• Anonym (Ledsen Mowgli)

    Har lyckats för bra med min hund

    .. så att jag anser att jag har förstört henne. Hon är så välanpassad till samhället trots sin ras som älskar att dömas ut. Hon har inga aktiva eller inaktiva jaktinstinkter kvar... Vilket gör mig rent ut sagt ledsen. Och hon är alltid den som blir sårad av andra hundar.


    Hon startar aldrig ett slagsmål utan i värsta fall svarar efter att ha blivit attackerad. 


    Tjej kompisens hund attackerade min nyligen och det var så att dom satt fast i varandra båda två. Det värsta jag varit med om ifrån min hunds håll.  Fick t om bända upp käkarna på min..


    Konsekvenserna av slagsmålet blev att min hund fick 2 djupa sår och 1 mindre.. medans den andra enbart fick en rispa på örat, antagligen av klon ifrån min.
    Inga andra skador överhuvudtaget.. alltså INGA !!!!!!! Hon har alltså bara naggat lätt och hållit kvar trots att hon blev attackerad ! Hur sjukt är inte det ?


    Nu har hon blivit huggen av nästan alla de vanliga raserna utan att ge någon skada tillbaka överhuvudtaget på någon hund. Det har alltid varit vi som fått söka upp veterinär efteråt medans deras alltid har klarat sig!!!!!!!!


    Har grov ångest, visst jätteskönt att de andra inte har blivit skadad självklart, men känns som att hon är förstörd ifrån att vara det hon ska vara, att få vara en riktig hund!


    Och hon är en Amstaff..utan stamtavla.
    Och nej,jag sponsrar inte sådant men tog henne innan hon skulle skickas till avlivning för att hon var "förstörd och för aggressiv".


    Det ända hon inte gillar idag är hjul. Och klickande ljud som t ex när ett spännband dras åt eller ett spärrhandtag.


    Ang jakt instinkterna så nej, hon gillar att lukta i spåret efter hararna men att jaga någon hare gör hon aldrig och har inte gjort så länge som jag har haft henne. Hon hjälpte mig att valla bort en fågelunge ifrån välanvänd parkeringsplats häromdagen utan några problem.


    Människan gillar att klappa mig på axeln, för att ha lyckats så pass bra. Men jag mår dåligt över det då jag upplever det som att hon inte får vara sig själv, som en hund borde få vara.

  • Svar på tråden Har lyckats för bra med min hund
  • Deceree1

    Om man vet att man har en hund som kan ryka på en annan hund så drar man hunden till sig när man går runt husknuten och rundar knuten i lite större böj så att man ser vad man ev möter.

    Samma gäller vid hundmöten. Man släpper inte ihop sin hund med andra hundar om den inte är lugn och stabil.

    Hur kan du säga att du har lyckats för bra med din hund om den har rykt ihop med så många hundar? Jag får inte ihop det.....?

  • Boerboelmamma

    Tycker inte att du lyckats för bra, du har format en hund efter dina önskemål.

    Om nu hundar ska vara i det ?fria? undrar jag dock varför du köpte hund.

    Själv har jag boerboels, som används till det dom är avlade för, boskap, vakt och går ute på gården som det passar dom.

    Har också lyckats ?bra?, men det är ju mina kriterier mina hundar uppfyller.

    Ang att hälsa på andra hundar, nej hundar behöver inga ?kompisar?. Hunden har sin flock, punkt slut.

    Lycka till med din vovve :)

  • Ignoramus

    Nu verkar det inte vara ts hund som flyger på de andra utan vice versa, det tycker jag ändå är viktigt att påpeka. Men någonting är ju lite tokigt om hunden blir påflugen så ofta, att det vore bra att sluta släppa ihop den med mer eller mindre främmande hundar.


    Deceree1 skrev 2019-07-06 06:37:23 följande:

    Om man vet att man har en hund som kan ryka på en annan hund så drar man hunden till sig när man går runt husknuten och rundar knuten i lite större böj så att man ser vad man ev möter.

    Samma gäller vid hundmöten. Man släpper inte ihop sin hund med andra hundar om den inte är lugn och stabil.

    Hur kan du säga att du har lyckats för bra med din hund om den har rykt ihop med så många hundar? Jag får inte ihop det.....?


  • Anonym (Suck)
    Boerboelmamma skrev 2019-07-06 06:46:20 följande:

    Tycker inte att du lyckats för bra, du har format en hund efter dina önskemål.

    Om nu hundar ska vara i det ?fria? undrar jag dock varför du köpte hund.

    Själv har jag boerboels, som används till det dom är avlade för, boskap, vakt och går ute på gården som det passar dom.

