• Freya18

    BIM augusti 2019

    hoppfull26 skrev 2019-08-25 07:47:33 följande:

    Nu har testomanen i mig börjat..

    Borde vara på ÄL +13 har BIM på tisdag. Tog ett Predictor early i fredags som var tokblankt. Tog även ett nu där jag såg en skillnad. Antydan till streck - men nog svagt för att inte kunna avgöra färg (så kan lika gärna spöka med mig). Dock va det inte på morgonurin då jag har jobbat hela natten, inklusive kisspauser ;)

    Ville nog bara skriva av mig. Hoppas så mycket för oss som är kvar i tråden :) kram!


    Samma BIM som mig då. :) Fast jag är på ÄL+9 bara. Det är så spännande när man kan hinta nåt på testerna! Väntan är olidlig!

    Känner du av några symptom?
  • Freya18
    Lady K skrev 2019-08-25 17:09:13 följande:

    Borde idag vara på äl+9. Haft lite molvärk till och från. Har idag blivit helt makalöst trött, men efter två dagar med galet mycket jobb så kan det lika gärna bero på det. Blev igår kväljd av kaffelukt, men det är en lukt jag avskyr från början så behöver inte betyda nåt heller. Äh, ni vet ju hur det är. Man letar tecken i det minsta och kommer med ursäkter för att man inte vågar hoppas. Så spännande att följas åt här sista augusti-veckan! :)


    Ja, nu är det inte många dagar kvar av augusti och jag är förväntansfull inför kommande plus för några till! Vi är ju ändå ganska många med BIM nästa vecka. :)

    Jag är också på ÄL+9. Senaste dagarna (speciellt igår) har jag känt massor med symptom, men idag känns det tyvärr ingenting särskilt i kroppen.

    Hoppas att dina känningar är ett gravidtecken! :) Håller tummarna hårt.
  • Freya18

    Har blivit så himla deppig idag när testerna är negativa. Enda gången jag har fått sådana här symptom var när jag var gravid med sonen. Vi försökte under flera års tid och jag upplevde aldrig tydliga symptom eller så.

    Idag har jag inte känt mig gravid och vid toabesöket fick jag en blodstrimma på pappret. Säkert spottings på gång.. :( Jag var såå lycklig igår och tog för givet att nu har jag lyckats bli gravid. Hann till och med börja planera för framtiden med föräldraledighet och allt möjligt. Dumma hjärna. Men såklart så är inte hoppet ute än. BIM om några dagar.

  • Freya18

    Nä, nu ger jag upp med testandet. Negativt imorse och jag är helt slut psykiskt. Jäkla symptom alltså.. Antar att svaga strecket för någon dag sen var bara spökstreck då. Aldrig fått på PE, men tydligen så går det.

    Kan man få PMS helt plötsligt? Symptomen passar ju in iaf. Aldrig haft besvär av det innan.

  • Freya18
    Tazzme skrev 2019-08-26 14:02:26 följande:

    BIM augusti 201920/8 Fialotta8, Lbem23/8 haloj24/8 Mybebbe, Blyger25/8 sockan, yasmir, MeAndMyself26/8 Mathilda999, Mima93, Obalem27/8 Pyret13, Freya18, Tr0ust, Canary, hoppfull2628/8 soltroll, joss1234, FrokenF89, lineberg, Glitterpinnar, Felt, Love5, 31/8 Lady KGravid: Mandistoss, Monkan93, Lejoninnan37, missangelface2, RbEken, SisterA, jhms, FH24, Gottegrisen91, VictoriaBerggren, Mmmiam, Skrollan94, viljaa, Barnlängtan, Gabby, HannaIsabell, Tnelavibma, Tazzme, Gabbyneomio0322?, 

     

    Nu vågade jag sätta till mig själv till listan också :) Plussade ju redan förra veckan, men har väl velat vänta lite. Hade BIM 22.8. Ringde och anmälde mig till inskrivningsbesök idag :) Men när ska man våga börja vara riktigt glad för det här, efter vecka tolv? :D

    Satte till några andra också på listan, som jag råkade se här att har plussat. Men den kan säkert behöva uppdateras lite mer.


    Grattis! Du kan börja vara riktigt glad redan nu! Varför vänta med det. Du är gravid nu. :)

    Jag uppdaterar listan när jag är hemma ikväll.
  • Freya18
    Tazzme skrev 2019-08-26 14:32:56 följande:

    Tackar :)

    Jo, man borde väl nog bara få vara glad åt det nu :) Är väl bara rädd att nåt ska gå snett. Kommer att vara 36 då bebisen föds, så jag är ju inte direkt någon ung mamma mera. Har desutom två i min bekantskapskrets som haft besvärliga graviditeter det senaste året, en slutade riktigt, riktigt illa :( 

    Men man ska väl bara inte tänka på det, finns ju inte så mycket man kan göra åt sånt så ondöigt att oroa sig då! :)


    Jag har gått igenom både missfall och missed abortion, så oron har ju alltid funnits där. När jag var gravid med sonen så oroade jag mig för precis allting. Var livrädd. Så här i efterhand önskar jag att jag hade varit lite mera avslappnad och så. Superglad var jag, men oron tog över många gånger. Så därför ger jag råd till andra gravida oroande kvinnor att glädjas istället! Man är gravid nu och det som sker kan man oftast inte påverka.

