• Anonym (ts)

    Hur röstar ni i höst?

    Här blir det SD.

    Och nej det är inget rasistiskt parti. De som lägger sin röst på sossarna röstar på ett parti som har haft rasbiologiska institut och genomfört tvångssteriliseringar. LITE värre...

  • Svar på tråden Hur röstar ni i höst?
  • Anonym (Jill)

    I år kommer jag rösta för att rösta bort SD. Ska kolla vad som blir bäst.

  • Anonym (M:s svek.)

    Jag röstade på M förra valet, blir SD i år pga av Moderaternas totala förfall och jag litar helt enkelt inte på ledningen. Få höjdpunkter inom partiet ex Hanif Bali fick munkavel på twitter efter DN kört fake news om rysslands signalspaning på en ambassad, istället för att påpeka det orimiliga. Jag röstar helt enkelt SD flr att tvinga moderaterna ut mot SD så de inte fortsätter i sitt genusförfall.

    De frågor jag brinner mest för är minskad invandring, ökad rättstat med hårdare straff etc och att Sverige ska ställa krav på sina medborgare och handlingar ska få konsekvenser ex tjänstemannaansvar etc, fler utvisningar vid grövre brott, och lägre skatt eller en mer rättvis skatt ex planskatt då jag som har en högre lön får ett mkt högt skatte tryck.

    Gällande kostnader för invandringen så ligger den i runda slängar på minst 80-90 miljarder per år, allt syns inte i migrationskostnader utan måste även slås ut på skola vård etc, vi betalar i sammanhanget ca 600 miljarder i skatt varje år så i mitt fall hade jag fått ca 45 000 kr mer i plånboken varje år om Sverige inte tog imot så pass många som vi gör. Sen om vi tar bort ex SR ex antal mydigheter så kanske jag får lite till i plånboken.

    Många förstår inte hur stor del av vår budget som går åt detta. Klistrar in ett utsrag med lite nummer i jämförelse.

    ?80-90 miljarder kr per år kan jämföras med UNHCRs finansiering förra året på knappt 30 miljarder kronor för ca sextio miljoner på flykt. Budgeten för FNs flyktingorgan är dubbla detta, men de fick som vanligt endast in hälften av vad de begärde: ?by the end of 2015, the Office anticipates being able to cover only 47 per cent of its comprehensive budget. Thus, more than half of the needs of populations of concern will remain unaddressed, further exacerbating their vulnerability; contributing towards onward displacement; and undermining the potential stabilization of crises and the ever more challenging search for sustainable solutions?. 80-90 miljarder kr kan också ställas mot världens samlade humanitära bistånd på, mathjälp, nödhjälp, flyktingprogram, medicinsk bistånd och annat på uppskattningsvis 20-30 miljarder dollar per år.?

    Dvs Sverige lägger enorma summor på detta, och eftersom vi gör det på hemmaplan så kostar det välsigt mkt mer pengar per person man kan hjälpa än ex flyktingläger etc.

  • Anonym (Lafferkurvan)
    KillBill skrev 2018-06-16 01:08:21 följande:

    Vad tycker du om följande uttalande av moderaterna?

    [Sveriges försvarsutgifter ska närma sig två procent av BNP]

    moderaterna.se/sveriges-forsvarsutgifter-ska-narma-sig-tva-procent-av-bnp


    Otydligt! Är det svar på din fråga?

    Min fråga till dig kvarstår: på vilket sätt skulle det faktum att invandringen kostar 1% I RELATION TILL VÅR BNP vara till gagn för ditt resonemang? Det bevisar bara att invandringen för det första är en kostnad och för det andra att det är en relativt stor kostnad.
  • Anonym (Lafferkurvan)
    Anonym (Lafferkurvan) skrev 2018-06-16 01:17:26 följande:

    Otydligt! Är det svar på din fråga?

    Min fråga till dig kvarstår: på vilket sätt skulle det faktum att invandringen kostar 1% I RELATION TILL VÅR BNP vara till gagn för ditt resonemang? Det bevisar bara att invandringen för det första är en kostnad och för det andra att det är en relativt stor kostnad.


    Den här frågan kommer KillBill inte att svara på. Det vet jag eftersom han undvikit att svara på alla andra frågor jag ställt.
  • KillBill
    Anonym (Lafferkurvan) skrev 2018-06-16 01:17:26 följande:

    Otydligt! Är det svar på din fråga?