    Har också lyckats ?bra?, men det är ju mina kriterier mina hundar uppfyller.

    Ang att hälsa på andra hundar, nej hundar behöver inga ?kompisar?. Hunden har sin flock, punkt slut.

    Lycka till med din vovve :)


    Eller hur. Även djur i ?det fria? har bara sin lilla flock. Dom springer inte och hälsar på djur från andra flockar och har kompisar i andra flockar. En tamhund ser sin människa och eller människofamilj som sin flock. Den längtar inte efter andra hundar. Att den kanske vill hälsa om den ser en är en annan sak.
  • Anonym (Konstigt)

    Jag har haft hund i dryga 30 år, levt med totalt 11 egna och har varit dagmatte, jourhem, semester-matte osv till ett 30-tal till. Av dessa drygt 40 hundarna (vilka också har fått vara lösa på hundrastplatser minst en gång om dagen) så har totalt tre råkat i slagsmål, och då över löptikar som obetänksamma tik-ägare tagit med sig.

    Kan inte för mitt liv förstå hur en enda hund kan bli påflugen så ofta som TS beskriver. Dessutom verkar TS inte alls kunna läsa av vare sig sin egen eller andras hundar, och är i stort behov av att läsa på om hundars (kropps)språk.

  • Anonym (Suck)
    Anonym (Konstigt) skrev 2019-07-06 12:22:50 följande:

    Jag har haft hund i dryga 30 år, levt med totalt 11 egna och har varit dagmatte, jourhem, semester-matte osv till ett 30-tal till. Av dessa drygt 40 hundarna (vilka också har fått vara lösa på hundrastplatser minst en gång om dagen) så har totalt tre råkat i slagsmål, och då över löptikar som obetänksamma tik-ägare tagit med sig.

    Kan inte för mitt liv förstå hur en enda hund kan bli påflugen så ofta som TS beskriver. Dessutom verkar TS inte alls kunna läsa av vare sig sin egen eller andras hundar, och är i stort behov av att läsa på om hundars (kropps)språk.


    ?Nu har hon blivit huggen av nästan alla de vanliga raserna...? skriver ts. Ok. Alltså Golden, labrador, Pudel, Cavalier, Schäfer, Jack Russel, Chihuahua, Collie, Cocker spaniel, Siberian Husky, Bordercollie, mops, fransk bulldog, engelsk bulldog, bordet terrier, what else?

    Jesus fucking christ. Tyvärr tror jag inte att ts får ut något av att läsa på mer, det ligger nog djupare än så i henne, denna totala oförmåga till självinsikt.
  • Anonym (Konstigt)
    Anonym (Suck) skrev 2019-07-07 06:51:22 följande:
    ?Nu har hon blivit huggen av nästan alla de vanliga raserna...? skriver ts. Ok. Alltså Golden, labrador, Pudel, Cavalier, Schäfer, Jack Russel, Chihuahua, Collie, Cocker spaniel, Siberian Husky, Bordercollie, mops, fransk bulldog, engelsk bulldog, bordet terrier, what else?

    Jesus fucking christ. Tyvärr tror jag inte att ts får ut något av att läsa på mer, det ligger nog djupare än så i henne, denna totala oförmåga till självinsikt.
    De flesta av dessa "vanliga" raserna är inte direkt kända för att attackera andra hundar helt oprovocerat heller. Att "alla" Sveriges mentalstörda cockers, pudlar, goldisar, labbar osv skulle röra sig i samma område som TS och attackera dennes hund känns tämligen osannolikt.

    Jag kan förstå att bllixten visst kan slå ner två gånger hur otroligt det än är. Att det skulle ske 3-4-5-15 ggr gör det mer och mer otrolligt att det är dr andra hundarna eller ekipagen som är problemet och mer och mer troligt att det är TS hund eller TS tillsammans med sin hund som är problemet.
  • Anonym (Ledsen Mowgli)

    Spelar ingen roll vad man skriver. Många av er "lyssnar" ju inte. Tack till Ignoramus som påpekade det du gjorde. Så typiskt att det alltid ska komma in någon och vända på hela situationen. 


    Nej jag har inte format hunden efter mina önskemål överhuvutaget! Men har varit tvungen att träna den så att den har blivit accepterad i människans samhälle.


    Nu har inte hunden gjort någon skada överhuvudtaget på någon annan utan enbart blivit utsatt. Sista konflikten där hundägaren satt och skulle ge min en godis bit men tappade balansen sittandes så att den vinglade med godis biten mellan min och sin egna hund får jag ta kritik för. Skulle aldrig låtit den sitta ner när den ger godis. Men trodde aldrig att man skulle tappa balansen sittandes. Vad gällande schäfern så är den tyvärr avlivad idag. Vad gällande rottwielern så har jag inte sett den på 1 år nu.