    Ha det så mysigt med gravidmagen och njut så mycket som det går! :)
  • Freya18
    joss1234 skrev 2019-08-26 15:45:08 följande:

    ÄL+7 idag och tempen har gått upp igen, vilket betyder att det kanske va en implantationsdipp jag hade igår och kanske då ägget fäste :O Håller tummarna!

    Mina symtom är:

    extremt trött

    Ökad hunger (blir hungrig så fort efter måltid)

    Sjukt öm på sidorna av brösten och nu även bröstvårtorna

    Halsbränna

    Inte nån jätte molande värk, kanske lite då och då som stickningar men thats it.

    Jag brukar ju lida av en del pms men det brukar inte va dessa symtomen direkt, och har 5 dar till bim (tror jag, då äl kom senare denna månaden)

    Är sugen på att testa imorgon då det verkligen känns som något händer i kroppen som jag aldrig känt innan, wierd men ja! men är nervös att det ska va för tidigt eller negativt och bli besviken :( 4e försöket det här.. När börjar ni testa alternativt plussa?


    Åh, vad spännande med tempen! :) Det låter ju lovande. Jag väntar med spänning inför ditt test! Haha :D Det får gärna gå bättre för dig än vad det har gjort för mig. Nu har jag iaf deppat färdigt och börjar förbereda mig för nästa omgång. Om/när mensen kommer så ska jag hinka i mig så jäkla mycket kaffe!! Haha
  • Freya18
    Love5 skrev 2019-08-26 20:09:15 följande:

    Så jobbigt att bli besviken! Min erfarenhet av PE är att de är tillförlitliga. Har du använt dig av fler PE efter att du fick det svaga strecket?

    Själv testade jag blankt imorse med just PE, är på BIM -2, möjligtvis -3. Har tidigare plussat med PE ett par dagar före BIM, så tappade hoppet där. Men tempen är fortfarande förhöjd, och inga spottings har kommit, så det är inte helt kört än :)


    Jo, jag testade dagen efter också och då var det helt negativt. Var så förvirrad för jag var helt säker på att jag skulle iaf se en skugga eller någonting svagt, för dagen innan såg man verkligen nåt litet. Sen tog PE testerna slut och ville inte köpa fler. Nu har jag bara testat med Testlagrets, men där syns ingenting.

    Inga spottings här heller, men visst tappar man hoppet lite. :/
  • Freya18
    FELT skrev 2019-08-27 06:45:43 följande:

    Hej!

    Jag fick min mens 3 dagar innan den skulle komma. Ha mått väldigt konstigt denna omgång men stora bröst, synliga ådror och att de inte går att röra på. Jag tog ett test imorse bara för att... och tycker mig se något eller är det bara min intensiva önskan? Bifogar bild.


    Ja, någonting ser man där allt. Dock svårt att avgöra färgen. Syns det färg på stickan när du tittar?
  • Freya18

    Jahopp. BIM idag då. Brukar alltid få mens på utsatt tid. Inga spottings än iaf. Magen värker lite och känns som att mensen skulle kunna komma idag eller imorgon. Skiter i att testa nu. Blev så stressad av det.

    Lycka till alla som ska testa i veckan! :D

  • Freya18
    joss1234 skrev 2019-08-27 09:17:03 följande:

    ÄL+8 här då och kunde inte hålla mig för att testa idag. Tyckte mig se nåt litet på testet men vet inte om ja e blind. Kan bifoga bild här:

    Har dock mörkat ner det lite för att det isåfall ska synas, men ja vet inte. Mina symtom med sjukt ömma bröst, vill inte ens ha bh på. Plus sjukt hungrig hela tiden och väldigt trött.. ja vet inte.. man blir ju knäpp också. Men sen om det nu va en implantationsdipp ja hade i tempen för två dar sen kanske det är för tidigt att få plus bara 2 dar efter ägget fäster..


