller bio... vill ha mer kramar och omtanke och tänkte att o jag börjar ge kanske han visar tillbaka....har inte heller varit Kramig (slutade då han inte visade tillbaka) pga att han inte är det har anpassat mig till situationen. Har inte träffat hans familj. Har aldrig umgåtts med hans vänner. Hejar på dem på gymet är osäker på hur mycket de vet. Han blockade mig på instagram då jag undrade vilka alla nya tjejer var hela tiden så det syns ingenstans att vi är ett par
  • Anonym (Behöver kärlek!)
    Cregg skrev 2016-10-30 15:46:29 följande:

    En snabb kyss eller kram tycker jag är ok att göra bland folk. Men om tjejen klänger på en så är det lite ohyfsat.


    Det förstår jag men har a l d r i g klängt på honom tvärtom varit "kompis" offentligt...
  • Anonym (Behöver kärlek!)
    Kjell2 skrev 2016-10-30 15:38:42 följande:

    Du vet vad du har, en pojkvän som ser dig som ett bra KK.

    Acceptera det och gilla läget eller gör något bra av ditt liv.


    Antar att du är man? Han har mig som kompis och kk.... betyder att jag inte är värt någonting i hans ögon? Inga känslor och utbytbar väldigt lätt? Män får inga känslor efter så lång tid va? Allt jagande efter mig när jag hotat att gå är enbart för att han inte vill bli av med sitt ligg?

    Försöker förstå vad jag är/betyder. Om det ens finns vänskapakänslor. Han har ju neddragit mig och jag förlåtit och sagt att jag tror på honom (hans lögner) tycker han jag är lättlurad och blåst?
  • Anonym (Förstår honom)
    Anonym (Behöver kärlek!) skrev 2016-10-30 15:40:36 följande:
    Jag har aldrig varit sån mot honom detta var faktiskt första gången på tre år jag gjorde det. Vi har haft en kris och nu ville jag visa extra uppskattning och se hur seriös han är med mig på grund av tidigare otrohetsaffärer samt att han alltid behandlat mig som kompis offentligt.
    Det kan ju iofs vara en anledning till att han ryggade tillbaka, eller hur? Och tror du inte att det skiner igenom att det betyder något annat än en ömhetsbetygelse av bland annat den anledningen?
  • Anonym (Behöver kärlek!)
    Anonym (Förstår honom) skrev 2016-10-30 16:01:43 följande:

    Det kan ju iofs vara en anledning till att han ryggade tillbaka, eller hur? Och tror du inte att det skiner igenom att det betyder något annat än en ömhetsbetygelse av bland annat den anledningen?


    Det vet jag inte om det gjorde vi har gett varandra en kram ibland när vi ses om sett gått några dagar nu hade vi setts på morgonen.

    Oavsett så känner jag att jag behöver bevis för att han tycker om mig och det kanske är fel sätt att få bevis på men det var så jag gjorde. Jag skulle inte ha problem med att ge honom en puss framför mina vänner
  • smulpaj01
    Anonym (Behöver kärlek!) skrev 2016-10-30 16:13:11 följande:
    Det vet jag inte om det gjorde vi har gett varandra en kram ibland när vi ses om sett gått några dagar nu hade vi setts på morgonen.

    Oavsett så känner jag att jag behöver bevis för att han tycker om mig och det kanske är fel sätt att få bevis på men det var så jag gjorde. Jag skulle inte ha problem med att ge honom en puss framför mina vänner
    Skulle gissa att han vill ha dig kvar som kk tills han träffar någon och blir kär.
Svar på tråden Är jag löjlig som vill ge min kille en puss när vi ses??