    Den sista hunden var en golden med bordiercollie i sig. Super gullig och snäll precis som min förutom att den gick in för att göra skada vilket min inte gjorde då den enbart fick en rispa i klon. Ja, min har blivit huggen av 3 chichuaer innan hon kom till mig. Blev även attackerade vid kyrkan av 5 småhundar som kom lösspringandes som högg henne i bakbenen. Den ägarinnan /hundvakten bara skrattade då vi försökte fly situationen då det var i början och jag inte kände hunden. 


    Den hunden som högg 15 min senare utan att min ens tittade åt dennes håll vågar ägarna inte hälsa på andra hundar med längre då den uppenbart inte verkar gilla andra hundar. Jättefina ägare och hund om man möter dom ensamma annars!


    Ni har säkert rätt till en viss del, fast det handlar inte om att jag inte kan läsa de andra hundarna, utan det handlar om att jag har varit så fokuserad på min då denna ras även döms ut så lätt. Så har dumt nog "litat" på de andra ägarna då vi alla känner våra egna hundar bäst, borde det ju vara. Men så är inte fallet uppenbart i de situationer vi har råkat illa ut. 


    Och ja, hänt att en pudel huggit min i nosen med. Reaktionen från min var; stod bara och tittade på hunden som; vad gör du? utan en min eller rörelse tillbaka.


    Har blivit rädd för att låta min att träffa andra lika stora eller större hundar.


    Ang du med blixten, du uppgav 2ggr men inte mer så här har du; https://sv.wikipedia.org/wiki/Roy_Sullivan


    Du som efterfrågade satt diagnos på min "mamma". Nej, hon har klarat sig undan allt ifrån sådant och även fängelsestraff vad gällande misshandel, sexuellt utnyttjande av barn (mig alltså), djurmisshandel plus alla de mordförsök hon utsatte mig för som skulle se ut som en olycka (just därför som jag idag lever trots alla gånger man blev nersparkad i trappan.) Tror även att jag kan läsa av djurs beteende bättre än er pålästa då vi har befunnit oss i stressade situationer och även hjälpt varandra (iallafall våran tidigare bordier collie, jackrussel och jag och även hästarna.)


    Och då har jag inte ens tagit upp hennes narcisstiska beteende än!


    Men du som efterfrågade diagnos är väl även en sådan människa som skulle förneka om en människa utan en arm eller ett ben skulle säga att den var handikappad, om den inte har papper på det, vill säga, visst?


    Hela mitt liv har kantats med saker som inte är normalt. Saker man har varit med om får människor att knappt kunna tro på det då de aldrig har hört om liknande, som t ex att bli inlindad i djurstängsel med blås ljud på hjärtat och tvingad att ligga kvar annars så upprepades det om och om igen. Ärligt så tror jag, eller snarare vet att jag läser av en hund bättre, men stressen från andra människor gör att jag inte kan vara fullkomlig då jag fokuserar på det som jag måste helt enkelt, vilket har varit att MIN hund INTE ska göra någon skada!


    Men fortsätt beskyll mig för att vara en dålig hundägare. Då kan jag fortsätta med att hata människan som bara förstör och tvingar in en i ett system man inte vill leva inom! Återigen, nej jag har inte "format" tränat min hund som JAG har önskat för det hade varit att leva som på savannen eller i djungeln tillsammans och jaga efter en föda och odla. Knappats gå till en affär och inte låta hunden kissa på gräsmattan för att det "blir gula fläckar" Patetiska människor asså! Så ja, hatar mig själv, för är en människa i denna nutid! Är värdelös på allt, okej? Är ändå inte i min rätta natur. Men kom inte o säg att jag är dålig hundägare för jag skulle döda för min hund och jag gör ALLT jag kan för den. Och nej, har inte massor med pengar, men har försäkring och går till veterinär för precis ALLT och äger enbart 1 par jeans som inte har hål i sig.


    Men klart ni inte kan ta till er den större bilden då det är lättare att vara liten och egoistisk. Tror ni ärligt talat att jag inte hade blivit anmäld om min hund nu hade gjort någonting ? Tvärtom, människor hatar ha mig här och har letat efter allt vad gällande dom kan för att försöka sätta dit mig på ett eller annat sätt. Men har inte lyckats på 4 år då hunden ALDRIG har gjort någon annan skada!