    Åh, vad svårt det var att se. Jag vet inte om det är färgrester som syns? Hur ser testet ut i efterhand? Kan du hinta nåt? Vet att man inte ska titta efter en viss tid, men tänkte ifall du kan se nåt svagt. På PE brukar strecken vara väääldigt tunna.
  • Freya18
    joss1234 skrev 2019-08-27 11:27:12 följande:

    Ja och man vänder ju och vrider så mycket, nej nu syns det knappt så tror egentligen inte det var något. Nu ska jag nog vänta in bim och se vad som händer. Jag vill inte bli besviken gång på gång och testa nu, gjorde så förra månaden och för varje dag tappade man hoppet mer och mer :( önska man kunde ta detta barnskapande mer med en klackspark och ba va chill, MEN NEJ inte jag..


    Just denna omgång har jag känt precis så där. För varje negativt test blev man bara deppigare och deppigare.

    Idag känns det bra för mig iaf, har inte testat och inte behövt bli besviken. ;)

    Men du har iaf några dagar kvar, håller tummarna hårt för dig!
  • Freya18
    BIM augusti 2019

    20/8 Lbem
    23/8 haloj
    24/8 Blyger
    25/8 MeAndMyself
    26/8 Mathilda999, Mima93, Obalem
    27/8 Pyret13, Freya18, Tr0ust, Canary, hoppfull26
    28/8 soltroll, joss1234, FrokenF89, lineberg, Glitterpinnar, Felt, Love5
    29/8 Höst
    31/8 Lady K

    Gravid: Mandistoss, Monkan93, Lejoninnan37, missangelface2, RbEken, SisterA, jhms, FH24, Gottegrisen91, VictoriaBerggren, Mmmiam, Skrollan94, viljaa, Barnlängtan, Gabby, HannaIsabell, Tnelavibma, Tazzme
  • Freya18
    Lady K skrev 2019-08-27 19:45:39 följande:

    Jaha, äl+10 idag då, bim-4. Inga spottings än. Är lika nervös varje gång jag går på toa att jag ska få rosa på pappret. Har i helgen känt av lukter väldigt tydligt och imorse på jobbet var det extremt och jag kväljdes ett par gånger. Precis som senast när jag var gravid. Reagerar inte alls på dessa lukter på jobbet i vanliga fall, är ju så van. Fick en ju att börja hoppas lite igen även om jag tycker det är jobbigt att hoppas om det sen inte blir något.

    Har ett test liggande i badrummet men det använder jag tidigast på lördag om spottings och mens uteblir.


    Väntan kan ju vara så himla olidlig ibland. Jag känner igen det där med att man tittar efter spottings varje gång man är på toa. Dock så hände det mig idag.. lite rosa på pappret vid några toabesök. Så nu inväntar jag mensen! Känns faktiskt helt okej ändå.
    Spännande med dina symptom och hoppas att det blir ett plus om några dagar!
  • Freya18
    Gottegrisen91 skrev 2019-08-29 22:43:43 följande:

    Åh stor mega kram till dig!! <3 Jag håller tummarna för oss att det är våran tur snart!

    Ska ni försöka direkt igen eller ska ni pausa?

    Vi får se vart detta leder så ställer vi oss till hur vi ska göra efteråt.

    Nu under kvällen så här det tilltagit mer och klumpar har kommit men mår super illa nu ikväll o vill kräkas o brösten gör så ont att jag vill gråta, jag vill bara ha ut detta och alla mina symtom och upp på hästen igen typ.

    Jag lovar att uppdatera, läkaren ringer imorgon gällande mitt HCG så lovar att uppdatera då. <3


    Men nej.. :( Skickar massor med varma kramar till dig.
  • Freya18

    50 nya inlägg att läsa. Har inte varit inne på ett tag. Jobbat massor denna vecka.

    Ingen graviditet för mig denna månad. Fick mens igår, men det känns helt ok faktiskt. Denna månad har varit annorlunda. Det positiva är att jag har haft noll mellanblödningar, men massor med andra symtom. Var helt säker på att jag var gravid där ett tag, men det var nog bara ordentlig PMS jag fick uppleva. Har inte känt av det förut. Då vet jag det till nästa gång iaf! Sen ska jag testa efter BIM. Jag blev så himla besviken den här gången.

    All lycka till er som fortfarande väntar!

  • Freya18
    joss1234 skrev 2019-08-31 08:16:17 följande:

    Vill bara tacka alla för den här tråden. Varit med sen i början på augusti och fan va vi kämpat tillsammans. Vissa har lyckats, andra inte, mig själv inkluderad. Man kantas med nyfikenhet, förtvivlan, lycka, ilska, förväntningar och förhoppningar här. Det kan vara omtumlande men det är så fint hur vi ändå hjälps åt och stöttar varandra, trots att vi är främlingar för varandra. Till alla er som plussat, STORT GRATTIS!!! Och till oss andra.. Kanske ses vissa av oss i septembertråden och kämpar vidare mot bebis :)


    Bra skrivet! :D Blir så glad av att läsa sånt här. Vi kämpar och har oss. :)
Svar på tråden BIM augusti 2019