    Min fråga till dig kvarstår: på vilket sätt skulle det faktum att invandringen kostar 1% I RELATION TILL VÅR BNP vara till gagn för ditt resonemang? Det bevisar bara att invandringen för det första är en kostnad och för det andra att det är en relativt stor kostnad.


    Sveriges migrationspolitik är baserad på humanism och medmänsklighet mot människor på flykt från krig och förföljelse. Flyktingarna kostar ca 1% av BNP. De uteblivna skatteintäkterna årligen, via skatteplanering, svartjobb och ekobrott motsvarar ca 3% av BNP. Har vi råd med skattebrott har vi råd med migration..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Lafferkurvan)
    KillBill skrev 2018-06-16 01:27:42 följande:

    Sveriges migrationspolitik är baserad på humanism och medmänsklighet mot människor på flykt från krig och förföljelse. Flyktingarna kostar ca 1% av BNP. De uteblivna skatteintäkterna årligen, via skatteplanering, svartjobb och ekobrott motsvarar ca 3% av BNP. Har vi råd med skattebrott har vi råd med migration..


    Och om denna summa lades på att hjälpa folk i närområdet så skulle vi hjälpa många fler än de som haft råd att ta sig hela vägen hit. Så om du är konsekvent i din humanism så bör du svälja stoltheten och ge SD rätt på den punkten.

    Har vi råd med skattebrott enligt dig?
  • KillBill
    Anonym (Lafferkurvan) skrev 2018-06-16 01:35:39 följande:

    Och om denna summa lades på att hjälpa folk i närområdet så skulle vi hjälpa många fler än de som haft råd att ta sig hela vägen hit. Så om du är konsekvent i din humanism så bör du svälja stoltheten och ge SD rätt på den punkten.

    Har vi råd med skattebrott enligt dig?


    FNs flyktingorganisation UNHCR anser att den svenska modellen, att respektera asylrätten och ha ett generöst bistånd ör bäst.

    Dem som kollar SDs budget finner att man vill minska biståndet med närmare 10 miljarder per år. Som så mycket annar är SDs snack mest tomma ord utan substans.

    Skattebrott är misshushållning med våra gemensamma resurser och detta ska bekämpas så långt det går.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Lafferkurvan)
    KillBill skrev 2018-06-16 01:52:27 följande:

    FNs flyktingorganisation UNHCR anser att den svenska modellen, att respektera asylrätten och ha ett generöst bistånd ör bäst.

    Dem som kollar SDs budget finner att man vill minska biståndet med närmare 10 miljarder per år. Som så mycket annar är SDs snack mest tomma ord utan substans.

    Skattebrott är misshushållning med våra gemensamma resurser och detta ska bekämpas så långt det går.


    Okej. Har du källor på det påståendet att UNHCR tycker att det är bättre att ta hit folk än att hjälpa dem på plats (för det var min utgångspunkt)?

    Varför säger du då att vi har råd med skattebrott? Det har vi ju inte!
  • Anonym (Johanna)
    Anonym (ts) skrev 2018-06-15 06:48:46 följande:
    Här blir det SD. Och nej det är inget rasistiskt parti. De som lägger sin röst på sossarna röstar på ett parti som har haft rasbiologiska institut och genomfört tvångssteriliseringar. LITE värre...

    Står det i sossarnas valmanifest? Nej just det, det var väl nästan 100 år sedan. Med SD behöver man bara backa 20 år för att hitta minst lika grova saker! Fyfan att så många kan rösta på SD! Det är verkligen något som är tokfel! Fyfan! Det jag kan garantera är att jag aldrig någonsin frivilligt kommer rösta på SD!
  • Anonym (AfS)
    KillBill skrev 2018-06-16 00:35:48 följande:

    Enligt samma forskare så gäller samma kostnad för en person som är född i Sverige av svenska föräldrar och som jobbar inom ett låglöneyrke. Kostnaden är kopplad till skatteinbetalning. Har du låga intäkter (lön) så kommer den skatt du betalar under din livstid inte finansiera de kostnader som samhället har för dig.


    Jaha och? Det är väl en ganska stor skillnad på att betala för sina egna och att importera en stor kostnad?
Svar på tråden Hur röstar ni i höst?