    Till dig som försökte förvränga HELA min tråd som Ignoramus påpekade till, kan du vara vänlig att i fortsättningen se till att förstå en text INNAN du häver ur dig en massa skit !??? O sluta vara en feg liten råtta bakom din skärm!
    En Falsk människa är vad du är!

  • Anonym (Konstigt)
    Anonym (Ledsen Mowgli) skrev 2019-07-12 02:10:07 följande:
    bla bla bla bla

    Ang du med blixten, du uppgav 2ggr men inte mer så här har du; https://sv.wikipedia.org/wiki/Roy_Sullivan


    bla bla bla
    Läsförståelse?
    Anonym (Konstigt) skrev 2019-07-07 14:26:09 följande:
    Jag kan förstå att bllixten visst kan slå ner två gånger hur otroligt det än är. Att det skulle ske 3-4-5-15 ggr gör det mer och mer otrolligt
    Men jag förstår att det är mycket synd om dig, att du haft en svår uppväxt och inte kan relatera till ett normalt liv, normala relationer eller normala situationer vare sig för dig eller din hund. Inte ditt fel.
  • Anonym (Ledsen Mowgli)
    Anonym (Konstigt) skrev 2019-07-12 04:59:16 följande:
    Läsförståelse?
    Anonym (Konstigt) skrev 2019-07-07 14:26:09 följande:
    Jag kan förstå att bllixten visst kan slå ner två gånger hur otroligt det än är. Att det skulle ske 3-4-5-15 ggr gör det mer och mer otrolligt

    Rätt av dig, fel av mig. Ursäkta.


    I övrigt onödigt att vara sarkastisk. Men antar att du mår bra av att någon annan mår sämre.

  • Jagochdublirvi

    Jag har haft hund i över 20 år och hållt på mycket med hundar, bla på kennel och med hunduppfödning, olika tävlingar och utställningar och endast en gång varit med om hundslagsmål. Då var det ingen av hundarna som skadades så att veterinär behövde uppsökas. Något är fel om din hund hamnat i slagsmål flertalet gånger. Att de andra hundarna inte skadas är ju bara bra. Frågan är varför du utsätter din hund för sådana situationer över huvudtaget? Visst, hundar behöver socisliseras men i vissa fall så kanske man ska nöja sig med att för hundens egna säkerhet är det bättre att den umgås bara med människor.

    Kan tillägga att jag haft en riktig alfahanne. Det var han som jag var med om var med i ett slagsmål. I regel räckte det med att han tittade på den andre hunden så var det klart vem det var som bestämde. Men just vid det specifika tillfället tyckte inte den andre hunden att det var lika självklart och de rök ihop, men det tog inte lång stund innan de var klara och den andre låg undergiven på marken, både hundarna var fysiskt oskadda

  • IceKitten
    Anonym (Ledsen Mowgli) skrev 2019-07-12 02:10:07 följande:

    Spelar ingen roll vad man skriver. Många av er "lyssnar" ju inte. Tack till Ignoramus som påpekade det du gjorde. Så typiskt att det alltid ska komma in någon och vända på hela situationen. 

    Nej jag har inte format hunden efter mina önskemål överhuvutaget! Men har varit tvungen att träna den så att den har blivit accepterad i människans samhälle.

    Nu har inte hunden gjort någon skada överhuvudtaget på någon annan utan enbart blivit utsatt. Sista konflikten där hundägaren satt och skulle ge min en godis bit men tappade balansen sittandes så att den vinglade med godis biten mellan min och sin egna hund får jag ta kritik för. Skulle aldrig låtit den sitta ner när den ger godis. Men trodde aldrig att man skulle tappa balansen sittandes. Vad gällande schäfern så är den tyvärr avlivad idag. Vad gällande rottwielern så har jag inte sett den på 1 år nu.

    Den sista hunden var en golden med bordiercollie i sig. Super gullig och snäll precis som min förutom att den gick in för att göra skada vilket min inte gjorde då den enbart fick en rispa i klon. Ja, min har blivit huggen av 3 chichuaer innan hon kom till mig. Blev även attackerade vid kyrkan av 5 småhundar som kom lösspringandes som högg henne i bakbenen. Den ägarinnan /hundvakten bara skrattade då vi försökte fly situationen då det var i början och jag inte kände hunden. 

    Den hunden som högg 15 min senare utan att min ens tittade åt dennes håll vågar ägarna inte hälsa på andra hundar med längre då den uppenbart inte verkar gilla andra hundar. Jättefina ägare och hund om man möter dom ensamma annars!

    Ni har säkert rätt till en viss del, fast det handlar inte om att jag inte kan läsa de andra hundarna, utan det handlar om att jag har varit så fokuserad på min då denna ras även döms ut så lätt. Så har dumt nog "litat" på de andra ägarna då vi alla känner våra egna hundar bäst, borde det ju vara. Men så är inte fallet uppenbart i de situationer vi har råkat illa ut. 

    Och ja, hänt att en pudel huggit min i nosen med. Reaktionen från min var; stod bara och tittade på hunden som; vad gör du? utan en min eller rörelse tillbaka.

    Har blivit rädd för att låta min att träffa andra lika stora eller större hundar.

    Ang du med blixten, du uppgav 2ggr men inte mer så här har du; sv.wikipedia.org/wiki/Roy_Sullivan

    Du som efterfrågade satt diagnos på min "mamma". Nej, hon har klarat sig undan allt ifrån sådant och även fängelsestraff vad gällande misshandel, sexuellt utnyttjande av barn (mig alltså), djurmisshandel plus alla de mordförsök hon utsatte mig för som skulle se ut som en olycka (just därför som jag idag lever trots alla gånger man blev nersparkad i trappan.) Tror även att jag kan läsa av djurs beteende bättre än er pålästa då vi har befunnit oss i stressade situationer och även hjälpt varandra (iallafall våran tidigare bordier collie, jackrussel och jag och även hästarna.)

    Och då har jag inte ens tagit upp hennes narcisstiska beteende än!

    Men du som efterfrågade diagnos är väl även en sådan människa som skulle förneka om en människa utan en arm eller ett ben skulle säga att den var handikappad, om den inte har papper på det, vill säga, visst?

    Hela mitt liv har kantats med saker som inte är normalt. Saker man har varit med om får människor att knappt kunna tro på det då de aldrig har hört om liknande, som t ex att bli inlindad i djurstängsel med blås ljud på hjärtat och tvingad att ligga kvar annars så upprepades det om och om igen. Ärligt så tror jag, eller snarare vet att jag läser av en hund bättre, men stressen från andra människor gör att jag inte kan vara fullkomlig då jag fokuserar på det som jag måste helt enkelt, vilket har varit att MIN hund INTE ska göra någon skada!

    Men fortsätt beskyll mig för att vara en dålig hundägare. Då kan jag fortsätta med att hata människan som bara förstör och tvingar in en i ett system man inte vill leva inom! Återigen, nej jag har inte "format" tränat min hund som JAG har önskat för det hade varit att leva som på savannen eller i djungeln tillsammans och jaga efter en föda och odla. Knappats gå till en affär och inte låta hunden kissa på gräsmattan för att det "blir gula fläckar" Patetiska människor asså! Så ja, hatar mig själv, för är en människa i denna nutid! Är värdelös på allt, okej? Är ändå inte i min rätta natur. Men kom inte o säg att jag är dålig hundägare för jag skulle döda för min hund och jag gör ALLT jag kan för den. Och nej, har inte massor med pengar, men har försäkring och går till veterinär för precis ALLT och äger enbart 1 par jeans som inte har hål i sig.

    Men klart ni inte kan ta till er den större bilden då det är lättare att vara liten och egoistisk. Tror ni ärligt talat att jag inte hade blivit anmäld om min hund nu hade gjort någonting ? Tvärtom, människor hatar ha mig här och har letat efter allt vad gällande dom kan för att försöka sätta dit mig på ett eller annat sätt. Men har inte lyckats på 4 år då hunden ALDRIG har gjort någon annan skada!

    Till dig som försökte förvränga HELA min tråd som Ignoramus påpekade till, kan du vara vänlig att i fortsättningen se till att förstå en text INNAN du häver ur dig en massa skit !??? O sluta vara en feg liten råtta bakom din skärm!

    En Falsk människa är vad du är!


    Om din hund har lyckats bli attackerad av 11 (av vad jag kunde räkna ihop i ditt inlägg, lite otydligt) hundar vid olika tillfällen så är det helt uppenbart att DIN hund sänder iväg signaler till andra hundar som INTE uppskattas. DIN hund är det stora problemet här och jag rekommenderar att du kontaktar en hundtränare som kan hjälpa dig se det du missar. Det är inget konstigt att du är lite blind för din pälskling, de flesta är det, men du bör ju försöka förbättra dig för hennes skull. Annars kanske hon måste avlivas någon gång i framtiden och det vet jag att du inte vill.

    Gällande resterande, jättesorligt men helt orelevant för problemet med din hund så försök lägga det åt sidan och fokusera på henne istället. Sedan kan du besöka en psykolog och bearbeta dina barndomssorger med denne.
Svar på tråden Har lyckats för bra med min hund